Strona 1 z 2

Airbag

: śr lut 28, 2007 20:35
autor: Ceglarz
Witam
W moim MKIII świeci mi się kontrolka od poduszek. NA VAG-u mam nastepujący bład:

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High

Czy może to oznaczać że jest uszkodzona tasma, po skasowaniu kontrolka gasnie na krotka chwile i juz zapala sie od nowa.

: śr lut 28, 2007 20:55
autor: Gitner
Moze byc tasma, sprawdz wg tej PORADY, najlepiej podmienic na chwile na druga (od kolegow), moze tez byc tak ze poduszka nie jest wogole podlaczona, tylko zamiast niej jest np opornik..

Pozdro
Gitner

: śr lut 28, 2007 23:15
autor: Ceglarz
Poduszka jest sam ją zakładałem. Jutro sprawdzę taśmę.

: czw mar 01, 2007 12:05
autor: Gitner
Ceglarz pisze:Poduszka jest sam ją zakładałem. Jutro sprawdzę taśmę.
Sam ja zakladales czyli co nie bylo jej?

Pozdro
Gitner

: ndz mar 04, 2007 19:55
autor: Ceglarz
Witam
Taśma była uszkodzona. PO wymianie i skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy.
P.S. Kupiłem autko po stłuczce i dla własnego bezpieczeństwa założyłem airbagi (do Mk III da się już w przyzwoitych pieniądzach kupić).

: ndz mar 04, 2007 20:34
autor: Grzesiekk1982
Ceglarz pisze:Kupiłem autko po stłuczce i dla własnego bezpieczeństwa założyłem airbagi
czyli były wybite? A wymieniłeś sterownik? Po odpaleniu koneicznie trzeba wymienić, a wskazane jest po każdej stłuczce (większość producentów tak zaleca).
Pozdrawiam.

: ndz mar 04, 2007 20:42
autor: djtom
tez słyszałem ze po dzwonie kompa airbagowego tez trzeba wymienić.

: wt mar 06, 2007 17:34
autor: prima
Witam mam problem z kontrolką Airbag.Jak kupilem auto było wszystko ok świeciły airbag i ABS.po jakim czasie kontrolka od jaśków nie zapalała się.sprawdziłem to i okazało się ze jes przepalona żarówka.Jezdziłem jakiś czas z tym ale ostatno kupilem sobie zwykła diode którą chciałem przylutować.Najpierw sprawdziłem na sucho czy działo.dioda się zapala zazem z diodą od ABS.Dioda ABS gażnie a Air jeszcze z 2s świeci i kaśnie na ok 1s i znów cały czas świeci.Wie ktoś co to może być?Czy Airbag są sprawne czy co?Nie miałem żadnego wypadku więc powinło być wszystko ok.Proszę o pomoc.

: wt mar 06, 2007 21:24
autor: Gitner
prima pisze:Dioda ABS gażnie a Air jeszcze z 2s świeci i kaśnie na ok 1s i znów cały czas świeci.Wie ktoś co to może być?Czy Airbag są sprawne czy co?Nie miałem żadnego wypadku więc powinło być wszystko ok.
Moze cos zle zrobiles z ta dioda a jak nie to musisz podpiac auto pod VAGa, odczytasz bledy i bedzie wiadomo co jest nie tak..

Pozdro
Gitner

: wt mar 06, 2007 22:37
autor: Lipek81
Lampka sterowana jest z układu sterującego poduszkami powitrznymi i prawdopodobnie komputer strujący tą lampką przeprowadza jej test - jeżeli z lampką jest wszystko ok, to gaśnie, jak nie, to komputer stwierdza błąd i - jak to przy błędzie - zapala lampkę. Piszesz, że wymieniłeś lampkę na diode - dioda ma inną rezystancję, pobiera mniej prądu, stąd komputer stwierdza, że z lampką jest coś nie tak i ja zapala, sygnalizując błąd.

: wt mar 06, 2007 23:18
autor: Grzesiekk1982
Lipek81, coś mi się nie wydaje, aby lampka była diagnozowana... Ona jest tylko kontrolką informacyjną dla użytkownika, tak jak inne na desce. Zapala się gdy obwody czujników czy sterownika są wadliwe.
Np. jeśli jej przepalenie, nie powoduje odłączenia układów ABS, czy poduszek, to wątpię, zeby wstawienie diody aż tak namieszało, zaklądając, że się czegoś innego nei napsuło (może się mylę).
Aczkolwiek, pomysł z tą diodą nieco idiotyczny. Przecież to sie świeci 3 sekundy. Fani high-tech powinni ten moment jakoś przeboleć ;)

Pozdrawiam.

: śr mar 07, 2007 06:43
autor: Lipek81
Dlatego napisałem prawdopodobnie - ale spójrz na schematy - jak ta lampka jest podłączona - oba kabelki idą do modułu sterującego. W starszych modelach to jest nawet jakiś uklad elektroniczny przy tej lampce. Z resztą można by było się upewnić, czy tak jest odłączając lampkę i podłączając auto pod VAGa.

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 05:57 ]
No i okazuje się, że ta lampka jest testowana też - strona 340 w instrukcji serwisowej "mitchell repair information company - vw golf 3 repairing handbook" - do ściągnięcia z tego forum. Załączam screena:
Obrazek

: śr mar 07, 2007 15:30
autor: prima
dzięki za porady.Czytałem tez gdzieś że ta żarówka może się przepalić z powodu skoków napięcia i jest możliwe że został zapisany jakiś błąd w kompie.Czy możeci mi jeszcze powiedzieć ile kosztuje takie podłaćzenia pod VAGa w stacji diagnostycznej.Z góry dzięku.

: śr mar 07, 2007 16:44
autor: Gitner
prima pisze:Czy możeci mi jeszcze powiedzieć ile kosztuje takie podłaćzenia pod VAGa w stacji diagnostycznej.Z góry dzięku.
Przewaznie 50zl, poszukaj na Regionalnych, moze ktos z twoich okolic ma VAGa i zrobi ci to taniej

Pozdro
Gitner