Strona 1 z 2

Za duze spalanie

: ndz lut 25, 2007 16:22
autor: j_anek
Witam!

Mam golfa MK4 z silnikiem 1,6 (74Kw). Zauważyłem że spalanie jest jakieś dziwne- wysokie!

Mianowice pali mi ponad 10 litrów benzyny na 100Km !

W czym może być problem??

Słyszałem że możliwe jest że trzeba wyczyścić przepustnice czy jakoś tak, czy to pomoże, proszępomocy!

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

: ndz lut 25, 2007 16:29
autor: kiss
Jeśli jeździsz dużo po mieście i robisz krótkie odcinki to spalanie jest jak najbardziej normalne szczególnie tera zimą

: ndz lut 25, 2007 16:31
autor: j_anek
właśnie chodzi o to że przedtem w takiej samej sytuacji robiłem 180 km za 50 zł a teraz robię 130 km za tyle samo kasy! jeżdzę maksymalnie 120 km/h a biegi zmieniam przy 3 tysiacach obrotów!

: ndz lut 25, 2007 16:35
autor: Qto
napisz jakie trasy pokonujesz...
ja dojeżdżam do szkoły 1.5km, po drodze dwa ronda i dwie krzyżówki ze światłami...spalanie na tej trasie wychodzi pomiędzy 13l a 15l/100km w zależności od butowania...masakra
latem na tej samej trasie 8.5l/100km przy spokojnej jeździe a ok 10l/100km jak się spieszę
silnik 1.4

: ndz lut 25, 2007 16:45
autor: j_anek
do szkoły mam 35 km! cały czas Jedynką (DK1)

: ndz lut 25, 2007 18:50
autor: piopio81
Witam.
jeśli jeździsz po mieście na bardzo krótkich odcinkach to spalanie na poziomie 10 litrów wydaje się prawdopodobne.W przeciwnym razie radził bym sprawdzic sondę lambda.

: pn lut 26, 2007 01:13
autor: j_anek
No ok, jutro pojade na komputer i zobaczymy... A gdyby ta sonda padła to jaki jest koszt naprawy?? :blush:

: pn lut 26, 2007 02:07
autor: kiss
j_anek pisze:A gdyby ta sonda padła to jaki jest koszt naprawy??
Z reguły pada najpierw ta przed katalizatorem. Cena nowej to ok. 650zł plus wymiana. Szukać trzeba zamienników bo są przynajmniej 3 razy tańsze.

: pn lut 26, 2007 10:39
autor: ppoll27
jak nie sonda to sprawdz nagrzewanie sie samochodu (termostat, czy sie nagrzewa szybko i sprawnie - po 10 minutach powinien byc juz cieply na full, i czy trzyma to cieplo niezaleznie od predkosci jazdy), pozatym mozesz tez sprawdzic czujnik temperatury czy jest OK. Zimne auto jedzie na ssaniu - czyli pali sporo. Kolejna sprawa to przełącznik chwytu ciepłego powietrza znad kolektora.

: pn lut 26, 2007 10:47
autor: Wojtes3mkIII
ppoll27 pisze:jak nie sonda to sprawdz nagrzewanie sie samochodu (termostat, czy sie nagrzewa szybko i sprawnie - po 10 minutach powinien byc juz cieply na full, i czy trzyma to cieplo niezaleznie od predkosci jazdy), pozatym mozesz tez sprawdzic czujnik temperatury czy jest OK. Zimne auto jedzie na ssaniu - czyli pali sporo. Kolejna sprawa to przełącznik chwytu ciepłego powietrza znad kolektora.
po 10 minutach powinnien mieć 90 stopni ?? jestem ciekaw bo u siebie jeszcze tyle nie widziałem tej zimy, a nagrzewa sie bardzo wolno

: pn lut 26, 2007 14:01
autor: j_anek
podczas jazdy temperatura silnika "skacze" delikatnie ale jednak! A nagrzewa się powoli... i jak się juz nagrzeje to nie jest bardzo gorąco w srodku! Aha, zauwazylem tez ze jak samochod sie juz nagrzeje to podczas postoju obroty silnika bardzo skaczą... od 900 obrotów do 1200 i tak cały czas, na zimnym silniku tego nie ma!

: pn lut 26, 2007 14:20
autor: kiss
j_anek pisze:podczas postoju obroty silnika bardzo skaczą... od 900 obrotów do 1200 i tak cały czas
nierównomierna praca silnika na biegu jałowym i zużywanie dużych ilości paliwa to właśnie główna przyczyna uszkodzenia sondy lambda. To ją w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzic. Diagnostyka powinna to wykazać.

: pn lut 26, 2007 14:32
autor: rakczek
Czy po przeskanowaniu auta VAGIEM pokaze ze ew sonda jest padnieta??

Czy tez trzeba jakies dodatkowe zabiegi dokonac??