Strona 1 z 2

Problem ze skrzynią (biegi wchodzą ciężko).

: pt mar 09, 2007 00:28
autor: matti7k
Witam serdecznie

Mam problem z moim Golfem 4 TDI/100, przebieg 135 tys. Ostatnio zauważyłem, że biegi wchodzą z dużym oporem. Na serwisie vw powiedzieli, że tylko remont skrzyni pomoże. Dodam, że jeżdżę przede wszystkim po mieście, zdecydowanie spokojnie. Sprzęgło raczej jest ok (nie bierze przy samej górze), olej w skrzyni też jest. Tyle czytałem o przebiegach rzędu 300 tys. i więcej bez jakiegokolwiek remontu. Czy jest jeszcze jakaś nadzieja? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów
marcin

: pt mar 09, 2007 00:52
autor: DAREK82
Nie pomogę Ci niestety ale radzę omijać szerokim łukiem autoryzowane serwisy. Radzę Ci popytać wśród znajomych o dobrego, doświadczonego i uczciwego mechanika i niech on stwierdzi co jest grane.

: pt mar 09, 2007 01:41
autor: Zibi art
Ja mam problem z synchronizatorem 4/3 i mechanik powiedział, żeby lepiej na nowa skrzynie zbierać niż się bawić w naprawe starej bo i tak drożej wyjdzie (na synchronizatorach pewnie się nie skończy)...moja skrzynia ma juz 250k przejechane...
Najpierw sprawdź olej w skrzyni, po sciągnięciu osłony spod silnika z boku skrzyni pewnie jest śruba na imbus (chyba 17) , jest to otwór do sprawdzania stanu oleju i ewentualnej dolewcke (olej przekładniowy full syntetyk 75w/90), dolewaj aż bedzie ciekło ciurkiem i szybko zakręć śrube :D Może doraźnie pomóc, ewentualnie regulacja.

: pt mar 09, 2007 08:32
autor: HellMan
matti7k, jeździłem wczoraj mk4 1.6, właściciel mówił że wszystko jest ok (mechanicy sprawdzali). Pierwsze co mnie strasznie zdziwiło to, że biegi wchodzą nieporównywalnie ciężej niż w moim mk3. Poza tym właśnie sprzęgło o którym mówisz bierze u samej góry. Dziwne rzeczy i podobno we wszystkich mk4 tak jest i TTTM. Powiedzcie czy to prawda, bo się troszkę zniechęciłem do mk4. I jeszcze jedno, właściciel ma problem z zapaleniem go gdy na zewnątrz jest wilgotno. Co to może być?

: pt mar 09, 2007 15:14
autor: pioan1
Marcin a jak z olejem nie jest wlany mineralny bo przy ujemnych temperaturach ta sie dzieje?

: pt mar 09, 2007 21:07
autor: matti7k
Witam ponownie

Przede wszystkim bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki.

Co do oleju to nie mam pojęcia co tam jest wlane. Mój golf jest z 2003 roku i raczej na pewno jest to ten sam olej, którym skrzynia była zalana fabrycznie. Może warto go zmienić na jakiś lepszy? Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Pozdrawiam, marcin

: pt mar 09, 2007 23:28
autor: pioan1
To że auto jest z 2003 to nic nie oznacza,chyba że znasz jego historię
matti7k pisze: Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Masz rację jeżeli ma olej fullsyntetic to zima nie grożna ale jak inny to biegi ciężej wbić po wyjściu np.z pracy po 8 godz.przy ujemnej temp.

: sob mar 10, 2007 00:05
autor: arturo222
ja jak sie przesiadlem z renowki do vw to skrzynia sczrze powiem traghedia w renowkach biegi wchodz ładnie a w vw jakos mi to nie porzypadło do gustu, czy tak jest przez caly czas czy tylko dopoki si enie rozgrzje auto?

: sob mar 10, 2007 11:51
autor: regitmc
W MkIV biegi wchodzą dość opornie, więc radze się poprostu przyzwyczaić...

: sob mar 10, 2007 12:27
autor: pszczyna
Sprawdż poduszki pod skrzynią biegów (dokręć śruby) kup smar w spreju ok 9zł lub z kanału wyczyś i posmaruj cięgna linek na skrzyni, oraz w lewarku tan gdzie mieszek posmaruj tą kule

: sob mar 10, 2007 12:55
autor: greg
pszczyna pisze:Sprawdż poduszki pod skrzynią biegów
przede wszystkim to

: ndz mar 11, 2007 00:25
autor: matti7k
Witam.

Bardzo dziękuję za rady. Poduszki pod skrzynią nie sprwdzałem - sprawdzę na pewno. Cięgna linek na skrzyni też wyczyszczę i posmaruję. Zmienię jeszcze olej w skrzyni na full synthetic, żeby mieć pewność co tam jest wlane. Zabiorę się we wtorek jak będę miał trochę czasu. Dam znać, czy pomoło.
Póki co wielkie dzięki.

pozdrawiam Marcin

[ Dodano: 10 Mar 2007 23:34 ]
Jeszcze jedno

Rozmawiałem dzisiaj ze "specjalistą" od MK4 i bardzo mnie zmartwił. :panna: Powiedział mi, że ten typ tak ma. Podobno po około 100 000 km zaczynają się problemy ze skrzynią i koniec!!! Skrzynia w MK4 jest jednym ze słabszych punktów : (. :grrr: Tylko, czy to musi nastąpić tak szybko? To do VW nie jest podobne?!!!. Może ktoś jeszcze coś poradzi?

pozdrawiam

: ndz mar 11, 2007 16:01
autor: grzegorz65
Proponuję pozyczyć od kogoś Poloneza i pojeździć nim cały dzień. Dopiero wtedy przekonasz się co znaczy, że biegi ciężki wchodzą. Potem wracaj do VW i przestań się martwić ;-) Pozdrawiam!

: ndz mar 11, 2007 16:11
autor: martines
Przede wszystkim poduszki pod skrzynią!