Strona 1 z 3

samochod traci obroty i gasnie czy to czujnik halla??

: pt mar 02, 2007 14:43
autor: Amber
Mam problem z golfem3 silnik 1.6 rok93' na pojedynczym wtrysku tak sadze :) od
dluzszego czasu autko spada z obrotow i gasnie pozniej nie moge go odpalic
byl juz podlaczony pod komputer nic nie wykazalo, wymienilem juz cewke
zaplonowa, kable, swiece, filtry i nic mechanik podejrzewa czujnik halla,
cewke zaplonowa, przekaznik pompy paliwowej ale zaden nie jest w stani emi
powiedziec co naprawde jest nie tak najgorsze jest to ze autko raz jezdzi
dobrze a za chwile gasnie i koniec musze czekac dluzsza chwile 2 dni temu
zdechlo kompletnie, przez pewien czas pomagalo wd 40 ktorym psikalem w
kostki by usprawnic przeplyw pradu tym razem i to nie pomoglo zapomnialem
dodac czesci ktore wymienilem pochodza z drugiego autka wiec nie sa nowe
prosze o rade

: pt mar 02, 2007 14:50
autor: pawel3
Amber, prawdopodobnie może być hall, a jak tam filter paliwa???
ps. używane kable zapłonowe to nie zbyt dobre rozwiązanie,chyba że tylko na czas próby o ile w innym goferze nie było z nimi problemów
I PODAJ JESZCZE OZNACZENIE KODOWE SILNIKA ,BĘDZIE PROŚCIEJ ŻEBY COŚ WIĘCEJ MOGLI CHŁOPCY POWIEDZIEĆ

: pt mar 02, 2007 17:41
autor: Amber
wybacz ale nie jestem zbyt dobry jezeli chodzi o oznaczenia kodowe nawet nie wiem gdzie tego szukac ... :( hehe
obecnie jest tak jak zapali to jest dobrze troche przejade zgasze auto i pozniej znow nie moge go odpalic
jakbys mogl powiedziec gdzi emoge znalezc te oznaczenia kodowe to napisze :)z gory dzieki za zainteresowanie

[ Dodano: 02 Mar 2007 16:43 ]
ah filtr paliwa byl zmieniany tak samo jak oleju i powietrza a kable mialem z rozbitego golfa, moja siostra ma szrot

: pt mar 02, 2007 18:16
autor: Darayavahus
A przeczyść sobie silniczek krokowy (jeśli taki posiadasz) Teraz mam diesela to nie wiem jak to jest w golfach na etylinę, ale w renówce miałem silniczek usyfiony i mi takie numery robił.

: pt mar 02, 2007 18:28
autor: pawel3
Amber, najprościej to zerknij do dowodu rejestracyjnego :bajer: , i w rubryce numer silnika jeśli takowy masz wpisany spisz litery -pierwsze dwa lub trzy. np. 2E.AEK,ABS,ABD itd to właśnie oznaczenie kodowe silnika. jeśli nie będziesz miał wpisane to trzeba spisać z bloku silnika, jest z przodu na bloku silnika bodajrze między 1 a 2 świecą poniżej...

: pt mar 02, 2007 18:37
autor: Ice
Masz podobne problemy jak ja tylko ze ja wymieniłem już prawie wszystko: kopułke, kable, sonde lambda, aparat zapłonowy,świece. wymiana sondy pomogła w taki sposób, że silnik chodzi mniej wiecej na równych obrotach. Na niskich obrotac,h tak do 2000, po agresywnym wciśnięciu gazu, silnik się dusi. Powyżej 2000 idzie jak burza. Teraz to mi tylko został chyba silniczek krokowy. chyba że macie inne propozycje co moge jeszcze sprawdzić?

: pt mar 02, 2007 18:41
autor: pawel3
Ice, posowałoby go sprawdzić, a zapłon masz dobrze ustawiony???

