Lekkie szarpanie i mała moc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Lekkie szarpanie i mała moc

Post autor: currahee » sob mar 03, 2007 20:43

Od jakiegoś czasu autko czasem szarpie silnikiem, i nie ma mocy (dodaję gazu a auto wolno przyspiesza - wiem, że to tylko 1,6ABU ale... ;)). Objawy te są dość rzadkie i mało zauważalne, nie jest to (mam nadzieję) jakiś wielki problem, jeździć można normalnie ale mimo to irytuje mnie. Wymieniłem świece i sytuacja się poprawiła ale jeszcze nie do końca. Na co jeszcze zwrócić uwagę - kable, kopułka, palec? Dodam, że bierze olej :( tzn. po przejechaniu ok. 1000km muszę dolewać. Wymieniałem niedawno uszczelkę pod pokrywą zaworów bo sączył się olej. Nie wiem czy dobrze to zrobili czy to coś innego.


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 03, 2007 20:50

Jeśli lekko szarpieprzy rozpędzaniu i jest słąby to na moje oko sonda lambda. Jak z biegiem jałowym?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » sob mar 03, 2007 20:59

Na jałowym jest ok, najwyraźniej czuć to szarpanie przy zdejmowaniu nogi z gazu przy zimnym silniku. Istotne może być też to, że nie mam obecnie katalizatora choć usunąłem go parę m-c temu i dopiero teraz szarpie.
W innym topiku (tylko MK4) zasugerowano poduszki silnika, może to to? Tylko to nie tłumaczyłoby dlaczego jest słaby.
Czy to normalnie, że po 1000km trzeba uzupełniać olej?


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob mar 03, 2007 21:01

currahee pisze:Czy to normalnie, że po 1000km trzeba uzupełniać olej?
ja w 1,8 ABS przez 10 tysi nie dolałem ani kropli


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 03, 2007 21:28

Kat nie ma nic do tego. Jeśli na ciepłym wszystko jest OK, a dzieje się wzystko na zimnym, to sonda będzie OK i raczej trzeba zacząć od babraniny brzy zapłonie :( Kable, kopułka czyścić nowwe świece itp itd...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz mar 04, 2007 01:01

Jesli masz wątpliwość co do poduszek silnika, proponuje wrzucić auto na wsteczny, zaciągnąć ręczy, dodać troche gazu i próbować ruszyć. JEśli ktoś kto będzie stał przed silnikiem (otwarta maska ) usłyszy metaliczne puknięcie to poduszki kwalifikują się do wymiany. Moim zdaniem jeśli zarpie podczas puszczania gazu będą to poduchy.
A to, że słabo przyspiesza moze zależeć od sondy (po rozgrzaniu), czujnika temp. lub czujnika halla w aparacie zapłonowym lub złej regulacji zapłonu.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » ndz mar 04, 2007 03:28

Poduchy sprawdzę - thx. Czujnik halla i tep. wymieniałem już, zostaje wiec zapłon. Muszę sprawdzić kopułkę, palec i ew. ustawić zapłon. BTW. jak powinien być ustawiony dla ABU?


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » ndz mar 04, 2007 09:13

Zależy ile ci tego oleju bieże jeżeli 100 ml na 1000km to nic strasznego ale jeżeli po przejechaniu musisz dolać litr to ja bym tu szukał przyczyny.
A jeżeli chcesz sprawdzić kable zapłonowe to odstaw samochód na jeden dzień (pochmórny i wilgotny ) odpal go jak będzie całkowicie ciemno i zobacz czy kabelki sie nie świecą.



Awatar użytkownika
currahee
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw mar 09, 2006 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: currahee » ndz mar 04, 2007 15:44

Jak sprawdzam na bagnecie, jeśli jest ok czyli w połowie wyżłobienia to po 1000Km jest na dole czyli na minimum. Wychodzi z tego, że ubywa ~500ml to chyba za dużo :(. Tak jak napisałem wcześniej wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i silnik jest już mniej "pobrudzony" ;) ale nie wiem do końca czy jest ok bo ślady sączenia jeszcze są tylko już sam nie wiem czy to stare czy nowe (bo całkiem sucho tam nie jest). Wyglądało to tak:
Obrazek

Teraz jest trochę lepiej ale pewności nie mam, tak czy inaczej czy przez to może ubywać tak oleju?


[b]1,6 ABU '94 R.I.P[/b] :(
[img]http://img217.imageshack.us/img217/6582/sigun6.png[/img]
[url=http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1638265]Aktualne aukcje[/url]

kociejsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 10, 2007 16:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kociejsko » ndz mar 04, 2007 20:29

Ja u siebie na 100% mialem odpiętą sonde lambda i wtedy na zimnym silniku wlasnie tak szarpalo delikatnie jak sie gaz popuscilo... i wtedy silnik palił 16 l / 100km

wlasnie przed chwila podłączylem te sonde na cieplym silniku i spalanie spadlo normalnie do 7-8 L ale jeszcze szarpania na zimnym silniku nie wyczaiłem bo nie bylo okazji tego sprawdzic.

Jak to tylko zrobie to napisze i wtedy sie okaze czy sonda lambda jest przyczyna spalania i szarpania takze.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz mar 04, 2007 23:39

Zapłon dla ABU 5 +/- 1 przy 800 obrotów.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 05, 2007 00:16

currahee
polecam sprawdzenie pokrywy zaworów czy nie jest zwichrowana - np. położyc na plaskim stole - moment dokręcania 10Nm - warto też uszczelnic silikonem ...


TDPower

kociejsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 10, 2007 16:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kociejsko » czw mar 08, 2007 01:10

no szapranie ustało u mnie na zimnym silniku ...
no ale nie takim zimnym bo teraz pogoda sie trszke ociepliła..
ale mimo to to wyglada mi to na te sonde lambda ze to byla przyczyna.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw mar 08, 2007 01:15

tak tylko w woli wyjaśnienia - sonda nie ma nic do zimnego silnika!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 416 gości