Strona 1 z 1

kasowanie bledu sondy

: pt mar 02, 2007 17:16
autor: ercik
Witam mam taki problem mianowicie wymieniłem sonde lambda w silniku 1.6 na gazniku 2ee i dalej pokazuje mi błąd komputera czyli na zimnym silniku 0.5 V przez cały czas odpinałem akumulator na cała noc myślałem ze będzie dobrze a tu z rana załamka jak można w inny sposób wykasować mu ten błąd sondy bo szkoda nowej sondy bo ją zaczadzi te czołgowe spalanie

: pt mar 02, 2007 17:52
autor: maro
Podjechac na VAG koszt uslugi pewnie z 60 zł minimum, ale nie wiem czy ten blad nie powinien sie wykasowac przez odlaczenie aku, moze masz cos z instalacja

: pt mar 02, 2007 19:02
autor: Ryba150
Czytać tu jak się sprawdza sonde i dlaczego nie działa na zimnym silniku. Jak sonda jest nierozgrzana to nie działa a komp ustala napięcie ok. 0,45V

Re: kasowanie bledu sondy

: pt mar 02, 2007 19:23
autor: eidos
ercik pisze:Witam mam taki problem mianowicie wymieniłem sonde lambda w silniku 1.6 na gazniku 2ee i dalej pokazuje mi błąd komputera czyli na zimnym silniku 0.5 V przez cały czas odpinałem akumulator na cała noc myślałem ze będzie dobrze a tu z rana załamka jak można w inny sposób wykasować mu ten błąd sondy bo szkoda nowej sondy bo ją zaczadzi te czołgowe spalanie
W golfach2 wszystkie bledy kasowane sa przez zdjecie klemy!!!
Na zimnym silniku sonda nie dziala, ona zaczyna dzialac jak silnik osiagnie odpowiednia temerature pracy. Pewnie masz jednoprzewodowa sonde czyli bez podgrzewania.
Blad komputerka to nie blad sondy! Napisz dokladnie jaki kod wywala Tobie kod bledu

: pt mar 02, 2007 20:37
autor: ercik
to ja wiem ze nie działa na zimnym silniku a jesli chodzi o kod błedu to nie robiłem testu kodem błyskowym tylko sprawdzalem za pomoca woltomierza napiecie na kabelku od silnika a nie od sondy tak to sonda jedno przewodowa ale u kumpla napiecia sie wachaja a nie stoi non stop w miejscu na 0.5 v zdejmowałem kleme ale jeszcze dzis sprobuje ostatni raz jak nie pomorze to zajade do warsztatu na kompa go postawie to zdejma tylko wolał bym to zrobic domowym sposobem a nie bulic kase :D

: sob mar 03, 2007 00:51
autor: eidos
Po pierwsze jak chcesz sprawdzic sonde to na rozgrzanym silniku, wepnij miernik do kabla od sondy i do masy. Jak sonda jest sprawna to napiecia beda sie wachały od 0-1V.
Po drugie diagnostyka kodami nlyskowymi kosztuje tyle co dioda 12V, bo robisz ja sam w swoim garazu, bez zadnego komputera!!!
Golfa2 nie podepna do VAGa bo nie masz takiej wtyczki. A wszystkie bledy kasowane sa przez zdjecie klemy z aku.
Jak chcesz zrobic samemu we wlasnym zakresie diagnostyke to proponuje poczytac to
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84392
Jesli bedziesz miał jakies pytania odnosnie kodów to pisz na priva

: sob mar 03, 2007 01:13
autor: Pinhead
maro pisze:Podjechac na VAG koszt uslugi pewnie z 60 zł minimum, ale nie wiem czy ten blad nie powinien sie wykasowac przez odlaczenie aku, moze masz cos z instalacja
Tylko gdzie on sobie tego VAG'a wepnie przy gaźnikowym 1.6 :helm:

: pn mar 05, 2007 17:13
autor: ercik
kurcze nie moge znalesc tej złączki do kodow błyskowych patrzyłem przy lewarku i koło cewki zapłonowej i nic nie widac tam zadnych wolnych kabelkow to jest pojedynczy kabelek czy po 2jna kostka

: pn mar 05, 2007 17:20
autor: eidos
Czy Twój silnik ma oznaczenie 1.6 PN? Jesli tak to powinienes miec jeden kabelek ze złączem nie podpiety do niczego w okolicach cewki. Chyba koloru żółtego albo białego juz nie pamietam.
W innych niz PN silnikach na 90% nie ma tego złącza

: pn mar 05, 2007 22:38
autor: ercik
tak silnik 1.6 pn jak na zdjeciu z prawej http://vw2.info/vwforum/kody/ ale nie mam tam zadnego kabelka pewnie ktos cos namieszał w instalacji najgorsze jest teraz szukanie tego tam gdzie byc nie powinno i jak go znalesc :(