: pt mar 02, 2007 19:48
autor: Amber
miedzy swiecami pierwsze 3 sa cyfry 032...
na tabliczce z przodu auta jest typ pierwsze 3 litery ABE
w dowodzie jest numer nadwozia to nie jest tu naklejka NL/AAA rety nie wiedzialem ze tu tyle info jest
jezeli chodzi o zaplon to wydaje mi sie ze jest ustawiony dobrze poniewaz wczesniej nie mialem problemu z odpalaniem obecnie jak ma zapalic to pali na pstrykniecie kluczyka wydaje mi sie ze chodzi o cos innego jak chodzi to chodzi rowno i utrzymuje sie na 9 tys podczas jazdy nawet na wysokich obrotach potrafi sie nagle zadlawic tak jakby tracil iskre lub jakby odcinalo mu paliwo zadlawi sie kilka razy i chodzi normalnie lub gasnie pozniej musze odczekac by go znow odpalic
nie sprawdzalem silniczka krokowego nie wiem gdzie sie znajduje ale sprawdze

[ Dodano: 02 Mar 2007 18:51 ]
najgorsze jest to ze stal juz w niejednym warsztacie i nikt nie mogl znalezc przyczyny poniewaz raz dziala dobrze a raz w ogole jak ma jechac do warsztatu to sam sie naprawia to sie chyba nazywa zlosliwosc rzeczy martwych bo inaczej nazwac tego nie umiem

: pt mar 02, 2007 21:11
autor: pawel3
Amber, ja stawiam na czujnik halla, ewentualnie sprawdź jeszcze cewkę zapłonową czy nie ma przebić, ale to będzie raczej hall,ewentualnie niech inni się jeszcze wypowiedzą

i nie chodzi o cyfry 032, więc to będzie chyba tak jak piszesz poniżej tzn. ABE, A W DOWODZIE TO ZOBACZ W MIEJSCE GDZIE WPISUJĄ NUMER SILNIKA A NIE NADWOZIA :bajer:

: pt mar 02, 2007 21:38
autor: Ice
Robiłem badania na kompie i wyszło że jest puknięta sonda, którą zresztą wymieniłem. Czy na kompie by nie wyszło że silniczek krokowy jest zepsuty?

: pt mar 02, 2007 21:58
autor: pawel3
Ice, tego to nie wiem czy wyjdzie na kompie ten silniczek krokowy,ale jeśli auto gaśnie, to wina leży bardziej po stronie układu zapłonowego,spróbój z hallem
a jeśli chodzi o ten numer silnika to muszę się poprawić bo pomyliło mi się z innym autem, u mnie jest on dokładnie pod trzecią świecą patrząc od strony koła pasowego , poniżej łączenia się bloku silnika z głowicą(nabity a raczej wykropkowany że tak powiem na bloku)

: pt mar 02, 2007 22:14
autor: 15XI80
Moze byc zimny lut w ktoryms z przekaznikow- niech elektryk sprawdzi

Robiłem badania na kompie i wyszło że jest puknięta sonda, którą zresztą wymieniłem. Czy na kompie by nie wyszło że silniczek krokowy jest zepsuty?
A zmierzyl Ci ktos sonde, czy po komputerowej diagnozie od razu wymiana na nowa, bez sprawdzenia polaczen od starej?

: sob mar 03, 2007 12:23
autor: Ice
samochód mi nie gaśnie tylko chodzi nie równo. co do sondy to odrazu powiedzial mi zeby zmienic bo jest zepsuta i rzeczywiście pomogło ale nie do końca.

: sob mar 03, 2007 15:13
autor: ppoll27
Ice pisze:samochód mi nie gaśnie tylko chodzi nie równo. co do sondy to odrazu powiedzial mi zeby zmienic bo jest zepsuta i rzeczywiście pomogło ale nie do końca.
a co z filtrem paliwa ? jest swieży ?

[ Dodano: Sob Mar 03, 2007 14:18 ]
Amber pisze:[ Dodano: 02 Mar 2007 18:51 ]
najgorsze jest to ze stal juz w niejednym warsztacie i nikt nie mogl znalezc przyczyny poniewaz raz dziala dobrze a raz w ogole jak ma jechac do warsztatu to sam sie naprawia to sie chyba nazywa zlosliwosc rzeczy martwych bo inaczej nazwac tego nie umiem
Tak jak pisze kolego - sprawdzic calośc na przebicia, czy aby kłopoty nie nasilają się w deszczu lub jak jest wilgotno ? Wykręc sobie cewkę i przyjrzyj się jej dokładnie, zobacz czy kabelki z czujnika halla (pod kopułką) nie są zwarte nadpalone itp.