Cieply opornik z dmuchawy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

nyjger96
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 24, 2005 17:11
Lokalizacja: Getto

Cieply opornik z dmuchawy

Post autor: nyjger96 » czw mar 08, 2007 10:38

Witam wszystkich

Zakupilem ostatnio opornik do dmuchawy bo pewnego dnia poczulem smrod plastiku i okazalo sie ze to owy opornik sie wypalil.

Obrazek

Po zamontwaniu nowego opornika zauwazylem ze strasznie sie grzeje wrecz jest goracy. Czy to jest normalne, a moze jest to wina silnika dmuchawy?



motonita2002
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt mar 24, 2006 21:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: motonita2002 » czw mar 08, 2007 11:00

Po zamontwaniu nowego opornika zauwazylem ze strasznie sie grzeje wrecz jest goracy
Po pierwsze takie pytania kieruj do działu technicznego, a nie diesel, bo mam diesla. A dwa to to, że zadaniem rezystora jest ograniczenie wartości płynącego prądu do silnika dmuchawy, a w tym przypadku wiąże się to z wydzielaniem ciepła, czyli im mniejszy bieg na dmuchawie tym większa rezystancja, a co za tym idzie więcej ciepła się wydziela :bajer:



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw mar 08, 2007 11:08

Tak się dziac nie powinno.

Opornik co prawda grzeje się tak jak to kolega wyzej napisał, ale powinien on byc tak dobrany ( miec odpowiednią moc ), aby nie grzał się az tak bardzo.

Do silnika dmuchawy nie powiem ci jaki powinien byc - bo nie wiem jaki prąd potrzebuje ona do pracy na danyh biegach.

A moc policzysz mnożąc napięcie 14.4V razy prąd który silnik powinien brac ( silnik dmuchawy ).

I o conajmniej takiej mocy powinien byc opornik - unikniesz w ten sposób napewno przegrzania go.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 08, 2007 16:41

jesli mowisz o tym czyms na gorze zdjecia to:
u mnie to był bezpiecznik termiczny na 94 albo na 194 st celsjusza, juz dokladnie nie pamietam ...ja sie na elektryce nie znam ale chyba bezpiecznik termiczny a opornik to co innego?? moze mnie ktos poprawi? proponuje wlutowac tam odpowiedni bezpiecznik termiczny i powinno byc ok.....no i nasmaruj lozyskowanie wairtaka bo co z tego ze dasz mu nowy bezpiecnzik jak i tak sie przegrzeje bo waitrak za duzy opór stawia....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości