Co moze byc przyczyna tak duzego spalania benzyny?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
iles
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sty 26, 2005 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Co moze byc przyczyna tak duzego spalania benzyny?

Post autor: iles » czw mar 01, 2007 12:55

Mam Golfa III 1.8 ABS , bez lpg. Z faktu ze dawej codziennie nie jezdzilem autem nie robilem specjalnie pomiarow ile moj golf srenio pali benzyny ,ale i tak wydawalo mi sie ,ze pali troche za duzo . Teraz juz codzinnie kozystam z auta i spalanie golficy mnie naprawde denerwuje . Moj golf pali w miescie kolo 15 /100 km , srednio kolo 12 /100 km , w trasie nie liczylem , niemniej jak narazie nigdy nie spalil mniej niz 10 /100 km !!! : ( . Z tego co wiem powinien palic sredio 8-9 litrow i to by bylo dla mnie bomba ,ale sory nie 12-15 .
Prawda jest ze moj golf ma juz przejechane 250 tys , ale znam osoby bo maja golfy z wiekszymi przebiegami i spalanie jeszcze nie odbierga od mormy .

dlatego chcialbym sie Was doradzic gdzie szukac usterki , co warto sprawdzic albo wymienic ? ( napewno w zeszym roku wymienialem wszystkie filtry itp ) .

2. Jeszcze mam klopt z braniem oleju , calkiem niedawno wymienialem olej (mobil 1 15w-40) i chcialem zrobic pomiar ile pali oleju na 1000 km . Okazalo sie ze ubylo dobre 250 ml / 350 ml cos kolo tyle ..... . Troche gadalem z kumplem ktory ma passata tez na 1.8 ABS i mowil ze tez ma osatnio z tym klopot . Oznacza to ze juz trzeba szykowac sie na remont silnika ? : / doradzce cos .

za porady z gory dziekuje .
Ostatnio zmieniony pn mar 05, 2007 14:43 przez iles, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw mar 01, 2007 12:57

Zacznij od najprostrzego i powiedz czy twój silnik ładnie trzyma temperature około 90 C niezależnie od tego czy jedziesz w trasie czy stoisz w korku.

[ Dodano: 01 Mar 2007 11:58 ]
jesli silnik jest niedogrzany to cały czas jeżdzisz na ssaniu.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw mar 01, 2007 13:22

jesli silnik jest niedogrzany to cały czas jeżdzisz na ssaniu.
I co to wtedy oznacza? Pytam bo też mam ten sam silnik, chociaż mój pali normalnie, ale chyba bierze lekko olej.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw mar 01, 2007 13:23

to oznacza, ze dostaje więcej paliwa.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw mar 01, 2007 13:27

Ale czy to można wyłączyć, czy samo się wyłącza i kiedy? (Tak apropo to mamy identyczne motory: Golf MK3, GT Special, 1,8 90PS, LPG)



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » czw mar 01, 2007 13:30

adurweb pisze:Ale czy to można wyłączyć, czy samo się wyłącza i kiedy?
To jest ssanie automatyczne. Komputer zczytuje temperaturę cieczy chlodzącej.
Wyłącza się pewnie w granicach 60 C, ale pewnosci nie mam.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » czw mar 01, 2007 13:36

co do temp to może termostaty macie walnięte a jak nie to czujniki temp, a co do brania oleju możliwe że uszczelniacze zaworowe wyzionęły juzduch i stąd sie bierze spalanie oleju...



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw mar 01, 2007 13:39

uszczelniacze zaworowe wyzionęły juzduch
Droga taka naprawa?



Awatar użytkownika
iles
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sty 26, 2005 14:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iles » czw mar 01, 2007 13:45

jezeli chodzi o temperature to niedlugo po uruchomieniu zaraz nagrzewa sie do 90 stopni i tak trzyma .

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 12:49 ]
jakos niedawno wymienialem jeszcze czujnik temperatury ( kiedys szukalem pewnej usterki a okazalo sie ze wkoncu to byla sonda lambda ) ale tarmostaru wczesniej wogole nie ruszalem ,no bo wydaje mi sie ze auto dosc szybko sie nagrzewa

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 12:51 ]
Jerzas a ile pali twoj 1.8 ?



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » czw mar 01, 2007 13:55

Mój w gazie pali na trasie 8,5L a w mieście 11,5L. Teraz, bo latem mniej.



jajcun666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:25
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jajcun666 » czw mar 01, 2007 13:56

Ja rowniez niestety mam podobny problem. Moja Jetta pali tez za duzo paliwa. Kiedys ten silnik 1.8GT palil okolo 8-9l na 100km, obecnie to jest troszke wiecej. Zeby bylo bardziej smiesznie to spalanie wzroslo a moc spadla, nie reaguje na polecenia gazu w momencie kiedy wciskam pedal w podloge samochod chwile mysli, zadlawi sie i w koncu odejdzie. Ssanie napewno nie powoduje takiego spalania, bo cos mi sie wydaje ze nie dziala, zimny silnik trzyma ponizej 1000obr/min a cieply nawet kolo 1400obr/min. Wymienilem juz silniczek krokowy i to nie pomoglo, wiec ptam co moze byc przyczyna takiego zachowania auta i co zrobic aby ssanie ponownie dzialalo? :grrr:



Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: piopio81 » pt mar 02, 2007 00:00

Moim zdaniem powineneś sprawdzic sonde lambda



Awatar użytkownika
matti_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 355
Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: matti_vw » pt mar 02, 2007 00:18

Oho, sorry za wtracenie, ale czy każdy (prawie każdy) ABS musi chapać olej!? Bardzo duzo jest problemów z olejem w tym silniku, czyżby każdy miał juz tyle km nalatane :?



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt mar 02, 2007 00:27

iles pisze:jezeli chodzi o temperature to niedlugo po uruchomieniu zaraz nagrzewa sie do 90 stopni i tak trzyma .

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 12:49 ]
jakos niedawno wymienialem jeszcze czujnik temperatury ( kiedys szukalem pewnej usterki a okazalo sie ze wkoncu to byla sonda lambda ) ale tarmostaru wczesniej wogole nie ruszalem ,no bo wydaje mi sie ze auto dosc szybko sie nagrzewa

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 12:51 ]
Jerzas a ile pali twoj 1.8 ?
czujnik temperatury możesz łatwo sprawdzic omomierzem - 2-3 kOhm na zimnym, a na ciepłym 200-300 Ohm,
termostat jeśli auto nagrzewa się na maks w 10 minut i trzyma temperature na trasie to można uznac że jest OK, w przeciwnym razie też warto się mu przyjrzec
Spalanie wg książki
5,6 7,5 9,7 - odpowiednio przy 90 przy 120 w mieście
- powinno byc do osiągnięcia przy sprawnym silniku i spokojnej jeździe :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 271 gości