[MK-IV] 1,9 Tdi-strach wyprzedzać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK-IV] 1,9 Tdi-strach wyprzedzać
niedawno zakupiłem 110-konnego golfika.no i kilkakrotnie mnie zawiódł w trakcie istotnych na drodze manewrów.Mianowicie przy predk.około 110-120 km redukcja na 4-ty bieg,pedał w podłoge a motor stoi/!!!!!!!!!/ na ostatnich obrotach! Popuszczam pedał gazu i dopiero zaczyna sie reakcja-ale z wielkimi oporami.na 3-ce pod lekką górkę zdarzyło mi sie rozkrecić motor tylko do 3100-obrotów a dalej zero reakcji na pedał gazu /a sporo jeszcze w zapasie/ Turbo kręci-słychac je delikatnie-nie za głośno.Filtry wymienione.Czy ktoś z was borykał sie z takim problemem? pozdr
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Re: [MK-IV] 1,9 Tdi-strach wyprzedzać
A może zwalony przepływomierz?? u kumpla tak było podobno często siada
le ustawienie albo,spawdz czy czasem kolo pasowe na wale,nie kreci sie troche kulawo,bo juz widziaelm cos takiego nie raz ,i rozrzad przeskakuje wtedy,toczesta awaria w TDI,jak mi znajomy mechanik powiedzial ze oni to robia tak salabo te kola pasowe zeby cos sie wogule psuło w tych silnikach :D:D
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Oj, nawet się nie śmiej, że to robią specjalnie. Mnie naprawa czegoś takiego kosztowała ponad 1200 zł. Bo się okazało, że jeszcze czoło wału było wykrzywionei powstała konieczność nadspawania i wyszlifowania końcówki. No a z tym związane było rozebranie silnika. I przy okazji wyszły pomniejsze drobiazgi. Ale się wówczas uskładało kosztów.marcinvw pisze:le ustawienie albo,spawdz czy czasem kolo pasowe na wale,nie kreci sie troche kulawo
No i pompa też może swoje grać. Oraz turbina. Ja turbinę dałem do regeneracji, pompę do czyszczenia. I teraz nawet toto chodzi ładnie i przyspiesza. Ale ciągle i tak czegoś brakuje. A może to ja jednak jestem tym razem za bardzo wymagający?
no wlasnie,wiem ze to sie spie w TDI-kach i TD,ja tam swojego kola pilnoje jak oka w glowie,sruba mocujaca lubi sie czesto sama odkrecic,a jak kolega wspomnial ze wal tez sie wyrobi, a znam przypadek gdzie naspawanie juz nic niepomoglo,i facet kupowal wal ,ale nie wiem czy nowy czy nie wiem ze dal za niego 800zł...wiec wlasciciele TDI i TD pilnujcie tego w swoich maszynach...bo ty nie ma smiacia...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
No ja akurat trafiłem na tą przypadłość po zakupie. Więc wcześniej nie wiedziałem co jest. A zaczęło się od tego, że urwała mi się śruba wkecona w koniec wału i trzymająca to koło na swoim końcu. Szczęście w nieszczęściu, że stało się to jak akurat się zatrzymałem. A byłem po trasie dłuższej. Złapało mnie 12 km od domu. I tylko co kolegów wysadziłem jak silnik mi nagle zgasł i już nie odpalił. Strach pomyśleć co by to było jakby się w drodze przydarzyło. Problem był następnie z wykręceniem tej śruby z wału, bo urwała się tak, że nie było się za nią jak zabrać. Ale się udało. Dostałem jednak radę by jechać po naprawie na ustawienie rozrządu. No i jak tam trafiłem, to mechanik tylko się za głowę złapał. Mówi, że to od tego krzywo latającego koła poszła śruba. A jak do niego dojechałem to już ta nowa śruba zaczynała być do niczego. Wszystko przez to bicie.
Na dzień dzisiejszy jestem już mądrzejszy o pewne doświadczenia. I też już wiem teraz czego i gdzie pilnować. (I do jakich mechaników się nie udawać )
Na dzień dzisiejszy jestem już mądrzejszy o pewne doświadczenia. I też już wiem teraz czego i gdzie pilnować. (I do jakich mechaników się nie udawać )
Ostatnio zmieniony pn mar 07, 2005 00:03 przez Qwerty.tarnow, łącznie zmieniany 1 raz.
Cze
a może ktoś wymienił rozrząd wg. instrukcji kolegi marcinavw http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=8777
to znaczy bez zdjęcia pokrywy zaworów
a może ktoś wymienił rozrząd wg. instrukcji kolegi marcinavw http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=8777
to znaczy bez zdjęcia pokrywy zaworów
Kazek
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Czy ktoś zna jakieś stronki poświęcone motocyklom M-72
Owszem, objawy by na to wskazywały, jesli by do tego doszło dymienie, ale to raczej przypadłość starszych silników tdi. Tu raczej bym obstawiał problemy ze sterowaniem suszarką - N75, lub przycięte kierownice powietrzne.marcinvw pisze:le ustawienie albo,spawdz czy czasem kolo pasowe na wale,nie kreci sie troche kulawo,bo juz widziaelm cos takiego nie raz ,i rozrzad przeskakuje wtedy,toczesta awaria w TDI,jak mi znajomy mechanik powiedzial ze oni to robia tak salabo te kola pasowe zeby cos sie wogule psuło w tych silnikach :D:D
Ostatnio zmieniony pn mar 07, 2005 00:59 przez Corvax, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Dzieki za tak liczne wskazówki .Auto nie dymi zauważalnie,odpala całkiem przyzwoicie i pracuje całkiem stabilnie.Rozrzad zostałwymieniony w serwisie/ 15 ty km-po zmianie/.Spalanie srednie około 6l /100 km.Zastanawia mnie ten przepływomierz-w benzynce ostatniej także mi wysiadł/strzał na gazie/.Mylałem juz o tym żeby wywalić kata -może on mi sie przytyka....Czasami mam głupie wrazenie ze jak troszke więcej dodam gazu na 2-ce ,to czuje ten punkt kiedy sprężarka daje kopa,ale to jest jak w kalejdoskopie -pojawia sie i znika.
mam ten sam problem , w zasadzie t onie wiem co moze być przyczyna , tylko u mnie dzieje sie tak przy piatce 3000 obrotów i wiecej nie wycisnę , na mniejszych biegach jest ok ale przy piatce na 3000 tys obrotów tak jakby mial jakąś blokadę , no i poleci zamiast 180 tylko 140, stało sietak po wymianie rozrządu ale koleś ustawił zapłon i bylo ok. Teraz ten problem sie powtórzył i nie wiem co może być nie tak.Corvax pisał
:
Auto mi nie dymi , spalanie ok 6,7 litra na 100 km , dobre odpala
:
Na czym polegał by ten problem z trybem awaryjnym???Corvax pisze:2 możliwości - auto przechodzi w tryb awaryjny, powód może być w elektronice, lub w układzie sterowania turbiną, druga możliwośc to źle ustawiony rozrzą - czy auto dymi??
Auto mi nie dymi , spalanie ok 6,7 litra na 100 km , dobre odpala
mietek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 124 gości