Strona 1 z 1

zmiana automatu na manual - problem :chytry:

: śr lut 28, 2007 23:28
autor: mrcn
zabrałem sie za zmiane automata na manual - skrzynia kupiona , wodziki , zmieniacz, półośki
Zwaliłem automat i ... poległem
ukazało mi sie TAKIE "koło zamachowe" :grrr:
Obrazek
co z tym teraz zrobić? jak odkręce to da się tam założyć zwykłe koło zamachowe czy trzeba tarcze sprzęgła zmieniac??
skrzynia automatyczna wygląda tak:
Obrazek
a mój manual tak:
Obrazek
wałki kompletnie inne - da sie coś z tym zrobić??
krew zaleje - przeprowadzałem juz taką operację w mk2 i nie było problemów z kołem zamachowym :kac:

: śr lut 28, 2007 23:56
autor: preker20
nie znam sie za bardzo ale mi to wyglada na kolo dmumasowe

ale napewno bedziesz musial zmienic komplente sprzeglo no i to kolo

: czw mar 01, 2007 00:36
autor: Bednarus
To co Ciebie tak zdziwiło to prawdopodobnie jest to:
Obrazek
Ów trilok występuje chyba tylko w automatach. Próbowałem coś przeczytać o tym ustrojstwie, ale w polskim internecie nic o tym nie ma.

: czw mar 01, 2007 01:26
autor: jhosef
To jest sprzęgło hydrokinetyczne zwane też chyba konwerterem. Troche to dziwnie wygląda. U mnie w mk2 jest odkręcane od koła zamachowego, samo koło jest chyba takie samo jak w manualu.

[ Dodano: 01 Mar 2007 00:28 ]
Chyba koło zamachowe bedzie do zmiany.

[ Dodano: 01 Mar 2007 00:31 ]
Działa to na zasadzie przekazywania napędu przez olej rzucany przez jedną turbinę chyba na zewnętrznym obwodzie koła z silnika na wewnętrzną do skrzyni. Pewny nie jestem ale jakoś tak to działało. Jest to jednym z powodów przez który nie da sie automata na pycha zapalić . To nie bardzo działa w drugą stronę

: czw mar 01, 2007 09:09
autor: daniel2505
To co widać na zdjęciu to sprzęgło hydrokinetyczne. Na pewno w środku znajdował sie olej. Jeżeli wymieniasz skrzynie niestety musisz założyć też koło zamachowe. Robiłem wymianę z automato na manual w fordzie Sierra. Powiem ci że jeżeli nie rozplanowałeś wszystkiego na początku to czeka cię jeszcze kilka niespodzianek. Mnie chwila brakowało jakiejś małej pierdoły i co chwila wychodziły jakieś tródne do przewidzenia pierdoły. Rzyczę powodzenia. I na koniec, nie oszczędzaj na sprzęgle: łożysko oporowe, docisk, tarczę lepiej kup nowe, ja założyłem ze szrotu i przez miesiąc wymieniłem 4 linki bo wszystko tak ciężko chodziło że linki strzelały jak zapałki.

: czw mar 01, 2007 10:03
autor: mrcn
ok dzieki, dziś walk ciąg dalszy

: czw mar 01, 2007 10:10
autor: jhosef
A tak to wygląda w środku:) Obrazek Obrazek

: czw mar 01, 2007 23:41
autor: Vw_mk2_
Ja tez zmienialem z automatu na manuala to musiałem dokupić:-docisk -tarcze sprzeglowową i kolo zamachowe zwane dwumasowym(pamietaj o srubkach mocujacych kolo zamachowe)
posiadam nową tarcze sprzegłowa na zbyciu 24 zęby zamiennik 4 max-a oryginalne nigdy nie uzywane kupiłem ale do mojego nie pasowało! za 80 zl oddam :D :bigok: