Ukraińska benzyna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kamiloo19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 01, 2007 21:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Ukraińska benzyna

Post autor: Kamiloo19 » wt mar 06, 2007 14:16

Siema.
Mam do was takie pytanko- Czy jeździcie może na benzynie zza naszej wschodniej granicy?? Chodzi mi o paliwo z ukarainy.
Kurcze ja dziś wlałem do auta 25 litrów i jakoś dziwnie mi sie jeździ auto niby troszkę mułowate a co najgorsza gaśnie co jakiś czas, nie wiem czy to wina paliwa ale czy to możliwe ?? Wcześniej tez miałem podobny problem, ale wszystko sie unormowało, dolałem polskiego V-Powera , a teraz powróciło z powrotem jak wlałem benzyny. Co o tym sądzicie?? Czy opłaca sie lać ?? I czy to przez nią mam te problemy z gaśnięciem??
Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2007 14:20 przez Kamiloo19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt mar 06, 2007 14:19

Z tego co wiem to benzyna zza wschodniej granicy ma niskie liczby oktanowe co moze prowadzic do stukowego spalania mieszanki w cylindrach. Nie jest to zdrowe dla silnika. Zeby moc jezdzić na takim paliwie trzebaby zapłon przeregulować.



Kamiloo19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 01, 2007 21:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: Kamiloo19 » wt mar 06, 2007 14:22

Jerzas pisze:Z tego co wiem to benzyna zza wschodniej granicy ma niskie liczby oktanowe co moze prowadzic do stukowego spalania mieszanki w cylindrach. Nie jest to zdrowe dla silnika. Zeby moc jezdzić na takim paliwie trzebaby zapłon przeregulować.


paliwo rzekoma miało mieć 95 oktanów jednakże mam wrażenie że ma 91 albo nawet mniej.
A jeżeli chodzi o regulacje to trzeba przestawić zapłon?? I jak wykryć czy jest spalanie stukowe??



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Re: Ukraińska benzyna

Post autor: Pinhead » wt mar 06, 2007 14:22

Kamiloo19 pisze:Siema.
Kurcze ja dziś wlałem do auta 25 litrów i jakoś dziwnie mi sie jeździ auto niby troszkę mułowate a co najgorsza gaśnie co jakiś czas, nie wiem czy to wina paliwa ale czy to możliwe ??
Możliwe
Wcześniej tez miałem podobny problem, ale wszystko sie unormowało, dolałem polskiego V-Powera auto, a teraz powróciło z powrotem jak wlałem benzyny.
I sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie :)
Co o tym sądzicie?? Czy opłaca sie lać ??
Na pewno nie opłaca się tankować na stacji gdzie leją chrzczone paliwo. Obojętnie czy to Polska czy Ukraina.
I czy to przez nią mam te problemy z gaśnięciem??
To już pytanie do wróżki :-k

ps. Do AAM wymagane jest 91 oktanów.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 14:30

Ale powiem Wam że po pierwszym tankowaniu Omegi w Niemczech na stacji przy autostradzie też przez 10 km miała problemu z tym paliwem. Może za dobre :mrgreen:

Ale jak się przyzwyczajiła było nawet lepiej niż na polskiej, ciekawe czemu;)



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt mar 06, 2007 14:31

Kamiloo19 pisze:I jak wykryć czy jest spalanie stukowe??
Silnik głośno pracuje, troche jakby to był diesel.
Kamiloo19 pisze:A jeżeli chodzi o regulacje to trzeba przestawić zapłon??
Trzebaby opóźnić zapłon, ale wtedy masz utrate mocy. Jesli planujesz jezdzić tylko na ukrainskiej benzynie to możesz o tym mysleć w innym wypadku lepiej dać sobie spokój.



Kamiloo19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 01, 2007 21:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: Kamiloo19 » wt mar 06, 2007 14:33

Chłopaki, mam jeszcze do was pytanko- Jak ustawić zapłon tzn jaki kat powinien mieć ?? I przy jakich obrotach??? Lampę gdzieś w domu mam. Mam silniczek AAM więc chyba w zaleznosci od silnika katy wyprzedzenia są różne..??



