wymiana klocków hamulcowych z przodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafffik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 01, 2006 22:15
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

wymiana klocków hamulcowych z przodu

Post autor: rafffik » czw mar 01, 2007 22:51

witam
nie wiem jak za bardzo się wziąsc za wymianię klocków hamulcowych kół przednich.. prosił bym jakis opisz krok po kroku punk 1 itp ... lub jakis link gdzie to będzie opisane z zdjeciami papa dzięki z góry



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » czw mar 01, 2007 23:39

Moge spróbowac wyjaśnić Ci rafffik, jak sie wymienia klocki ale tak łopatologicznie i nie gwarantuje ze zrozumiesz ;)

1. Rutynowa rzecz podnosisz auto i ściągasz koło obojetnie od której strony zaczniesz.
2. Po zdjęciu koła widzisz "zacisk" hamulcowy który trzyma i sciska klocki, jesli przyswiecisz sobie lampką od strony wewnętrznej to powinienes zobaczyc 2 sroby na klucz zwany "ampulem" bodajrze rozmiar "5"
3. No i teraz wykręcasz te sruby, jak sie z tym juz uporasz to łapiesz za ten "zacisk" za dolną część i unosisz do góry w przeciwną strone do ruchu wskazówek zegara
4. Jeśli "zacisk" ładnie sie zdjął to powinienes zobaczyc takie 2 małe blaszki jedna na górze druga na dole tego "kopyta" po którym poruszają sie klocki i tez je sciągasz jesli sie da bo czasem schodzą razem z klockami ps. one są jakby granicznikiem zuzycia klocków.
5. Wyjmujesz klocki

Złozenie polega na tym samym co napisałem tylko od konca i sprawa gotowa :bigok:

Acha jest jeszcze taka rzecz ze po sciągnieciu klocków warto szczotką druciana przetrzec te elementy po których poruszają sie klocki bo czasem lubią sie zapiekac jesli podejdzie tam rdza.
Pamietaj także ze jesli bedziesz zakładał "zacisk" to warto wziąć sobie kawałeczek rurki i wcisnąć ten "tłoczek" który jest w nim do srodka, który wypycha klocki zeby lekko "zacisk" dało sie założyc.
PAMIETAJ tez ze po całej operacji wymiany należy przed odpaleniem auta ponaciskacc pare razy pedał hamulca ze sie podpompowały zaciski, bo inaczej mozesz miec problem z zahamowaniem :)

To taka moja prywatna porada.. prosciej sie nie dało. Jak ktos ma jakies zastrzezenia to smiało poprawiac.


VW forever..

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt mar 02, 2007 00:22

mlody87 pisze:one są jakby granicznikiem zuzycia klocków.
Są raczej amortyzatorami drgań klocków...

Proponuje wyjąć tulejki - prowadnice - zacisków, dobrze je oczyścić i nasmarować syntetycznym smarem, a powierzcznie przylegania klocków psiknąć sprayem miedziowym. Wspomniane blaszki - jeśli nie ma nowych w zestawie z klockami - trzeba lekko podgiąć,żeby lepiej dociskały.P.S> klucz ampulowy ( imbus ) to 6. czasem ciężko te śruby ruszyć, więc użyj wcześniej WD 40 albo obstukaj przez klucz młotkiem.
Powodzenia



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » pt mar 02, 2007 12:34

stonefree pisze:klucz ampulowy ( imbus ) to 6.
własnie tak sie zastanawiałem czy to 5 czy 6 . dzięki za pomoc ;)


VW forever..

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » pt mar 02, 2007 13:50

rafffik pisze:nie wiem jak za bardzo się wziąsc za wymianię klocków hamulcowych kół przednich.. prosił bym jakis opisz krok po kroku punk 1 itp ... lub jakis link gdzie to będzie opisane z zdjeciami papa dzięki z góry
a jak jeszcze nie bardzo kumasz to będę wymieniał u siebie klocki to jeśli będę miał możliwość to zrobię kilka fotek,ale to raczej po niedzieli,,,,,



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt mar 02, 2007 16:42

I raczej ten imbus musi byc mocniejszy bo ja 3 pokrzywilem zanim odkrecilem a psikalem wd cola lalem :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości