Strona 1 z 1

Obroty i spadek mocy

: sob mar 10, 2007 14:36
autor: Psajdor
Witam!!

Jestem tu pierwszy raz, auto kupiłem tydzień temu. Jest po wymianie rozrządu, oleju i filtrów: powietrza oleju i paliwa. Mam problem z silnikiem, nie pracuje on równo obroty nie są stabilne, często zaczyna skakać na obrotach- z małych na duże i tak na zmianę.

Drugi problem polega na tym że podczas ostrych zakrętów podczas przyspieszania silnik traci moc na kilka sekund. Podobno może to być wina pompy paliwowej, ale może macie inne pomysły ??

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam!!

: sob mar 10, 2007 15:39
autor: Bąku
co do pierwszego pytania to być może czujnik polożenia przepustnicy szwankuje

: sob mar 10, 2007 16:37
autor: Psajdor
up :)

: sob mar 10, 2007 21:03
autor: Atomic10
Co do utraty mocy to mozliwe ze pompa. Chyba juz na forum był tkai przypadek ze takei same numery odstawiała a poźniej padła. Ile masz paliwa w baku ?? Co do skakania obrotów to podłacz autko pod kompa VAG i zobaczysz czy jakies błedy wykryje. Zakładam ze układ elektryczny jest sprawny

Pozdrawiam

: ndz mar 11, 2007 01:17
autor: Jacenty85
W zasadzie najbardziej prawdopodobne przyczyny można podac Ci tylko wówczas, kiedy podasz kod silnika lub datę produkcji auta. Gdybys miał auto z `96 roku czyli AEX (wielopunkt) to falowanie może być od brudnej przepustnicy. Pomaga czyszczenie i adaptacja. Falować i tracić moc może równiż od walniętego czujnika halla G40 lub "kręcenia" apratem zapłonowym w wyniku czego zapłon jest rozregulowany. Pomaga tylko komputer i lampa lub w przypadku uszkodzenia - wymiana Halla. Jeśli masz auto na jednopunktowym wtrysku ABD to sprawdź podstawe pod wtryskiem, również czujnik halla (w tym zapłon) , silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy TPS. Jeśli podczas skręcania traci moc to faktycznie może to być pompa. Radze sprawdzić ciśnienie. Jeśli wielopunkt 3 bary na rozruchu i 2.5 bara podczas pracy. Wlej mu wiecej benzyny jeśli możesz i zaobserwuj co się dzieje. Bez mierzenia ciśnienia radze nie kupować pompy bo myślę że to wywalanie pieniędzy w błoto. pozdrawiam

: ndz mar 11, 2007 14:30
autor: Psajdor
To Golf 3 z 1993 r. 1.4 . Paliwa jest mało podchodzi pod rezerwe, kolejna rzecz jaką zauważyłem to wysokie obroty na postoju, gaśnięcie przy raptownym hamowaniu podczas jazdy.
Proszę o kolejne podpowiedzi, w tym tygodniu będę to sprawdzał.

Pozdro.

: ndz mar 11, 2007 17:54
autor: ppoll27
Psajdor pisze:To Golf 3 z 1993 r. 1.4 . Paliwa jest mało podchodzi pod rezerwe, kolejna rzecz jaką zauważyłem to wysokie obroty na postoju, gaśnięcie przy raptownym hamowaniu podczas jazdy.
Proszę o kolejne podpowiedzi, w tym tygodniu będę to sprawdzał.

Pozdro.
sprawdz gumową podstawę pod wtryskiem, czy jak poruszasz nim na boki to obroty się zmienią, podobnie zobacz czy wolne obroty się zmienią jak wciśniesz przy stojacym aucie pedał hamulca - jesli tak to gdzies jest nieszczelny układ kolektor - serwo, albo ktoś założył kiepski wąż i go ściska, możesz też sprawdzic czujnik temperatury - na zimno 2-3 kOhm, na ciepło 200-300 Ohm...