Strona 1 z 1

[mk4 AKL] wariujące obroty - czyżby przepustnica?

: pt mar 02, 2007 01:14
autor: Pablitto
Witam, mam bore 1,6 2000r, silnik AKL + gaz sekwencja. Problem nastepujacy: Co ok.2tyg-miesiac obroty gwaltownie szaleja - rosna do 4000 i sie utrzymuja lub wzrastaja, wrzucam bieg by zdusic - silnik na biegu ma nizsze obroty(normalne..). Na biegu dociskam gazu - auto szarpie. Na luzie dodaje gazu - obroty ida w gore, ale zostaja na 3-4tys rpm. Gasze auto kluczykiem - odpala i po problemie. Przepustnica wyczyszczona przez fachowca, podpieta pod komp - tylko blad czujnika temp (wczesniej brakowalo plynu w hlodnicy i pikala kontrolka- blad wykasowany, czujnik wyczyszczony). Przepustnica nie generowala bledow-czysto. Sprawdzona emisja spalin, wszystko w normie. Swiece nowe, przewody sprawdzone- sa ok.
I teraz diagnozy kilku niezaleznych mechanikow - jeden mowi ze pewnie dalej brudna przepustnica i musi sam wyczyscic.. dwoch pozostalych wini plastykowe tryby w silniczku krokowym, ze ponoc powycierane. Efekt pojawia sie i na benzynie jak i na gazie, gdy sie to dizalo przelaczalem na benz/gaz i nic. Jak na razie stalo sie 4 razy, ale jes to malo bezpieczne. Co wymienic/zrobic??Nie bede 2 raz placil za czyszczenie,tak bogaty nie jestem.. Komp. nie pokazuje bledow, auto na wolnych obrotach w miare rowno pracuje,nie traci mocy. Prosze wiec was o rady

: pt mar 02, 2007 18:57
autor: regitmc
Ja bym obstawiał na czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdyż on również odpowiada za odpowiednie obroty silnika... Miałem problemy z czujnikie, więc wiem jakie sa objawy. Piszesz, że komp wykazał błąd czujnika temp., został wykasowany a czujnik przeczyszczony. Ale co niby dało to czyszczenie??? Bład czujnika może występować sporadycznie, pojawi się kiedyś znów i zostanie ponownie zapisany w kompie. Zwróć uwagę jak obroty ci skaczą na wskazówkę tego czujnika którą masz na kokpicie. Czasem zdaża się tak że temperatura potrafi spaść w trakcie jazy na chwile do zera poczym ponownie podnosi się do 90 stopni...

: pt mar 02, 2007 23:03
autor: Pablitto
Dzieki za podpowiedz. Od kogos dostalem info, ze ma identyczny problem - i po kazdym razie pojawia sie blad czujnika temp. w komuterze (ma w domu VAGa, blad kasuje i pojawia sie potem znow). Nie zauwazylem by wskazowka temperatury i kontrolka sie swiecila. W kazdym razie, gdy problem sie powtorzy, wymienie czujnik (koszt o niebo nizszy niz wymiana przepustnicy). Pisze ze czujnik niby ok, bo "szpec" go sprawdzal. W kazdym razie dzieki! Mam nadzieje ze to to.

: pt mar 02, 2007 23:25
autor: regitmc
Nie koniecznie czujnik musi podawać błędny sygnał do kompytera, bład może być sporadyczny, ale niestety zostawia ślad po sobie...

: sob mar 03, 2007 00:25
autor: Pablitto
Czyli ze wymiana czujnika zalatwi sprawe? Bo z twojego opisu wynika, ze skoro blad podaje (sporadycznie ale jednak) czujnik temp, po czym zostaje slad w komuterze (jako potwierdzenie hipotezy) to jego wymiana powinna zlikwidowac problem na stale. Czy tak?
Jezeli tak, jaki czujnik pasuje do tego modelu mk4? gdzie to znalezc?

: sob mar 03, 2007 01:51
autor: Jacenty85
jesli błąd pojawia sie po wykasowaniu to należy wymienić część. Czujnik do twojego modelu ma numer :059 919 501 A
Możesz także sprawdzić jaki masz kolor i częściowo na nim się wzorować
Bład o którym piszesz może wynikać takze z działania instalacji gazowej, która zawsze będzie wpływała na sterowanie silnika.

: sob mar 03, 2007 08:04
autor: regitmc
Sam czujnik wygląda dokładnie tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Co do jego wymiany i objawów jakie powoduje, jest na forum temat mojego autorstwa "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej MkIV". Wystarczy włączyć szukanie po temacie lub autorze... Koszta takiego czujnika to około 40PLN, u mnie wszystkie problemy z obrotami ustały po jego wymianie...

: sob mar 03, 2007 09:13
autor: kiss
tutaj jeszcze cos o czujniku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 7d4#791717