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt mar 06, 2007 14:35

jhosef pisze:Ale powiem Wam że po pierwszym tankowaniu Omegi w Niemczech na stacji przy autostradzie też przez 10 km miała problemu z tym paliwem. Może za dobre

Ale jak się przyzwyczajiła było nawet lepiej niż na polskiej, ciekawe czemu;)
W nowszych silnikach często jest czujnik spalania stukowego, który pozwala komputerowi korygować wyprzedzenie zapłonu w pewnym zakresie.
Może ta Omega potrzebowała chwile czasu, żeby sie dostroić do lepszej wahy.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 06, 2007 14:37

Ale moja stara fiesta 1,1 na gaźniku też tak miała. Przez pewien czas po zatankowaniu w niemczech chodziła dziwnie, po czym się jakoś dostrajała.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt mar 06, 2007 14:46

Kamiloo19 pisze:Jak ustawić zapłon tzn jaki kat powinien mieć ?? I przy jakich obrotach??? Lampę gdzieś w domu mam. Mam silniczek AAM więc chyba w zaleznosci od silnika katy wyprzedzenia są różne..??
Proponuję poszukać w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=17706
bo akurat jakoś mi te kąty wypadły z głowy :bajer:



Kamiloo19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 01, 2007 21:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: Kamiloo19 » wt mar 06, 2007 15:27

Znalazłem opisik i kąt ten wynosi 6*-+ 1 przy normalnej prędkości obrotowej na biegu jałowym. I teraz pytanie czy mam ustawić kąt 6* czy może inny ??
Chodzi mi o benzynę i podejrzenia spalania stukowego.


Aha i gdy zapaliłem silnik i na luzie przytrzymałem go na równym obrotach przy 2000 to z rury wydechowej było słychać taki jakby ciche wystrzały, było to czuć w środku nawet na siedzeniu. Tak jakby troszkę przerywał.



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » wt mar 06, 2007 15:35

mój teściu w bieszczadach od paru lat wlewa praktycznie tylko ukraińską benzynkę, silnik pracuje zupełnie normalnie na tym (sam ujeżdżałem jego corsę 1.4 60KM '96). moim zdaniem ktoś ci spycha trefne paliwo i tyle. zmień dostawcę.


był mk3, jest prawie mk4

kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » wt mar 06, 2007 15:37

Witam Kamilo.
Pochodze z Hrubieszowa więc na temat Ukrainskiej benzyny trochę wiem:) ponieważ sam trochę tam kiedyś jeździłem.
Co do twoich problemów powiem tak:
Ukrainskie paliwo jest ok jesli tankujesz je sam z pewnego zródła, ale twoje problemy są charakterystyczne dla paliwa chrzczonego: wodą bo i to sie zdarza lub paliwem o niższej liczbe oktanowej zapewne 76 bo o ile dobrze pamietam to takie tam jeszcze jest. Wiec jeśli czcesz zeby było dobrze i tanio to lepiej zmień dostawcę lub stację benzynową bo tam też robią wałki, jeśli sam przywozisz:)
A tak przy okazji to po ile u Was wschodnie paliwo?
Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2007 15:38 przez kwoka5, łącznie zmieniany 1 raz.



Kamiloo19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn sty 01, 2007 21:52
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: Kamiloo19 » wt mar 06, 2007 15:38

adas01 pisze:mój teściu w bieszczadach od paru lat wlewa praktycznie tylko ukraińską benzynkę, silnik pracuje zupełnie normalnie na tym (sam ujeżdżałem jego corsę 1.4 60KM '96). moim zdaniem ktoś ci spycha trefne paliwo i tyle. zmień dostawcę.

Cóż to paliwo mam z drugiego źródła, a podobne problemy. W sumie mam znajomego który jeździ na tym paliwku Tipem 1.4 i nic sie nie dzieje. Chyba tylko ja mam taki niefart :/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 350 gości