Strona 1 z 1

Skrzynia biegów

: ndz lut 25, 2007 01:22
autor: smox
Witam, dzis zrobiłem lipe na max-a. Problem dotyczy skrzyni przekładniowej 085. Przez pomyłke odkreciłem srube z przodu skrzyni, okazało sie ze jest to sruba widelek biegu wstecznego. Za pózno sie zorientowałem i teraz nie za bardzo moge ja włozyc, znaczy sie nie moge nia odpowiednio nacelowac.
I teraz pytanie co w takiej sytuacji nalezało by zrobic, demontowac cała skrzynie i składac od nowa ? czy istnieje lepszy i latwiejszy sposób ??

: ndz lut 25, 2007 02:31
autor: preker20
jakis srubokret albo drut i staraj sie nacelowac otwor widelek na dziurke w skrzyni, jesli nei da rady mozesz jush zaarezykowac sprobowac wrzucic wsteczny delikatnie caly czas starajac sie znalesc gwint
jesli nei da rady to neistety skrzynia do demontazu i rozbiorki

: ndz lut 25, 2007 13:57
autor: smox
witam, udało sie wkrecic srube we wlasciwe miejsce. Srubokręcikiem natrafilem na otwór, następnie odkreciłem czujnik ( chyba cofania) co jest obok wlozyłem kawałek druta i udalo mi sie przytrzymac. Tak ze udało sie wszystko bez wyciagania i rozkładania skrzyni.
Teraz mam tylko problem z odkreceniem korka wlewu oleju, ale jutro do sklepu po porządny klucz imbusowy 17 mm i będzie cacy. :) . Dziekuje za pomoc.

: ndz lut 25, 2007 14:10
autor: challenger
Ale co chcesz robić tym imbusem, abyś nie narobił sobie następnego kłopotu, zmieniac olej , dolewać. Uważaj olej musi być taki jak jest w skrzyni w przypadku dolewki, albo wymiany odpowiedni wg serwisu, czy ksiązki, nie lać jakiegoś dziadostwa.
Pozdr.

: ndz lut 25, 2007 14:15
autor: smox
mam cały olej w skrzyni spuszczony, i muszę wlać nowy, korek do wlewu oleju jest własnie na taki klucz imbusowy. Mam zamiar zakupić dobry olej silnikowy firmowy, jeszcze nie wiem dokładnie jakiej firmy. Jakies moze propozycje ?

: ndz lut 25, 2007 18:03
autor: challenger
Jaki silnik, jakie auto, który rok prod, ilu bieg. skrzynka czy automat ??

: ndz lut 25, 2007 18:06
autor: smox
MK3 silnik 1.6 ABU przebieg 230 tys. skrzynia manualna

: ndz lut 25, 2007 18:28
autor: preker20
olej 75W90
co do tego klucza to daj se spokoj z kluczem imbusowym, wez srube do kola - na 17 przyspawaj jakas nakretke i masz klucz:]

: ndz lut 25, 2007 18:59
autor: smox
taaa własnie spawarki brak, próbowałem już sklepać śrube, ale skubany korek mocno siedzi, do tego za bardzo dojscia nie ma, jutro w pracy sobie zaspawam taka śrubę. Dziękuje za pomoc.

: ndz lut 25, 2007 22:54
autor: challenger
smox pisze:taaa własnie spawarki brak, próbowałem już sklepać śrube, ale skubany korek mocno siedzi, do tego za bardzo dojscia nie ma, jutro w pracy sobie zaspawam taka śrubę. Dziękuje za pomoc.
Tam nie mozna tak mocno dopierdzielać bo gwint jest w aluminium , aby nie narobić sobie kłopotów, chodzi tylko o szczelność.
Lepiej srubę posmarować uszczelniaczem a przykręcic lzej.
Pozdr.