Drażki kierownicze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Drażki kierownicze

Post autor: Mis » sob mar 10, 2007 14:41

Dzisiaj zmienialem opony na letnie :hmm: i poprosilem pana aby sprawdzil jak sie maja drazki kierownicze i ich koncowki. Pan powiedzial ze lewu jest do wywalenia bo jest zjechany juz, prawy jest ok. koncowki mowi ze sa ok. Poprosilem go o to bo zauwazylem ze czasami jest lekko przekrzywiona kierownica w lewa strone.
Umowilem sie z moim mechaniekiem na poniedzialek, wtorek.


Moje pytanie jest takie czy do czsu wizyty u mechanika moge sobie jezdzic golfem
i czy wymienia sie odrazu oba drazki wraz z koncowkami, czy mozna tylko jeden i dac stare koncowki. I jak to w ogole jest z tym.

:pub:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 10, 2007 14:51

Moim zdaniem, jeśli wymieniasz drążek kierowniczy, to lepiej od razy wymienić końcówkę. Po pierwsze kosztuje kilkanaście do 23 zł. Po 2 tak, czy inaczej trzeba jechać na geometrię. Po 3 prędzej czy później końcówki się wywalą i za rok trzeba będzie i tak je wymieniać, płacąc 2 raz za geometrię i robociznę. Bez sensu. Na dzień dzisiejszy "oszczędzisz" 40 zł, a za rok je wydasz, dokłądając 100 za robociznę i geometrię.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob mar 10, 2007 16:44

a wymieniac od razu dwa obydwa drazki? I czy do wymiany mozna jezdzic, albo czy od jezdzenia na takim drazku moze sie popsuc np maglownica? Laickie to pytania ... :blush:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 10, 2007 16:57

Mis pisze:a wymieniac od razu dwa obydwa drazki
jeśli drugi drążek jest OK, to wymień tylko ten uszkodzony. Co do końcówek, to najlepiej wymienić obie, prawą i lewą (bo tak, czy inaczej będziesz musial robić geometrię, a jeśli końcówki się wywalą za rok, to szkoda robić wszystko 2 raz). To loteria, jak jezdzisz po mieście to szybko się zużywaną.
Mis pisze:albo czy od jezdzenia na takim drazku moze sie popsuc np maglownica?
Nie powinno nic sę popsuć, ale może ciąć opony, czy gorzej się prowadzić. Jeśli skrzywiony drążek, to nie ma zachowanej geometrii. Dzięki za pkt
Pzdrawiam.



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » sob mar 10, 2007 17:01

Oczywiście możesz również wymienic oba drążki,będziesz miał już pewność ,że wymieniłes komplet,a jazda na tych co masz teraz (do czasu wymiany)- śmiało możesz jeżdzić,nic się nie stanie z maglownicą ,to nie tak strasznie delikatna rzecz. A z drugiej strony niesprawność drążków odkryłeś dopiero teraz,a jaka masz pewność,że nie jeżdziłeś tak już np. od 2-3 miesięcy?Tak,że o maglownicę się nie martw,jeżdzij,a w najbliższym czasie zużyte części powymieniaj.


Andrzej

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » sob mar 10, 2007 23:01

a jeszcze sie podpytam, jakie sa normalne ojawy zuzutych drazkow?

Wiem ze przy wyzszych predkosciach moze telepac kiera, moga stukac .... dobrze mowie?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » sob mar 10, 2007 23:04

Mis pisze:dobrze mowie?
Dobrze mówisz...
Większe luzy na kierownicy a w skrajnych przypadkach zżeranie gum..


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 10, 2007 23:36

Mis pisze:a jeszcze sie podpytam, jakie sa normalne ojawy zuzutych drazkow?
Złap za drążek i niech ktoś porusza sprężyście kierownicą (żeby nie skręcały koła) w lewo-prawo-lewo itd z 5 razy. Jeśli jest tam luz na przegubie kulistym to będzie go czuć.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz mar 25, 2007 15:57

a jeszcze sie zapytam, bedac w sklepie gosc sie pyta jakie....

Obrazek

Obrazek


jakie musze kupic go mk2 z 84 r i 4 biegowej manualnej skrzyni?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 481 gości