Strona 1 z 1

Problem z drugim biegeiem w MKII 1.3 NZ skrzynia 5 biegowa

: ndz lut 25, 2007 20:53
autor: Swistak69
witam mam pytanko!jestem troszke laikiem w tych sprawach wiec dla niektorych moje pytanie moze byc banalne!wymienialem z kumplem sprzeglo i przy okazji wymienilem olej w skrzyni na olej taki jaki powinien byc czyli 75W90!i od tego czasu mam problem z drugim biegiem!ciezko wchodzi i zgrzyta jak stoi na mrozie nie wiem moze ten olej musi sie troszke przepracowac albo cos!pomozcie bo mnie to dobija!jak juz troche przejade jest w miare oki!chyba ze prz montowaniu skrzyni czegos nie ustawilem i dlatego sa te problemy bo wczesniej nie mialem problemu ze skrzynia biegow!moze ten wybierak sie jakos ustawia albo cos nie wiem pozmozcie z gory dzieki!
ps. jeszcze szukam jakiegos speca co ustawia silniki 1.3NZ bo mam z nim problem troszke wariuje na obrotach czasami!tylko ptrzebuje tego magika z okolic bedzina katowic!i w mojej wersji nie ma gniazda diagnostycznego!

: pn lut 26, 2007 11:54
autor: robbox
Napisz cos wiecej jakiej to marki olej, typ.

: pn lut 26, 2007 17:01
autor: Swistak69
robbox pisze:Napisz cos wiecej jakiej to marki olej, typ.
olej to Mobil ATF 220 Premium!zakupilem go razem z kumplem bo taki nam polecono w sklepie i u niego nie ma zadnego problemu a u mnie jest tak jak pisalem!

: pn lut 26, 2007 17:11
autor: Djeight
To jest płyn przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, i chyba czeka cie jego wymiana , mi facet ostatnio tez chciał to w sklepie wcisnac ale to nie jest olej!!! takie rzeczy stosuje sie do wspomagania kierownicy :chytry:

Kup nawet prosty Hipol 75W90 półsyntetyk, ja taki wlałem i jest ok, i jego cena za litr to 29zł , i jest to najtańszy olej do tego typu skrzyń


Sama nazwa wskazuje Mobil ATF czyli Automatic Transmision Fluid ,

: wt lut 27, 2007 16:46
autor: robbox
Djeight pisze:Kup nawet prosty Hipol 75W90 półsyntetyk
- ten olej tez sie nie nadaje do tej skrzyni poniewaz nie spelnia normy GL4 tylko GL5 (nie bede tlumaczyl dlaczego bo bylo duzo o tym na forum) - natomiast najczesciej polecanym olejem jest syntetyczny Mobil Mobilube 1 SHC :
Lepkość: SAE 75W-90
API GL4/GL5; Volvo 97312; MAN 3343 SIL; ZF TE-MIL 02B/05B/07A/08A/12B/16F/17B; Scania STO 1:0 W pełni syntetyczny olej przekładniowy. Zapewnia maksymalne zabezpieczenie przed zużyciem nawet w przypadku wysokoobciążonych ręcznych skrzyń biegów i przekładni głównych. Ułatwia zmianę biegów, szczególnie w niskich temperaturach. Przewyższa swymi właściwościami konwencjonalne oleje mineralne.

: śr lut 28, 2007 13:24
autor: pablo111l
ja miałem problem też ze skrzynią
na zimnym silniku troszke mi wyła
pojechałem dolać olej bo mi troszke wyciekał. Okazało sie że inny mechanik wlał mi zwykły hipol i dlatego tak było. Nie powiem bo sie wykosztowałem. Kupiłem taki jak powinien być V-line chyba (granatowa butelka). Kosztuje koło 80 zł za litr. Do tej skrzyni wchodzi 3,3 l. Od tego czasu wszystko jest OK. Mechanik mówił że hipolem można skrzynke załatwić. Proponowałbym to samo zrobić
pozdrawiam