Strona 1 z 2

[MK2 HAMULCE] Płyn hamulcowy 5.1 czy lac ???

: wt lut 27, 2007 15:38
autor: kubi
Witam
mam pytanie czy mozna wlac do ukladu plyn hamulcowy 5.1 ???? czy bedzie wszystko w pozadku???? czy mozna wlac taki plyn
http://www.allegro.pl/item169059096_ory ... _5_1_.html
wielkie dzieki

: wt lut 27, 2007 15:46
autor: Jerzas
Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.

: wt lut 27, 2007 15:50
autor: dziejo
Jerzas pisze:powinien być DOT3.
lub DOT-4 poczytaj wczorajsze posty moje na temat płynów

: wt lut 27, 2007 16:09
autor: kiss
"DOT 5.1 SĄ SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANE DO SAMOCHODÓW Z UKŁADAMI ABS. SPRAWDZAJĄ SIĘ RÓWNIEŻ DOSKONALE W TRADYCYJNYCH SYSTEMACH HAMULCOWYCH."
tak więc płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.

: wt lut 27, 2007 16:49
autor: sas_gti
Jerzas pisze:Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.
jakies uzasadnienie? Ty sobie mozesz nie lać (z powodów znanych tylko Tobie) ale żadnych przeciwwskazań nie ma, wiec nie mieszja lepiej ludziom w głowach, nie wiesz to sie nie wypowaidaj a nie zgaduj
plyn DOT 5.1 po roku ma podobne parametry co dot 4, wiec mozna powiedziec ze niejako zyskujesz rok miedzy wymianami plynu, ma wyzsza temperature wrzenia i mniejszą higroskopijność, wiec same plusy...pozdrawiam

: wt lut 27, 2007 16:50
autor: t-tas
Jerzas pisze:Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.
a gdybyś miał jakiś stary samochód lub traktor w którym przewidziany był płyn DA-1( tak tak, jeszcze daleko przed R-3) który potrafił się sam z siebie zapowietrzać przy bele hamowaniu to byś lał to DA-1 czy zmienił na coś leprzego

: wt lut 27, 2007 16:53
autor: sas_gti
t-tas, pewnie byc tez wlał DOT 3 bo "taki powienin byc plyn haulcowy"....hehe mzoe w ogole te 5.1 to jakies odpadki z produkcji co im nie wyszly i wciskaja ludziom kit haha :bajer:

: wt lut 27, 2007 17:09
autor: Jerzas
No teraz jak juz wiem to wlałbym oczywiście dot 5.1. :piwka:
Sory, sory! Z nudów tak kłapnąłem dziobem i zebrałem należny mi opieprz.

: wt lut 27, 2007 17:28
autor: sas_gti
ehhehe nie ma psrawy, potrafisz pryznac sie do bledu! to trzeba cio przyznac .pozdro

: wt lut 27, 2007 19:48
autor: emilioch
za mało sie jeszcze znam, ale jak ktos juz powiedział DOT 5,1 jst mieszalny z Dot 3 i 4, moj kolega zalał cos takiego i poleciał mu płyn na cylinderkach.
Zbieg okoliczności albo DOT 5.1 jest bardziej higroskopijny ????

: wt lut 27, 2007 19:54
autor: sas_gti
emilioch, to chyba nie wiesz co to higroskopijnosc! jest to wchłanianie cieczy? DOT 5.1 jest nieco rzadszy, jak masz hamulce w kiepski mstanie (zaciski) to mzoe zaczac ciec, ale to znaczy wtedy ze i na dot 3 i na dot 4 ciekło tyle ze mniej

: wt lut 27, 2007 20:49
autor: kubi
czyli lepiej bedzie jak odpusze i zaleje uklad DOT 4.1 bedzie bardziej pewniejsze ??

: wt lut 27, 2007 22:11
autor: dziejo
kubi pisze:DOT 4.1 bedzie bardziej pewniejsze ??
tak

: wt lut 27, 2007 23:03
autor: tygrysek88
Jeżeli wskazany przez producenta jest Dot3 to innego bym nie polecał. Rzadkośc ogdrywa tu duża rolę.... odradzam inne