Strona 1 z 1

problem przy rozruchu / straszny pobor

: sob lut 24, 2007 21:19
autor: kimon
Sluchajcie mam problem z moim drugim samochodem passat b4 96r 1.9 TDI bylem na ul. dziekiej na diagnostyce i Facet stwierdzil ze pobor pradu podczas rozruchu max dochodzi do 1000 A . moim zdaniem tak moze byc poniewaz podczas krecenia rozrusznika resetuje mi zegary( przebieg dzienny, zegarek) rano milknie poradzcie co zrobic akumulator jest nowy sadzicie ze to rozrusznik??

: sob lut 24, 2007 21:24
autor: misiek
kimon pisze:sadzicie ze to rozrusznik??
to moze być wina uzwojenia rozrusznika, trzeba by go zawieźć do elektromechanika i pomiezyć jego uzwojenie czy aby nie dochodzi gdzieś na nim do małego zwarcia i stad taki duzy pobór, nie bez znaczenia jest też stan tulejek na których obraca sie wał rozrusznika, jezeli jest za duzy opór (przytarte) też bedzie duzy pobór prądu

: sob lut 24, 2007 21:54
autor: kimon
zastanawiam sie co jeszcze moze byc oprocz rozrusznika ??

: ndz lut 25, 2007 09:54
autor: k3fir
1000A? a skad w samochodzie taki prad?

: ndz lut 25, 2007 10:34
autor: kimon
zazwyczaj z akumulatora masz 700A ale akumulator zawsze moze dac wiecej ale skraca sie jego zywotnosc

: ndz lut 25, 2007 13:14
autor: wojteks
k3fir pisze:1000A? a skad w samochodzie taki prad?
akumulator na zwarciu da taki prąd ale długo nie pożyje (pokrzywią się płyty itp.)

: ndz lut 25, 2007 13:48
autor: kimon
co z akumulatorem sie dzieje to wiem ale bardziej mi interesuje co moze byc oprocz rozrusznika ... niech nikt nie mowi ze gesty olej czy cos takiego bo przez 3 lata na tym oleju bylo ok ( juz takie wersje tez slyszalem) to jest co z elektryka tylko co

: ndz lut 25, 2007 13:53
autor: challenger
Moim zdaniem poszły tulejki w rozruszniku, wirnik ociera o stojan i się blokuje, dlatego taaki straszny prad.
Pozdr.

: ndz lut 25, 2007 13:54
autor: wojteks
kimon pisze:co z akumulatorem sie dzieje to wiem ale bardziej mi interesuje co moze byc oprocz rozrusznika ... niech nikt nie mowi ze gesty olej czy cos takiego bo przez 3 lata na tym oleju bylo ok ( juz takie wersje tez slyszalem) to jest co z elektryka tylko co
do akumulatora jest podłączony rozrusznik i tylko on może pobierać taki prąd.
1. wyrobione tulejki w rozruszniku i bloku silnika
2. uszkodzone uzwojenia rozrusznika
czyli rozrusznik do naprawy/gruntownego przeglądu u elektromechanika plus tulejka w bloku do wymiany
3. najbardziej pesymistyczne przycierający się silnik ale to raczej niemożliwe jak po rozruchu już normalnie pracuje

: ndz lut 25, 2007 14:25
autor: Dj Darecki
Witam
Jeszcze jedna ważna sprawa !:

4. Szczotki w rozruszniku ( pewnie się kończą lub 1,2 sie rozwaliły jak to było u mnie )
gdzie oderwały sie 2 szczotki od szczotkotrzymacza. Nowy szczotkotrzymacz w okolicy 35 zł :)

PozdrO