Strona 1 z 2

Skrzynia lata, trzesie autem, duze spalanie, itd

: wt mar 06, 2007 15:27
autor: dzony_wzk
witam mam Golfa 3 1.8 bezyna silnik ABS r. 1992 samochodzik kupilem w zeszly weekend i mam pare problemików pozwólcie że wymienie :D :
1) jak wrzucam na 2 to jakby cała skrzynia mi przeskakiwała (ruszala sie) tak sie dzieje jak bieg przełącza sie dość szybko jak powoli to jest luz
2) czaami sie tak zdarza ze jak przejedzie pare kilometro zaczyna nim trząść tak jak by jechał po wertepach jak sie zwolni na chwile to później juz jest wszystko w porządku
3) pali jak smok.... ok 20L :D masakra ale bede go dopiero regulowal w sob.. u mechanika jak to nie pomoze to sie odezwe chodz juz troche poczytalem o tym na forum
4) jak mu daje gazu to zaczyna przyspieszać po jakiejś sek. a nie od razu (byc moze rozrząd ale go tez zrobie w sobote chyba ze cos innego co proponujecie)
troszke sie tego uzbieralo ale co chcec od tak starego samochodu.....
dzieki za pomoc i pozdrawiam

: wt mar 06, 2007 19:47
autor: gkon
dzony_wzk pisze:2) czaami sie tak zdarza ze jak przejedzie pare kilometro zaczyna nim trząść tak jak by jechał po wertepach jak sie zwolni na chwile to później juz jest wszystko w porządku
a czsa,i nie masz rozwalonych amortyzatorów bo na to mi wygląda

: wt mar 06, 2007 23:08
autor: szsz01
mogą to być problemy z zapłonem, brak iskry na jednej albo nawet na 2 świecach, laik nie usłyszy, że auto nie pali na jeden garnek, od sprawdzenia iskry bym zaczął

: śr mar 07, 2007 11:32
autor: dzony_wzk
a czsa,i nie masz rozwalonych amortyzatorów bo na to mi wygląda
amortyzatory sa nowe.... wiec to raczej nie ich wina...

: śr mar 07, 2007 12:54
autor: Bąku
co do latania skrzyni to bym obstawiał poduszke pod skrzynią...

[ Dodano: 07 Mar 2007 11:55 ]
a co do tego rzucania to moze tuleje w wachaczach sie sypnęly...

: śr mar 07, 2007 23:44
autor: ppoll27
najpierw sprawdz układ zapłonowy - kable, cewka, kopułka, palec - obejrzyj na przebicia przytarcia przypalenia itp, potem zobacz świece (najlepiej zmienic od razu polecam NGK), potem ustawienie zapłonu (zobacz jak będzie chodził) i dopiero wtedy zabawa z wtryskiem i mieszanką (najpierw jeszcze nowy filtr paliwa i powietrza), ewentualne zczytanie błędów ...

: śr mar 07, 2007 23:47
autor: Mis
ppoll27, ma racje, rowniez zaczalbym od sprawdzenia ukladu zaplonowego. Zmien swiece, kable i kopulke, nawet profilaktycznie, dla pewnosci. Ustaw zaplon. Moze to pomoze, a jak nie to bedziemy szukac dalej.

: czw mar 08, 2007 18:24
autor: dzony_wzk
mam jeszcze jedno pytanko czy moge do niego wlac LOTOS MINERALNY ...... bo szczerze nie wiem jaki inny i jaki byl wczesniej (podobnoCastrol BP VISCO 3000) i mam jeszcze pytanko czy taka zamiana nie zwiekszy mi jeszcze spalania benzyny .....

