mkII kupilem gaznik i co teraz ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

mkII kupilem gaznik i co teraz ???

Post autor: FosGate » wt mar 08, 2005 21:59

Witam
Kupilem gaznik Pierburg 2e z ssaniem wode zalozylem go i teraz jak go wyregulowac??
njpierw trzeba zagrzac silik ale co dalej???? Prosze o pomoc :pub:


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » wt mar 08, 2005 23:30

Jedynie co Ci grozi to tylko regulacja wolnych obrotów, bo do regulacji składu mieszanki (CO) bez analizatora niema co podchodzić.
Na zimnym silniku jest jeszcze możliwość regulacji korektora uchylania ssania tzw.(pull down), następnie regulacja przesłony ssania (bimetal) i regulacja obrotów ssania (termik woskowy)



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » śr mar 09, 2005 00:04

Na zimnym silniku jest jeszcze możliwość regulacji korektora uchylania ssania tzw.(pull down), następnie regulacja przesłony ssania (bimetal) i regulacja obrotów ssania (termik woskowy) ?????


Jesli moge cie prosic wytlumacz jak to mam zrobic ...Pozdrawiam z gory dzieki


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » śr mar 09, 2005 13:38

Oj przykro mi, ale to już skomplikowana sprawa dla amatora . Nie da się tego przekazać korspondencyjnie a chętnie bym pomógł. Do tego to już trzeba mieć trochę praktyki i tak zwanego nosa do tego typu gaźników. Co i gdzie regulować widać dopiero jak się obserwuje
zachowanie silnika.



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » śr mar 09, 2005 17:43

sluchaj a to ssanie mi powiedz chociaz jak wyregulowac?

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 16:44 ]
sluchaj zamontowalem gaznik i jak odpalilem i zagrzalem chodzi caly czas na wolnych obrotach ok 2tys/obrotow co zrobic?


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » śr mar 09, 2005 18:58

Jak przy tych 2000obr. popychacz regulatora dotyka to takiej śrubki dźwigni przepustnicy to znaczy że trzeba zmniejszyć obroty kręcąc tą śrubą na klucz 13. Bo jeżeli nie dotyka i widać przerwę to trzeba będzie zmniejszyć obroty ssania. Ale wtedy będzie potrzebne foto od strony linki gazu.
PS. wszystko reguluje się na pracującym silniku.



Awatar użytkownika
RoWeRs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lut 14, 2005 02:58
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: RoWeRs » śr mar 09, 2005 22:02

w tym wątku masz małe abc o gaźniku:
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=2112&start=15



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » śr mar 09, 2005 22:47

Obrazek

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 21:50 ]
jakby co to jak silik sie rozgrzeje o ciagle jest an ok 2tys.obrotw to miedzy popychaczem a dzwignia jest ok 4mm odstepu

[ Dodano: Sro Mar 09, 2005 21:57 ]
albo tak sluchaj opowiem ci wszystko co sie dzieje wiec tak..
odpalam samochod silik sie nagrzewa i ma caly czas ok 2 tys obrotow silik sie nagrzeje to rdzen od silownika 3 polozeniowego wysuwa sie ale miedzy nim a dzwignia jest przerwa ok 4 mm .....aha zapomnailem dodac nawet jak silik nagrzeje i dodam gazu tak przy 4 tys obrotow wystepuje bialy dym z czarnym ale zaraz znika


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » czw mar 10, 2005 00:49

Jeżeli jest tam luz to ustawione są za wysokie obroty ssania.Tylko tych śrub regulacyjnych nie widać bo zasłania je pokrywa ssania. Odkręć tą pokrywę i zrób fotkę żeby były widoczne
dwie śruby na klucz imbusowy o ile pamiętam 4mm. jak będą widoczne to podpowiem którą i jak ustawić.
A jeszcze czy napewno jest dobry obieg wody przez ssanie ,ta aluminiowa pokrywa ma być
gorąca .Jak jest letnia albo zimna to obroty będą wysokie.



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » czw mar 10, 2005 11:07

gorazca to nie jest ze mozna sie opazyc ale ciepla jest

[ Dodano: Czw Mar 10, 2005 10:14 ]
ale wieszb ssanie chyba tak nie dziala prawdopodobnie bo jak odpale go to wchodzi na 3 tys/obrot i pochwili zmienia sie na 1.5tys a jak sie rozgrzeje to jest 2 tys


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » czw mar 10, 2005 18:58

Jeżeli piszesz że między popychaczem a śrubą jest luz kilka milimetrów, to przepustnica jest podparta poprzez termik obrotów ssania. Nie mylić tego z pokrywą ssania przesłony ssania ,(ta którą trzeba odkręcić do foto żeby ukazały się regulacje) .Tempratura ssania ma być taka jak górnej rury chłodnicy.



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » czw mar 10, 2005 19:14

kurde nie mam nigdzie foto :/ nimoge znalesc

[ Dodano: Czw Mar 10, 2005 18:43 ]
abc sluchaj znalazlem tu stronke i sa fotki moze te fotki moga byc???

http://www.ruddies.business.t-online.de/se2e2.htm


_______________________________
www.stylepoznan.com

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » czw mar 10, 2005 20:40

Silnik nagrzany i pracujący.
Bild nr.25. Luzujesz śrubę 6 tą z prawej (tylko one są przeważnie na imbus) i popychasz śrubokrętem tą plastikową łódkę w stronę kabiny tak żeby obroty się zmiejszyły.I wtedy luz między popychaczem a śrubą powinien się zmniejszyć.Jeżeli obroty jeszcze są za wysokie , a popychacz oparł się o śrubę to kręcisz 13 tam z tyłu żeby spadły i jak znów będzie luz to czynnośc powtarzasz (zawsze kontruj imbusa). Jeżeli już będzie koniec regulacji a obroty będą za wysokie to jest jeszcze regulacja na drugiej śrubie (ta z lewej). Ale to ewentualnie potem.
Jak masz wymontowany drugi gażnik to potrenuj na nim.Ale lepiej wymontować cały siłownik z popychaczem (bo jest nie podciągnięty jak silnik nie pracuje) Wtedy będziesz widział jak reaguje przepustnica na te regulacje (obroty ssania).
Jest jesze inna metoda . Ta sama regulacja na zimnym silniku tak ustawiasz żeby obroty były nie większe niż 1500,(luz na popychaczu jeszcze będzie , ale się będzie się zmniejszał w miarę nagrzewania) a jak się nagrzeje i termik jest sprawny to zejdą poniżej 1000.
Może zacznij robić to na zimnym . Ja zaczynam zawsze od zimnego i przeważnie na gorącym pozostaje już tylko ustawianie w. obrotów



Awatar użytkownika
FosGate
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 04:53
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: FosGate » czw mar 10, 2005 21:39

sluchaj a jak wyregule ze obroty beda ok a golfik bedzie mi np golfik palil duzo to co moze byc jeszcze ?


_______________________________
www.stylepoznan.com

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości