Strona 1 z 1

Temperatura silnika - chyba coś nie tak?

: ndz mar 04, 2007 18:25
autor: Anulka
Cześć kochani! Mój problem dotyczy temperatury silnika, wiem przeszukałam forum znalazłam kilka wątków, ale i tak nie do końca temat rozszyfrowałam :( Proszę o poradę.

Do rzeczy - mój Golf III 1.6 Silnik AEE 96 rok kupiony od Niemca chyba ma coś nie tak z temperaturą silnika, mianowicie chyba na forum wyczytałam iż dobra temperatura dla silnika to tak miedzy 85 a 90 stopni - co się okazuje - w moim VW po 30 kilometrach trasy z miasta do miasta temperatura ledwo 70 stopni osiąga - tyle pokazuje wskaźnik :( Dziś właśnie zrobiłam ze 100 km i w trasie temperatura nawet do 80 nie dobijała - gdy zatrzymałam się na postoju po kilku minutach na wskaźniku pokazało ze ma 90 stopni! O co chodzi jak sprawdzić czy zepsuty jest termostat czy czujnik czy może zegary do wymiany. Różne opinie czytałam na forum na ten temat.

Mam prośbę proszę o w miarę szczegółowy opis jak sprawdzić co może być nie tak z temperaturą jak zdiagnozować problem, nie chce wyrzucić kasy w błoto kupując lub wymieniając części - dzięki Waszym poradom będę mogla podyskutować z mechanikiem a tak spławi mnie i zapłacę jak za zboże :(

Może szybki instruktarz co powinno być ciepłe co zimnie itd :) Dodam, iż na zbiorniczku z płynem do chłodnicy mam adnotację 02/06 -35 % płyn między min a max. Czekam na pomoc :) Pozdrawiam

: ndz mar 04, 2007 18:36
autor: miś fazi
najpewniej termostat , jak sie grzeją od razu obydwa przewody chłodnicy , górny i dolny to termostat

[ Dodano: 04 Mar 2007 17:39 ]
przy dobrym termostacie powinien robic sie gorący górny , jak silnik osiągnie temperature otwarcia termostatu to wtedy robi sie dolny tak samo gorący , czyli łapie duzy obieg

: ndz mar 04, 2007 18:39
autor: cichy999
Moim zdaniem to termostat.
Jak odpalisz auto oczywiście zimne i jak pochodzi kilka minut to zobacz czy dolny gruby wąż od chłodnicy jest ciepły ( górny powinien być ciepły lub gorący). To znaczy że masz uszkodzony termostat.

: ndz mar 04, 2007 18:42
autor: Ryba150
Od razu widać że termostat jak się zatrzymałaś i pęd powietrza nie chłodził chłodnicy to temperatura dobiła do 90st. Przy tej temperaturze już wentylator zaczął utrzymywać te 90st. i pewnie jak ruszyłaś dalej to temperatura spadła.

: ndz mar 04, 2007 18:51
autor: AD6
dokładnie zrób tak jak koledzy wyżej napisali bo na 90% to termostat ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik podpinając pod Vag-a jeśli masz możliwość i porównać temperaturę z kompa z temperaturą ze wskaźnika w desce rozdzielczej ja np. na wskaźniku zawsze mam wskazówkę na 80 stopniach a po podpięciu pod Vag-a mam 90 stopni na kompie możesz jeszcze zostawić auto zapalone do załączenia się wentylatora i zobaczyć ile wtedy jest na wskaźniku powinno być minimalnie ponad 90 stopni