Strona 1 z 2

Znowu sprawa z olejem ..

: pt mar 09, 2007 18:36
autor: chosen
Witam, tym razem juz wiem jaki mam olej jest to jakis olej na T :D Turand czy Taurun czy cos tam o parametrach 15W40. Domyślam się ze to jest olej mineralny.
mam 230 tys. najechane, i myslalem zeby wlać pól syntetyka, ale nie wiedzialem jaki był lany, a teraz wiem, i troche sie boje wlać pół syntetyka....
Nic nie kopci, ani nie bierze oleju, ale ale Jak był taki lany, to chyba lepie j taki zalać. Doradzcie mi z tym. i doradźcie mi tez jak juz mineralny, to jakiej firmy najlepiej...Cena tu az takiej roli nie gra. Wkońcu to olej..

: pt mar 09, 2007 19:09
autor: lutek
Zalej pół syntetyk - polecam olej Trans Canada-specyficzny półsyntetyk do wysilonych jednostek(15W40). Oczywiście wymień razem z filtrem(najlepiej Mann albo Kneht ewentualnie Fiaam).

: pt mar 09, 2007 19:49
autor: Sly108
Jeśli twój silnik chodził już na oleju mineralnym to lepiej nie lej mu półsyntetyka bo może wypłukać nagar w silniku i narobisz sobie samych szkód. Jak już jeżdzisz na mineralnym to lej mu tylko już mineralny olej. Polecam ELF SPORTI SRI 15W40. Ja na takim jeżdże i jestem zadowolony.

: pt mar 09, 2007 19:59
autor: lutek
To z wypłukiwaniem silnika to częściej mit...Olej jaki zaproponowałem jest dość gęsty jak na półsyntetyk...

: pt mar 09, 2007 20:06
autor: chosen
Ale mi mącicie w głowie :D :/
Dylemat jak cholera...

: pt mar 09, 2007 20:25
autor: Pablo p7777
Sprawa jest bardzo prosta. Przejechane masz sporo a w silniku byl olej mineralny. Kup i zmien na olej mineralny jakis lepszy. Nie zmieniaj oleju na sile na polsyntetyk albo syntetyk moze to narobic tylko szkod ne musi ale moze a po co sie wpychac w dodatkowe koszty??

: pt mar 09, 2007 20:35
autor: Rondel
dokladnie tak jak pisze kolega.

: pt mar 09, 2007 20:37
autor: chosen
Rozumiem, to jeszcze napiszcie jaki dobry minerał. Cena nie gra roli.

: pt mar 09, 2007 20:41
autor: Pablo p7777
Moja propozycja to olej CASTROL MAGNATEC mineralny cena 80 zl za 4 litry, do tego filtr oleju KNECHT 13 zl. pozdrawiam

: pt mar 09, 2007 20:54
autor: TheBiSHoP
Polecam to co kolega Pablo i olej i filtr

: pt mar 09, 2007 22:56
autor: ppoll27
Jeśli za szkodę uważasz oczyszczenie silnika z nagaru, szlamu i syfu, którego nie powinno tam byc, to lej dalej mineralny...
Ostrożnie możesz wlac półsyntetyk 10W40 - mobil, castrol lub shell wedle upodobań i portfela ... warto spróbowac silniki VW od roku 1987 mają zalecane lanie półsyntetyka 10W40, a jeśli coś będzie ciekło - to nie ma się co oszukiwac po prostu było nieszczelne :bigok:

: pt mar 09, 2007 23:07
autor: t-tas
ppoll27 pisze:Jeśli za szkodę uważasz oczyszczenie silnika z nagaru, szlamu i syfu, którego nie powinno tam byc, to lej dalej mineralny...
tylko, że oczyszczenie silnika z nagarów może tutaj jak najbardziej zaszkodzić- przy silnikach z dużym przebiegiem nagromadzone nagary działają jak dodatkowe uszczelnienia które to uszczelnienia(nagary i szlamy) przez oleje półsyntetyczne które mają leprze własności myjące od mineralnych po prostu będą wymyte i co w ich miejsce-moto doctor???
dobrej klasy olej mineralny np.
Pablo p7777 pisze:CASTROL MAGNATEC
zrobi swoją robotę, a co do ELFa to kiedyś widzieliśmy z kolegami po fachu zaszlamiony zatarty silnik który jeździł właśnie na oleju ELF i mamy zrazę-ale jak się niedawno dowiedziałem po prostu kiedyś ktoś wwiózł do kraju jakąś przeterminowaną czy przeznaczoną do utylizacji(nie trzymał parametrów chyba) partię ELFa- ale zraza nam już została
a co do filtrona- nie miałem jeszcze z nim problemów-zakładam każdemu komu zmieniam olej i nie słyszałem o problemach(od ciągników i maszyn rolniczych, przez osobówki po dostawcze)

: pt mar 09, 2007 23:32
autor: kiss
Zostaw ten mineralny i nierób sobie niepotrzebnie dylematu. Jeździłeś na mineralnym, wszystko było dobrze, więc po co kombinować. Zasada jest że z olejem idzie się w górę a nie odwrotnie. Producent oleju nie będzie miał większego znaczenia. Ważne tylko żeby to była marka uznana na świecie. Tak jak padły już propozycje na CASTROL MAGNATEC

: pt mar 09, 2007 23:54
autor: chosen
ja nie lałem, tylko kupiłem go i dzis zobacyzlem ze był taki lany....
A dylemat mialem, bo silnik chodzi wporządku, nie cieknie...wszytsko wporządku jak na taki przebieg..i myslalem nad tym pół syntetykiem.
Ale teraz wole nie ryzykowac. Dobry Mineralny zaleje i mam nadzieje ze to bedzie dobry wybór.