problem w sprzęgłem
: pt mar 02, 2007 23:07
Witam
Mój problem ze sprzęgłem pojawił się jakiś czas temu, a mianowicie polega on na tym że niezawsze wysprzęgla do końca.
przykład:
pojechałem rano do pracy, gdzie autko stało prawie cały dzień. Wsiadłem , wciskam sprzęgło i przekręcam zapłon - auto wyrywa mi do przodu (i w ten sposób straciłem 1 halogen)
inna sytuacja:
wjeżdżam do siebie na podjazd pod dom(wracając np z pracy), zatrzymuję się aby zamknąć bramę, wracam do auta i ruszam. Wrzucam tylko 1. bieg aby lekko "bujnąć" gofra z górki i po chwilce wciskam sprzęgło - efekt jest taki że silnik pracuje jakby sprzęgło nie zostało wciśnięte, natomiast po wciśnięciu hamulca silnik nie zgaśnie( jest wysprzęglony). dziś wyciągłem skrzynię i to co zobaczyłem to tarcza sprzęgła i koło zamachowe usmarowane są mieszaniną kurzu i oleju co tworzy dosyć klejącą warstwę, docisk jest czysty i nie ma nierówności (równo przylega)
Tu pojawia się moje pytanie: czy ta klejąca się warstwa może powodować w/w efekty bo sam już nie wiem czy ściągać też docisk czy wystarczy zmiana tarczy
Mój problem ze sprzęgłem pojawił się jakiś czas temu, a mianowicie polega on na tym że niezawsze wysprzęgla do końca.
przykład:
pojechałem rano do pracy, gdzie autko stało prawie cały dzień. Wsiadłem , wciskam sprzęgło i przekręcam zapłon - auto wyrywa mi do przodu (i w ten sposób straciłem 1 halogen)
inna sytuacja:
wjeżdżam do siebie na podjazd pod dom(wracając np z pracy), zatrzymuję się aby zamknąć bramę, wracam do auta i ruszam. Wrzucam tylko 1. bieg aby lekko "bujnąć" gofra z górki i po chwilce wciskam sprzęgło - efekt jest taki że silnik pracuje jakby sprzęgło nie zostało wciśnięte, natomiast po wciśnięciu hamulca silnik nie zgaśnie( jest wysprzęglony). dziś wyciągłem skrzynię i to co zobaczyłem to tarcza sprzęgła i koło zamachowe usmarowane są mieszaniną kurzu i oleju co tworzy dosyć klejącą warstwę, docisk jest czysty i nie ma nierówności (równo przylega)
Tu pojawia się moje pytanie: czy ta klejąca się warstwa może powodować w/w efekty bo sam już nie wiem czy ściągać też docisk czy wystarczy zmiana tarczy