Strona 1 z 1

problem z ciśnieniem oleju

: ndz mar 04, 2007 13:24
autor: zIoMeK_LPS
Witam! Mam golfa II 1,8. Mam też z nim problem tego typu, że zapala mi się kontrolka od cinienia oleju, gdy silnik już się rozgrzeje to na wolnych obrotach miga mi olej i obroty silnika skaczą w góre i w dół lekko gazu dodam i jest ok, na trasie przy prędkości 90 na 5 biegu zapala mi się kontrolka i bzyczek, ciekawe jest to że gdy jade 60 lub powyżej 100 na 5 biegu to wszystko jest ok! nie mam pojęcia co to może być byłem u mechanika który mierzył mi cisnienie oleju na wolnych obratach i miałem 1 atmosfere strwierdził żę to za mało a drugi mechank że VW tak mają....... :) zastanawiam się nad wymianą pompy olejeowej, ale jest jeszcze jedna ciekawa rzecz, czasami jak tylko przekręce kluczy bez odpalania włącza mi się bzyczek i miga olej.... może coś z elektryką? może czujnik?

jeszcze jedna rzecz co do tego że mi obroty skaczą.... brat mi powiedział że może to być czujnik temp wody, bo u mnie jest ten niby komputer i teoria jest taka że może on myśli że silnik jest nadal zimny?? a może to jest związane z podcisnieniem.....

Jak coś wiecie i możecie pomóc to napiszcie :okej:

Re: problem z ciśnieniem oleju

: pn mar 05, 2007 01:00
autor: ppoll27
zIoMeK_LPS pisze:Witam! Mam golfa II 1,8. Mam też z nim problem tego typu, że zapala mi się kontrolka od cinienia oleju, gdy silnik już się rozgrzeje to na wolnych obrotach miga mi olej i obroty silnika skaczą w góre i w dół lekko gazu dodam i jest ok, na trasie przy prędkości 90 na 5 biegu zapala mi się kontrolka i bzyczek, ciekawe jest to że gdy jade 60 lub powyżej 100 na 5 biegu to wszystko jest ok! nie mam pojęcia co to może być byłem u mechanika który mierzył mi cisnienie oleju na wolnych obratach i miałem 1 atmosfere strwierdził żę to za mało a drugi mechank że VW tak mają....... :) zastanawiam się nad wymianą pompy olejeowej, ale jest jeszcze jedna ciekawa rzecz, czasami jak tylko przekręce kluczy bez odpalania włącza mi się bzyczek i miga olej.... może coś z elektryką? może czujnik?

jeszcze jedna rzecz co do tego że mi obroty skaczą.... brat mi powiedział że może to być czujnik temp wody, bo u mnie jest ten niby komputer i teoria jest taka że może on myśli że silnik jest nadal zimny?? a może to jest związane z podcisnieniem.....

Jak coś wiecie i możecie pomóc to napiszcie :okej:
Jeśli już po przekręceniu kluczyka bzyczy to raczej coś z czujnikiem - na wyłączonym silnku a załączonym zapłonie powinna tylko świecic/mrugac kontrolka bez bzyczenia ...
Dokładne ciśnienia to masz tak na wolnych obrotach powinno byc 0,05MPa (0,5 bar) a przy 2000 obr/min powinno byc ok 0,18MPa (1,8 bar)
jeśli tak nie jest a masz dobry poziom oleju i świeży olej i filtr to warto się dobrac do pompy i zaworków - przelewowego (omija filtr jak jest filtr zaprany) i nadciśnieniowego (zwraca olej do miski przy zbyt dużym ciśnieniu) - można najpierw odkręcic miskę i zobaczyc czy nie ma syfu na chwycie pompy ...