Strona 1 z 2

Nie włącza się wiatrak od chłodnicy + tem czały czas 70 C

: pt mar 02, 2007 13:57
autor: terago
Witam
Mam problem z chłodzeniem w moim MK3 1,8 AAM
Wygląda to tak że przestał mi sie włączać wogule wiatrak od chłodnicy zawsze jak wyłączałem samochód to sobie pochodził chwilę i się wyłączał a tera nic. Poza tym zawsze jak smigam moim gofrem to temp jest zawsze 70 C - nie wiedziec czemu - moj mechanik mowil ze cos mi jakis czujnik przekłamuje czy termostat nie wiem - ale z tego co poczytałem na forum normą jest 90 C przy normalnej jeździe. Może wiecie co się dzieje z mo0im Gofrem

: pt mar 02, 2007 14:04
autor: Szosownik
termostat do wymiany
sprawdź jeszcze ten czyjnik temperatury

[ Dodano: 02 Mar 2007 13:10 ]
ja sprawdzałem go w ten sposób:
odpaliłem i czekałem co się będzie działo ze wskaźnikiem
temperatura rosła i po 90 włączył się wentylator czyli czujnik ok
a wtrasie też było 70 więc termostat

: pt mar 02, 2007 14:12
autor: jaca23
zgadzam się... termostat jest cały czas roztwarty i puszcza płyn na chłodnice i dlatego nie chce złapac 90 stopni. ale wiatrak i tak powinin się włączyć jak np długo postoisz w korku. pewnie czujnik do wymiany.

: pt mar 02, 2007 14:14
autor: terago
no dobra ale jak mam posprawdzać czy czujnik jest do wymiany czy może termostat??

: pt mar 02, 2007 14:16
autor: Szosownik
sprawdź tak jak napisałem i obserwuj a jak nie to weź nowy ze sklepu z możliwością zwrotu spowrotem jeśli to nie to

[ Dodano: 02 Mar 2007 13:18 ]
ja miałem taki czujnik że pokazywał cały czas 110 a wiatrak i tak sie włączał
także termostat kolego

: pt mar 02, 2007 14:19
autor: terago
no dobra ale u mnie od w sumie dawna było tak z tą temperaturą że nie wyskakiwała powyzej 70 a wentylator się włączał?? tak więc sugerujesz że to czujnik czy dalej podejzenie pada na termostrat??

: pt mar 02, 2007 14:22
autor: Szosownik
terago pisze:no dobra ale u mnie od w sumie dawna było tak z tą temperaturą że nie wyskakiwała powyzej 70 a wentylator się włączał?? tak więc sugerujesz że to czujnik czy dalej podejzenie pada na termostrat??
było tak odrazu gadać!
w takim razie zacznij od czujnika mistrzu

: pt mar 02, 2007 14:23
autor: DaZbo84
Witam - wejdz na regionalen/malopolska/techniczne - tam na 9-10 str opisuje podobny problem i mi chlopaki doradzaja jak rozpoznac co padlo.
Pozdro

: pt mar 02, 2007 14:26
autor: terago
no dobra to sie już mi trochę rozjaśniło
dziękuję za pomoc
a właśnie jeszcze jedno czy wiecie gdzie mogę znaleźć jakąś instrukcję jak wymienić ten czujnik i tak dalej bo nie wiem gdzie go szukać - kurde mechanikiem nie jestem

: pt mar 02, 2007 14:30
autor: Szosownik
jet on umieszczony w plastikowym krućcu który wychodzi z głowicy od przodu
trzyma go zawleczka
pociągasz ją a później wyciągasz czujnik
pamietaj by kupić z takim samym kolorem obwódki jak ma stary czujnik

: pt mar 02, 2007 14:40
autor: terago
Szosownik napisałeś że "jet on umieszczony w plastikowym krućcu który wychodzi z łowicy trzyma go zawleczka pociągasz ją a później wyciągasz czujnik pamietaj by kupić z takim samym kolorem obwódki jak ma stary czujnik"
Wczoraj wymieniałem kruciec bo mi uszczelka w tym gównianym plastiku puściła i płyn wyciekałhttp://sklep.intercars.com.pl/miniatury/TCD200701/101/12410.jpg
czy jest to gdzieś w pobliżu jego bo może przeoczyłem

: pt mar 02, 2007 14:46
autor: Szosownik
nie widzę tego!
ale czujnik siedzi w tym krućcu zresztą jak zobaczysz przewody to będziesz wiedział gdzie on jest

[ Dodano: 02 Mar 2007 13:50 ]
jak chcesz to zrobie fotke i ci podeślę

: pt mar 02, 2007 14:51
autor: terago
przepraszam że męcze Cie moimi pytaniami ale jak wymieniałem kruciec nie było tam żadnych kabli. kruciec w moim samochodzie ten wychodzący od głowicy ma tylko jedno wyjście do którego jest wpięty na zapinke wąż gumowy???

: pt mar 02, 2007 15:06
autor: Szosownik
Obrazek

może to ci coś pomoże

[ Dodano: 02 Mar 2007 14:08 ]
mówiłem od przodu
widzisz już ten czujnik? Obrazek