Strona 1 z 1
zamiana tarcz litych na wentylowane?
: śr mar 07, 2007 16:49
autor: Darass
Hamulce u mnie w Golfie juz mnie delikatnie mówiąc wkurfiają. kilka mocnych hamowań i tarcze do przetoczenia. Tak sobie wymyśliłem że można by włożyć tarcze wentylowane. Wiem ze trzeba by zmienić zaciski, ale czy coś jeszcze? Czy pompa i cała reszta jest ta sama? Myślałem nad zaciskami i tarczami od VR6 ale tam jest 5 śrub a w AAZ są 4.
I pytanko apropo tego, czy jezeli bym wstawił zaciski od tarcz wentylowanych, mógł bym śmigać na 13-stkach czy juz ta fela by nie weszła?
Poradzicie coś?
: śr mar 07, 2007 18:11
autor: grzesiek_33
witam, ja u siebie miałem miałem zwykłe tarcze
239mm i bez problemu załozyłem wentylowane
239mm (a, nie 256 bo takie sa przy gti, vr6, itd) tylko klocki zdziebko ciensze musiałem miec od oryginalnych 19,4mm, wszystko bez zmiany zacisków czy czegokolwiek innego. Samo hamowanie o niebo lepsze
aczkolwiek nie maiałem problemów z wichrowaniem na zwykłych, moze masz jakas smieszna firme NO NAME od tarcz u siebie? Na zime mam 13' i jest jeszcze sporo miejca na felge.
: śr mar 07, 2007 18:21
autor: Darass
grzesiek_33 pisze:moze masz jakas smieszna firme NO NAME od tarcz u siebie?
gdyby tak było to bym wiedzial co jest przyczyna, ale tarcze mam ATE a klocki Lucas wiec nie może byc winą kijowa jakość.
a te klocki to jakie, zwykłe od tarcz litych? czy klocki tez są jakieś specjalne do tarcz wentylowanych? obecne mam juz troszke zjeżdzone, wiec może by podeszły
i czy możesz mi podać od czego te tarcze są, tzn jaki silnik? może tez bym takie coś wykminił
dzwoniłem właśnie do kumpla, i były by takie wenylowane od 1.6 tylko że różnią sie odsadzeniem o 4mm czyli cała tarcza bedzie bliżej amortyzatora, to w niczym nie przeszkadza?
: śr mar 07, 2007 19:53
autor: szatanek
Może wentylowane od AFN-a będą dobre tez są na 4 śruby.
: śr mar 07, 2007 19:54
autor: grzesiek_33
a te klocki to jakie, zwykłe od tarcz litych? czy klocki tez są jakieś specjalne do tarcz wentylowanych? obecne mam juz troszke zjeżdzone, wiec może by podeszły i czy możesz mi podać od czego te tarcze są, tzn jaki silnik? może tez bym takie coś wykminił
tarcze mam oryginalne VW z Polo '96r silnik 1.4 DOHC (104km), tarcze rzeczywiscie są bliżej amorka, gdzieś kolo 4mm, ale w niczym to nie przeszkadza, tym bardziej, ze mam u siebie ABS więc miejsca jeszcze mniej o czujnik i tarczke od abs'u, co do klocków musiałem każdego szczyścic na 16mm z 19,4mm, ale mam nie typowe mocowanie klocka takie jak w Golfie II na blaszkach, a nie na "spręzynkach" i podobno nie ma takich klocków do wentylowanych, albo w sklepie nie mieli (pewnie to drugie). Dodam jeszcze, że u mnie nie ma miejsca na rozmiar 256, a jedynie na 239mm czyli na takie jak niewentylowane sa. moj golfik jest '93 silnik ABS.
tu masz link do aukcji,
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=168731168 nikt nie kupił więc pewnie jeszcze maja
: śr mar 07, 2007 19:58
autor: cowboy
grzesiek_33 pisze:256 bo takie sa przy gti, vr6, itd
w GTI i VR6 sa 288
w GT są 256/20 wentylowane - tak jak np u mnie w AFN
przy tarczy 256 minmalna felga to 14 cali !! - pamietaj o tym!
byc może będę sprzedawał od swojego AFNa (juz jest chetny na tylne tarcze) bo chce zminic heble na 288 przód i 256 tył
oraz rozstaw na 5x100
: śr mar 07, 2007 21:40
autor: Darass
cowboy pisze:przy tarczy 256 minmalna felga to 14 cali !! - pamietaj o tym
no tak, ale to juz trzeba zmieniać zacisk itd... a ja chce wsadzić w seryjne zaciski, więc bede szukał 239.
P.S a w tej aukcji to cena za sztuke, wiec dwie tarcze to razy dwa, podziekuje
kupie chyba jakieś zwykłe Dephi za 130zł/kpl. a klocki wezme te co mam teraz. są już troche starte więc moze będą akurat.