Strona 1 z 1

Problem z amortyzatorem

: pn lut 26, 2007 15:09
autor: Gutekspc
Przynajmniej tak mi się wydaje. Po zmianie kół na zimowe (z 195/50 R15 na 175/70 R14) prawe przednie koło na nierównościach atakuje błotnik.. Obciera o niego. Czy to wina amortyzatora? A jeśli tak, to jak wyglądają ceny amortyzatorów? I niekoniecznie seryjne.

: pn lut 26, 2007 16:27
autor: Ardiano
Czy to wina amortyzatora....nie wiem.....a zaraz po zmiane na ziomowe zaczelo obcierac czy po czasie?

a co do cen to : www.allegro.pl chyab najlepiej....

: pn lut 26, 2007 17:38
autor: Gutekspc
Zaraz po zmianie. Wyjechałem od wulkanizatora, przejechałem po leżącym i usłyszałem jak koło obciera o błotnik. Może to nie być amortyzator?

: pn lut 26, 2007 17:44
autor: miś fazi
raczej nie powinna to być wina amortyzatora , bo on nie ma nic wspólnego z wysokością , jeśli masz takie same jak przed wymianą kół

: pn lut 26, 2007 18:12
autor: Przemo86
Moze obcierac Ci opona, ktora ma nieznacznie wyzszy profil od opony letniej :bigok: ale w sumie powinno tak byc przy kazdym kole ;P

: pn lut 26, 2007 19:33
autor: Wiktor_7
Przy 14 calowych felgach powinny byc opony o profilu 60 wiec pewnie za wysoki profil masz. A to ze prawa strona bardziej Ci ociera pewnie wynika z bardziej "ubitej" sprezyny i zuzytego amorka. Wiadomo nasz polski drogi, dziury studzienki wystajace...

: wt lut 27, 2007 01:04
autor: Gutekspc
miś fazi pisze:raczej nie powinna to być wina amortyzatora , bo on nie ma nic wspólnego z wysokością
Jak to nie ma nic wspólnego z wysokością? Amortyzator odpowiada za skok koła, to on utrzymuje koło na właściwej pozycji, razem ze sprężyną przy pokonywaniu nierówności.
jeśli masz takie same jak przed wymianą kół
Nie mam takich samych, pisałem na początku posta.
Wiktor_7 pisze:Przy 14 calowych felgach powinny byc opony o profilu 60 wiec pewnie za wysoki profil masz.
Nie byłem pewien a propo profilu opon na zimę, z powodu obniżonego zawiasu. Ale poradzili mi na tym forum właśnie 175/70, i tylko z jednym kołem mam taki problem.
Wiktor_7 pisze:A to ze prawa strona bardziej Ci ociera pewnie wynika z bardziej "ubitej" sprezyny i zuzytego amorka. Wiadomo nasz polski drogi, dziury studzienki wystajace...
A to myślę jest przyczyna mojego problemu.

: wt lut 27, 2007 08:14
autor: Wiktor_7
a wez sprawdz dla upewnienie na wew stronie klapki wlewu paliwa powinna byc wklejka infirmujaca o tym jakie powinno byc paliwo jakie cisnienie w oponach i jakie rozmiary opon przy felgach 13 14 i 15 cali

: wt lut 27, 2007 13:27
autor: Gutekspc
Ale po co? Gdyby to była wina za dużego profilu opon, to myślę że miałbym podobny problem nie tylko przy jednym kole, więc czego tam szukać?

Powrót do tematu.
Jestem wam winny przeprosiny - to nie wina amora, ale.. sprężyny. Mimo iż nie pękła, to nie tłumi nierówności tak jak reszta. I tu mam pytanie: Wymienię chętnie sprężyny (obie z przodu najmarniej) ale cholera na jakie? Nie jestem pewien, chyba mam zawias -40, ale jak wymienię same sprężyny z przodu, nawet trafię z wysokością, to cała reszta będzie dobrze? Tzn, czy może się zdarzyć tak, że wymienię te sprężyny, a zaraz po tym amorki mi powiedzą, że jestem niedobry? Sprecyzuję: lepiej wymieniać same sprężyny i tylko przód, czy całość i z przodu i z tyłu?