kontrolka pompy paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

kontrolka pompy paliwa

Post autor: rajders » czw mar 08, 2007 23:18

Witam szanownych forumowiczów!

Chciałbym się was poradzić. Mianowicie, od jakiegoś czasu w moim glofiku (1.8 na monowtrysku i z LPG) zaczeła zapalać się podczas jazdy zółta kontrolka pompy paliwa.
Kontrolka ta gaśnie kiedy zdejmę noge z gasu, a kiedy wcisnę pedał gazu z powrotem kontrolka juz się nie zapala. Robi mi tak podczas jazdy na LPG.
Silnik pracuje bez zarzutów zarówno na gazie jak i na benzynie.
Pompa paliwowa (ta w baku) pracuje cihco.
W baku staram się mieć zawsze jakieś 10-15 litrów benzyny.

Mozna z tym jeździć czy czas najwyźszy rozglądać sie za nową pompą. Moze przyczyna lezy gdzie indziej. Co o tym myślicie?

ps. robil ktoś moze odcięcie zasilania pompy paliwa podczas jazdy na LPG? jesli tak to gdzie zamontować przekaźnik na bezpieczniku czy bezpośrednio na kablu przy pompie?



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » czw mar 08, 2007 23:24

siemka nie koniecznie kontrolka musi migac od Pompy paliwa... moze sygnalizowac bład kazdego urzadzenia elektronicznego na siniku oczywiscie mozesz pominąć alternator i rozrusznik


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt mar 09, 2007 00:10

Masz silnik o oznaczeniu RP? Czy masz na mysli taka pomaranczowa diode check engine? Jesli tak to jej swiecenie moze byc powodowane roznymi przyczynami jak kolega wyzej pisał. Najprawdopodobniej niewlasciwa emulacja sondy lambda.



rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: rajders » pt mar 09, 2007 00:26

zgadza zię mam silnik 1.8 RP a auto jest z roku 1989.
Jutro sprubuje odczytać kody błyskowe (choć niewiem czy mi się to uda bo jeszcze togo nigdy nie robiłem).
Jak sprzawdzic czy lambda jest sprawna? w Programie INFO-TECH napisali ze napięcie wyjsciowe: 200-850mV. Tylko nie napisali jak to zmierzyć. jest to sonda jednoprzewodowa.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pt mar 09, 2007 00:59

Trudno jest zmierzyc napiecie na sondzie, ponieważ jest ono zmienne w zaleznosci od składu spalin. Ale faktycznie napiecie na sondzie powinno oscylowac w granicy 0,1 do 1V. Plus do przewodu sondy minus na mase auta. Oczywiscie sonda jednoprzewodowa zaczyna dzialac dopiero jak silnik bedzie wystarczajaco rozgrzany. Kody blyskowe powinny również wykazac ew. usterke sondy. Najlepiej jednak jak pojedziesz do gazownikow, jesli masz instalacje IIgen. to oni jak podepna instalke gazowa pod kompa powiedza na 100% czy sonda dziala czy nie.
Silniki RP maja problem z instalacjami gazowymi, tzn zazwyczaj lapia bledy od komp. gazowego. Dlatego zapala sie u Ciebie kontrolka informująca o problemach z silnikiem.
Kolega homsky na tym forum duzo mi pomógł własnie w tym temacie, wiec możesz do niego na priva pisac.
Pozdrawiam



rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: rajders » pt mar 09, 2007 12:25

dzięki eidos okazało się ze faktycznie lamda wariuje na gazie( masz punkt odemnie)
Pogadałem z ludzmi i okazało się ze to dość czesta przypadłość silników RP, ale mozna z tym jeździć bez obaw.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 265 gości