Strona 1 z 2

Dlawi sie powyzej 3tys obr + duze spalanie

: czw mar 08, 2007 13:22
autor: Grand
Witam wszystkich na forum. Jestem tu nowy, więc wypadało by się przedstawić. Jestem z Zielonej Góry i od roku posiadam VW Golfa MK2 Fire&Ice. Auto sprowadziłem z Niemiec. Ma przejechanych 140.000 km i miało tylko jednego właściciela :shock: Z tego co widze auto nie bylo nawet draśnięte. Wszystko było by pięknie gdyby nie jedna rzecz, która spędza mi sen z oczu.
Przed tygodniem wybrałem się do naszych zachodnich sąsiadów. Auto od granicy nie "jechało". Powyżej 3tyś obrotów (tam gdzie ma najwyższy moment) Golf zacząl sie dławić i zwyczajnie nie szedł tak jak powinien. W drodze powrotnej spawdziłem spalanie wyniosło 16l/100km :shock: Miałem wrażenie jakby palił na 3 garki... Po powrocie wstawiłem go do machanika, ale ten nic nie stwierdził. Powiedzial ze wszystko jest ok.
problem w tym ze Golf ma czasem przebłyski i zachowuje się całkiem normalnie co utrudnia diagnostyke...
Kable i wszytko z nimi związane wymieniłem
Lambda też ok.
Jeszcze jedno. Na postoju kiedy daje gaz i go puszczam z tłumika wydobywa się charakterystyczny strzał....
Jeśli ktoś miał mpodobny problem lub podejrzewa co z nim moze być proszę o pomoc!
Z góry wielkie dzieki. Pozdrawiam

: czw mar 08, 2007 13:30
autor: dziejo
Grand pisze:charakterystyczny strzał....
powoduje niedomaganie układu zapłonowego lub woda w paliwie

: czw mar 08, 2007 13:35
autor: hudy
cos nie tak z kątem wyprzedzenia zapłonu, czujnik halla?

: czw mar 08, 2007 13:37
autor: dziejo
hudy pisze:czujnik halla?
jest integralna częscia aparatu zapłonowego :bigok:

: czw mar 08, 2007 13:51
autor: Pinhead
Jak mieszanka jest przebogacona to też będzie waliło w wydech. Najlepiej to kody błyskowe sprawdzić i będzie wiadomo przynajmniej gdzie leży problem.

: czw mar 08, 2007 15:43
autor: zajac
no to kolega jest nastepny z tym problemem u mnie jest dokladnie to samo od 3 tys nie chce sie wkrecac(i tez czasem strzela i kopci do tego na czarno) jak dojdzie do 4500 to leci zaje..scie
a co sadzicie o teorii ze moze to czujnik polozenia walu (nie mam pojecia o co chodzi ale cos slyszalem o tym)lub fazy zaworow
pinhead sprawdzilem kody jeszcze raz i pokazal to samo czyli spaliny za ubogie i mieszanka poza tolerancja
jutro jade do elektromechanika (jak sie wyrobie przez ta glupia maske)i zobaczymy co on powie chociaz wydaje mi sie ze nic nowego
jak ktos mial cos takiego lub wie jak sie tego pozbyc to piszcie

: czw mar 08, 2007 15:52
autor: Pinhead
A nie za bogate ??? U ciebie przy lewym powietrzu idzie lepiej niż przy szczelnym dolocie więc wtryskiwacz musi tam konkretnie lać.

: czw mar 08, 2007 17:56
autor: zajac
jutro to sprawdze czy leje czy przerywa

tu glwnie chodzi o to zmulanie sie na 3 tys bo u mnie to jest na PB i na LPG

: czw mar 08, 2007 19:42
autor: Grand
No to co mam zrobić waszym zdaniem????

: pt mar 09, 2007 12:19
autor: hudy
ja osobiście pojechałbym na sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu :helm:

: pt mar 09, 2007 22:00
autor: zajac
dobra problem rozwiazany (przynajmniej mam nadzieje) auto chodzi dobrze przyczyna na benzynie byla sonda lambda (byla nowa ale sie spalila nie wiem czemu) wymiana na bosha i efekt moze nie zaje.... ale moge spokojnie powiedzec ze jest wiecej niz dobrze a na LPG problemem okazal sie zbyt duzy mikser(srednica 38mm) po zalozeniu 34mm auto lata jak ta lala

: pt mar 09, 2007 22:48
autor: ppoll27
sprawdzic gumową podstawe wtrysku, ustawic zapłon i zczytac kody błyskowe ...

: sob mar 10, 2007 18:34
autor: zajac
jesli auto ma przeblyski to moze to byc lambda bo one czasem tak maja ze raz dziala a zmierzysz ja za 5 min i juz glupieje
sprawdz tez jak papol napisal gumowa podstawe wtrysku zapal auto poruszaj wtryskiem i zobacz czy zmieni sie praca silnika lub wez spryskiwacz (jak po plynie do szyb) i spryskaj podstawe woda i zobacz czy babelki sie robia czy nie

: sob mar 10, 2007 19:08
autor: Pinhead
Na podstawie wtrysku jest podciśnienie więc bombelków nie będzie tylko zassa wode do kolektora.