: czw mar 08, 2007 19:46
autor: szsz01
na początek może być jakiś niezadrogi olej, sprawdź ile bierze oleju na 1000km i jeśli nic-niewiele to lej coś droższego przy następnej wymianie, ja leję 15W40 Castrol HIGH MILEAGE i nie narzekam

: czw mar 08, 2007 23:03
autor: ppoll27
dzony_wzk pisze:mam jeszcze jedno pytanko czy moge do niego wlac LOTOS MINERALNY ...... bo szczerze nie wiem jaki inny i jaki byl wczesniej (podobnoCastrol BP VISCO 3000) i mam jeszcze pytanko czy taka zamiana nie zwiekszy mi jeszcze spalania benzyny .....
NIEEE tylko nie to :) nie ma sensu zmieniac na gorszy !
BP Visco 3000 to 10W40 półsyntetyk http://www.bp.com/extendedsectiongeneri ... ntId=56148
najlepiej zalej taki sam a jak ściskają fundusze (BP http://moto.allegro.pl/item170583430_ca ... 0w_40.html ) to może byc Lotos 10W40 semisynthetic ok 60 PLN, lub np Opel GM 10W40 taki jak tu - ja taki leje i polecam http://moto.allegro.pl/item173364764_ol ... atis_.html
:okej:

[ Dodano: Czw Mar 08, 2007 22:05 ]
szsz01 pisze:na początek może być jakiś niezadrogi olej, sprawdź ile bierze oleju na 1000km i jeśli nic-niewiele to lej coś droższego przy następnej wymianie, ja leję 15W40 Castrol HIGH MILEAGE i nie narzekam
jesli nic=niewiele to polecam Ci ostrożne przejscie na półsyntetyk :)

: czw mar 08, 2007 23:15
autor: marcin999
dzony_wzk pisze:jak wrzucam na 2 to jakby cała skrzynia mi przeskakiwała
wrzucaj wolniej rob mala przerwe na luzie. Możesz mieć zjechany synchronizator, albo za malo oleju w skrzyni albo zle wyregulowane ciegna, sprawdz tez poduszki pod silnikiem.

: czw mar 08, 2007 23:31
autor: krisvw
marcin999 pisze:Możesz mieć zjechany synchronizator, albo za malo oleju w skrzyni
jesli kolega miał by mało oleju to na 5 biegu buczałaby strasznie

: czw mar 08, 2007 23:35
autor: greg
dzony_wzk pisze:2) czaami sie tak zdarza ze jak przejedzie pare kilometro zaczyna nim trząść tak jak by jechał po wertepach jak sie zwolni na chwile to później juz jest wszystko w porządku
albo wybite końcówki drążków kierowniczych albo drążki kierownicze lub przekładnia - wibracja o której mówisz powstaje nagle - zwalniasz i auto sie uspokaja? prędkosć ok 60-80km/h

: sob mar 10, 2007 08:40
autor: dzony_wzk
greg pisze:
dzony_wzk pisze:2) czaami sie tak zdarza ze jak przejedzie pare kilometro zaczyna nim trząść tak jak by jechał po wertepach jak sie zwolni na chwile to później juz jest wszystko w porządku
albo wybite końcówki drążków kierowniczych albo drążki kierownicze lub przekładnia - wibracja o której mówisz powstaje nagle - zwalniasz i auto sie uspokaja? prędkosć ok 60-80km/h
dokladnie cos takiego tylko skala od 50km... i raz sie pojawia a raz nie....

Co do oleju..... najwiekszy problem taki ze ja juz mam ten mineralny bo jak go kupowałem miałem odrzu go wymienić i kupiłem mineralny a dopiero później znalazłem w schowku fakture z 2002r i na niej był Castrol BP VISCO 3000.....
mogą to być problemy z zapłonem, brak iskry na jednej albo nawet na 2 świecach, laik nie usłyszy, że auto nie pali na jeden garnek, od sprawdzenia iskry bym zaczął
iskry ładnie daje gdyż jak zdejmie sie kable pojedynczo ladnie spadaja obroty....

jeszcze jedno pytanie dodatkowe.... jak daje skrent na maxa albo w lewo albo w prawo to przy skrecie poweietrze syczy tak jak w tych nowych autobusach jak drzwi otwierają czy to normalne (mam wspomaganie)
a z nowości szyber dach mi sie otwieral tak ze musialem wciskac caly czas i co 1 cm sie przesuwał nasmarowałem dalej sie nie otwierał a wczoraj zaczął działać normalnie znaczy że smar zrobił swoje :D