Strona 1 z 3

TERMOSTAT CZY NIE

: czw mar 01, 2007 10:01
autor: rustin
szukalem na forum i juz sie pogubilem,jak to jest,dolny wąż od chlodnicy zawsze jest zimy cyba ze po 50km to jest letni ale prawie ze nie czy to dobrze czy termostat do wymiany

: czw mar 01, 2007 10:04
autor: Buniek85
mozesz miec rowniez zapowietrzony uklad, jezeli po 50 km masz letni nieco to termostat ale pierw go odpowietrz

: czw mar 01, 2007 10:08
autor: rustin
to jaki ma byc dolny wąz od chlodnicy?bo dzisiaj wymieniam termostat i juz w koncu nie wiem czy nie potrzebnie.a uklad odpowietrzelm wiec raczej nie

: czw mar 01, 2007 10:19
autor: marek2907
na bank masz walnięty termostat
u mnie dolny wąż robi się ciepły po przejechaniu około 4 kilometrów
Buniek85 pisze:mozesz miec rowniez zapowietrzony uklad,
gdyby miał zapowietrzony układ miałby też problemy z ogrzewaniem wnętrza a o takim problemie rustin, nie wspomina


jak będziesz kupywał termostat to kup WACHLERA

: czw mar 01, 2007 10:24
autor: rustin
juz kupilem i za pare godz maja wymieniac tylko sie przestraszylem bo gdzies przeczytalem ze dolny wąż ma byc zimny caly czas bo jak jest inaczej to termostat do wymiany a u mnie zawsze zimy.a z ogrzewaniem to tez na nic:(prawie nie ma:(ale mowia ze przez termostat moze tak byc

: czw mar 01, 2007 10:28
autor: marek2907
a jaki poziom płynyu masz w zbiorniczku???
ogrzewanie jest na małym obiegu więc termostat ma mały wpływ na ogrzewanie
ale ma
opisz dokładniej co się u ciebie dzieje z ogrzewaniem to zaradzimy
a przyokazji zagada do kolegi Szosownik'a on niedawno walczył z ogrzewaniem w MK3 i wygrał

: czw mar 01, 2007 10:33
autor: rustin
jeszcze z tym termostatem,czyli jak dolny wąż zimny to napewno do wymiany?a z ogrzewaniem to przewody oba co ida do nagrzewnicy sa gorace nie ma na nich zadnych trojnikow czy cos tylko rurki wstawione.ledwo co leci *#cenzura#* powietrzem na 1 biegu ogrzewania,nawet po przejechaniu 50 km jak przelacze na 2 czy 3 to juz zimnym wieje

[ Dodano: 01 Mar 2007 09:59 ]
bieg to chodzi mi oczywiscie ogrzewania.a plynu mam prawie po sam korek wiec tyle co trzeba

: czw mar 01, 2007 15:18
autor: Jacenty85
Objawy o których piszesz wskazują na brak ciśnienia w układzie chłodzenia. Co do dolnego węża to moze on być ciepły po 4 kiloetrach ale jedynie w upalne dni. Nie wyobrażam sobie jak w temperaturze ujemnej po 4 kilmetrach jazdy z prędkością powiedzmy 70 kilometrów dolny wąż mógłby być gorący. No chyba ze to jazda po mieście. Dolny wąż w temperaturze powiedzmy powyżej zera (+4 stopnie) pownien być ciepły po około 11 kilometrach w miare jednostajnej jazdy po normalnych drogach. Brak ciśnienia może być spowodowany np. niewydajnością pompy wodnej, uszkodzonym układem odpowietrzenia (korek od zbiorniczka), nieszczelnością a w ekstremalnych przpypadkach wydmuchnięciem uszczelki pod głowicą. Warto sprawdzić czy nie masz wycieków i czy nie wyrzuca Ci wody przez zbiorniczek lub w okolicach uszczelki.

: czw mar 01, 2007 16:29
autor: Corso
Gdyby dolny wąż był gorący a co za tym idzie chłodnica to co chłodziło by silnik ? :chytry:

: pt mar 02, 2007 09:14
autor: rustin
wymienilem wczoraj termostat i po przejechaniu 10km dolny waz jest goracy.a jak sprawdzic korek?

: pt mar 02, 2007 09:26
autor: Paweł NPI
rustin pisze:wymienilem wczoraj termostat i po przejechaniu 10km dolny waz jest goracy.a jak sprawdzic korek?
Najpierw jeszcze raz wymień termostat... Dolny wąż ma być zimny...

[ Dodano: 2007-03-02, 08:28 ]
Nie rozumiem za bardzo dlaczego wsadziłeś ręce w termostat skoro on był dobry. Jak dolny wąż robi się/jest gorący tzn. że termostat otworzył się a więc temperatura przekroczyła 87-90 C...

: pt mar 02, 2007 09:38
autor: rustin
przeczytaj wczesniejsze posty,kazdy mowil ze termostat,zreszta mechanik mowil ze jak sie nagrzeje do 87 stopni to sie otwiera i trzyma temp taka sama.to jak to w koncu jest

[ Dodano: 02 Mar 2007 08:44 ]
moze przesadzilem z tym 10km,10 min stal pozalozeniu u mechanika bo patzzryl czy sie otworzy a potem do domu jechalem 10km i byl goracy
kazdy mowi co inneg

: pt mar 02, 2007 10:08
autor: Paweł NPI
Jak trzyma Ci teraz temperaturę pracy to jest ok.
Ale jak przy spokojnej jeździe po paru kilometrach dolny wąż zaczyna się robić ciepły to termostat nie jest dobry...

: pt mar 02, 2007 10:11
autor: rustin
wczesniej jechalem 50km i waż byl zimny jak lod a teraz sie nagrzewa jak przejade 10 km jak mu przycisne i jade ok 140.moglbys zerknac na moj post o stabilzatorze:)z gory dzieki.