Strona 1 z 1

kontrolka pompy paliwa

: czw mar 08, 2007 23:18
autor: rajders
Witam szanownych forumowiczów!

Chciałbym się was poradzić. Mianowicie, od jakiegoś czasu w moim glofiku (1.8 na monowtrysku i z LPG) zaczeła zapalać się podczas jazdy zółta kontrolka pompy paliwa.
Kontrolka ta gaśnie kiedy zdejmę noge z gasu, a kiedy wcisnę pedał gazu z powrotem kontrolka juz się nie zapala. Robi mi tak podczas jazdy na LPG.
Silnik pracuje bez zarzutów zarówno na gazie jak i na benzynie.
Pompa paliwowa (ta w baku) pracuje cihco.
W baku staram się mieć zawsze jakieś 10-15 litrów benzyny.

Mozna z tym jeździć czy czas najwyźszy rozglądać sie za nową pompą. Moze przyczyna lezy gdzie indziej. Co o tym myślicie?

ps. robil ktoś moze odcięcie zasilania pompy paliwa podczas jazdy na LPG? jesli tak to gdzie zamontować przekaźnik na bezpieczniku czy bezpośrednio na kablu przy pompie?

: czw mar 08, 2007 23:24
autor: krisvw
siemka nie koniecznie kontrolka musi migac od Pompy paliwa... moze sygnalizowac bład kazdego urzadzenia elektronicznego na siniku oczywiscie mozesz pominąć alternator i rozrusznik

: pt mar 09, 2007 00:10
autor: eidos
Masz silnik o oznaczeniu RP? Czy masz na mysli taka pomaranczowa diode check engine? Jesli tak to jej swiecenie moze byc powodowane roznymi przyczynami jak kolega wyzej pisał. Najprawdopodobniej niewlasciwa emulacja sondy lambda.

: pt mar 09, 2007 00:26
autor: rajders
zgadza zię mam silnik 1.8 RP a auto jest z roku 1989.
Jutro sprubuje odczytać kody błyskowe (choć niewiem czy mi się to uda bo jeszcze togo nigdy nie robiłem).
Jak sprzawdzic czy lambda jest sprawna? w Programie INFO-TECH napisali ze napięcie wyjsciowe: 200-850mV. Tylko nie napisali jak to zmierzyć. jest to sonda jednoprzewodowa.

: pt mar 09, 2007 00:59
autor: eidos
Trudno jest zmierzyc napiecie na sondzie, ponieważ jest ono zmienne w zaleznosci od składu spalin. Ale faktycznie napiecie na sondzie powinno oscylowac w granicy 0,1 do 1V. Plus do przewodu sondy minus na mase auta. Oczywiscie sonda jednoprzewodowa zaczyna dzialac dopiero jak silnik bedzie wystarczajaco rozgrzany. Kody blyskowe powinny również wykazac ew. usterke sondy. Najlepiej jednak jak pojedziesz do gazownikow, jesli masz instalacje IIgen. to oni jak podepna instalke gazowa pod kompa powiedza na 100% czy sonda dziala czy nie.
Silniki RP maja problem z instalacjami gazowymi, tzn zazwyczaj lapia bledy od komp. gazowego. Dlatego zapala sie u Ciebie kontrolka informująca o problemach z silnikiem.
Kolega homsky na tym forum duzo mi pomógł własnie w tym temacie, wiec możesz do niego na priva pisac.
Pozdrawiam

: pt mar 09, 2007 12:25
autor: rajders
dzięki eidos okazało się ze faktycznie lamda wariuje na gazie( masz punkt odemnie)
Pogadałem z ludzmi i okazało się ze to dość czesta przypadłość silników RP, ale mozna z tym jeździć bez obaw.