Strona 1 z 1

Wentylator

: pt mar 02, 2007 19:16
autor: sswistak
Siemanko mam pytanie kiedy powinien wlaczac sie wentylator chlodnicy moze zaczne od poczatku stasznie wzrasta mi temp sil jak jade po miescie czy stoje na swiatlach plynu mam odpowiedznia ilosc a jak jade na trasie to temp jest ok czy zatem siadl wentylator a moze wiecie co sprawdzic bo pewnie wentylator to niezly wydatek a moze to ma cos wspulnego z migajaca dioda od oleju??

: pt mar 02, 2007 19:42
autor: dziejo
zasadnicza sprawa - sprawdzeniu podlega termostat przy jakiej temp robi się ciepły wąż od chłodnicy ( ten dolny) no i przyszła kolej na wentylator przy jakiej temperaturze się załącza to wszystko musisz sprawdzić aby podjąć jaką kolwiek diagnozę to ze jadąć po mieście gwałtownie ci temp wzrasta może być objawem padniętego termostatu nie otwiera się do konca po osiągnieciu temp 86+- 2 st

: pt mar 02, 2007 19:55
autor: jaca23
tu masz sporo w tym temacie. poczytaj:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=89555
pozro.

: pt mar 02, 2007 20:00
autor: Direct
Aby sprawdzić wentylator odepnij go z kostki i podepnij mu 12v. Jeśli się zakręci to wszystko jest z nim O.K.
Kontrolka oleju nie ma z nim nic wspólnego... no chyba że silnik przegrzałeś!!

Jeśli się nie mylę to jest bezpiecznik wentylatora ( 30 amper) .... sprawdź go.
Inna sprawą jest gdy termostat nie działa wtedy on się nie właczy bo w obiegu nie ma gorącej wody!!

Sprawdź sobie połączenia czujników ... jeśli on od nich nie dostanie sygnału wtedy też się nie załączy !!

Jeszcze co możesz sprawdzić ... jak silnik się zagrzeje to ściśnij ręką przewody wodne, które wychodzą z chłodnicy... jeśli będą twarde to jest o.k. ale jeśli będą miękkie to masz problem z układem chłodzenia i gdzieś zbiera ci się powietrze ( układ jest nieszczelny ) ( np. korek wlewu płynu) przechodziłem to kiedyś w moim Oplu.
Życzę sukcesu

: pt mar 02, 2007 20:10
autor: jaca23
a żeby sprawdzic czujnik załączajacy wentylator (przy chłodnicy) to zdejmij z niego kostke. i jerzeli masz dwa styki to złącz je powinien zaczac sie kręcić a jak masz trzy to złącz dwa z nich (orginalnie na czerwonym jest zasilanie to złącz z jednym lub drugim z pozostałych) (powinny być na nich dwie prędkości wiatraka) jak nie masz czerwonego to złączaj jak popadnie po dwa. nic sie nie stanie. jak wentylator zakręci to czyjnik do wymiany...

: pt mar 09, 2007 22:43
autor: sswistak
a jak daleko macie wychylona wskazowke od temp w trakcie jazdy po miescie do polowy za polowa??