Strona 1 z 1
POMOCY!!! KTO MI POWIE CO TO ZA BŁĘDY....SILNIK AEK
: czw lut 22, 2007 19:29
autor: kamil.wilk
Witam.
Wpiąłem autko na VAGa i wykazało mi następujący błąd:
CZUJNIK OBROTÓW-BRAK SYGNAŁU. wykazało jako stały błąd
kupiłem więc nowy czujnik halla bo tak wydawało mi się że to będzie to i po zmianie prócz pierwszego błędu wyskoczył następny
CZUJNIK HALLA-ZWARCIE DO MASY LUB DO +BATT
Czy to znaczy że stary czujnik Halla był dobry a nowy uszkodzony jest????
Po zmianie czujnika auto przestało prawie przyspieszać:(((( ale silnik odpala i działa.
Co jest dziwne mogę nawet wypiąć wtyczke z Halla i auto nie gaśnie.
Dowiedziałem się że w moim silniku AEK czujnik Halla jest tylko jako czujnik pierwszego cylindra, dlatego auto nie gaśnie, natomiast jest jeszcze czujnik na wale korbowym.
Czy czujnik na wale korbowym jest jest właśnie tym czujnikiem obrotów???
Prosze o porady bo jutro od rana walcze dalej u mechanika.
Pozdrawiam
Kamil Wilk
: czw lut 22, 2007 20:58
autor: stonefree
A co się z autem działo wcześniej?
kamil.wilk pisze:Wpiąłem autko na VAGa i wykazało mi następujący błąd:
CZUJNIK OBROTÓW-BRAK SYGNAŁU. wykazało jako stały błąd
Nie wiem, jak u ciebie, nie jestem specem, ale np w mono-motronicu to normalne, jeżeli testujesz przy zgaszonym silniku. Jeśli przeprowadzisz test podczas jego pracy VAG błędu nie pokazuje. Może tutaj za zapłon i prędkość obrotową odpowiada czujnik indukcyjny, a ten hall rzeczywiscie za cos innego - śledzę temat z ciekawością ...
: czw lut 22, 2007 21:04
autor: Paweł Marek
kamil.wilk pisze:Dowiedziałem się że w moim silniku AEK czujnik Halla jest tylko jako czujnik pierwszego cylindra, dlatego auto nie gaśnie, natomiast jest jeszcze czujnik na wale korbowym.
faktycznie bez tego czxujnika na wale nie zapali, a bez tego na aparacie zapłonowym owszem. To może kupiłeś nowy z kabelkami bez wtyczki i pomyliłeś kabelki montując?
: pt lut 23, 2007 15:39
autor: kamil.wilk
po zmianie halla dalej pokazuje błąd CZUJNIK HALLA-ZWARCIE /przerwa DO +BATT
auto prawie nie przyspiesza....
wymieniłem spowrotem czujnik na stary i tego samego....
help!!!!!
: pt lut 23, 2007 17:40
autor: stonefree
kamil.wilk pisze:ZWARCIE /przerwa DO +BATT
no to weź woltomierz i zmierz,jakie jest napięcie na zewnętrznych przewodach złącza ? Powinno być chyba napięcie akumulatora ? Może przewody gdzieś przetarte są?
: pt lut 23, 2007 21:26
autor: kamil.wilk
stonefree pisze:kamil.wilk pisze:ZWARCIE /przerwa DO +BATT
no to weź woltomierz i zmierz,jakie jest napięcie na zewnętrznych przewodach złącza ? Powinno być chyba napięcie akumulatora ? Może przewody gdzieś przetarte są?
napięcie się zgadza
czujnik sprawdzony oscyloskopem
instalacja do komputera wydaje się być dobra
tylko auto źle jedzie
((
: sob lut 24, 2007 09:18
autor: stonefree
kamil.wilk pisze:instalacja do komputera wydaje się być dobra
a jak odepniesz złącze i włączysz zapłon, to napiecie akumulatora dochodzi na + i - ?Albo jak na wyłączonym odepniesz złacze ECU i mierzysz omomierzem to nie ma przebicia?
: sob lut 24, 2007 09:36
autor: kamil.wilk
stonefree pisze:kamil.wilk pisze:instalacja do komputera wydaje się być dobra
a jak odepniesz złącze i włączysz zapłon, to napiecie akumulatora dochodzi na + i - ?Albo jak na wyłączonym odepniesz złacze ECU i mierzysz omomierzem to nie ma przebicia?
Wydaje się być dobrze
: sob lut 24, 2007 19:01
autor: ppoll27
a po zmianie czujnika hall'a ustawiałeś zapłon ??
: sob lut 24, 2007 20:12
autor: kamil.wilk
tak. Na tyle na ile się dało.Ale napewno dobrze nie jest
A ma to jakieś znaczenie???
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Czujnik przy wyłączonym siniku błędu nie wykazuje.
Błąd pojawia się zaraz po zapaleniu auta.
UWAGA
PO PRZESTUDIOWANIU ARTYKUŁU ZAMIESZCZONEGO TUTAJ
www.imc.pcz.czest.pl/imtits/pliki_PiSEZ ... ilnika.pdf
PRZYSZŁA MI DO GŁOWY JESZCZE JEDNA SPRAWA.NAPISANE JEST TAM O PRAWIDŁOWYM USTAWIENIU TEGO CZUJNIKA WZGLĘDEM PIERWSZEGO CYLINDRA.MYŚLE ŻE CZUJNIK NA WALE KORBOWYM ORAZ CZUJNIK HALLA SĄ ŚCIŚLE ZE SOBĄ POWIĄZANE.JEŚLI KOMPUTER DOSTAJE JEDEN IMPULS W INNYM CZASIE NIŻ DRUGI TO KOMPUTER MOŻE WYKAZUJE BŁĄD.
JUTRO ZAWALCZE I DAM ZNAĆ
POZDRAWIAM
NAPISZCIE CO O TYM MYŚLICIE
: ndz lut 25, 2007 00:47
autor: bacco
podlocze sie do tematu , wyskakuje mi blad: CZUJNIK STUKU , macie moze pomysl co to i co zrobic zeby tego nie bylo
Przepraszam za wykorzystanie tematu i z gory dzieki za odpowiedz
: ndz lut 25, 2007 17:06
autor: kamil.wilk
No i zrobiłem.
Po ustawieniu odpowiednim aparatu zapłonowego względem położenia pierwszego cylindra wszystko wróciło do normy.
Auto zaczęło normalnie jechać:))))
Myśle że na vagu też nie wykarze błędu.
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.
Za raz rozdam punkty
: ndz lut 25, 2007 18:28
autor: petek20
bacco pisze:podlocze sie do tematu , wyskakuje mi blad: CZUJNIK STUKU , macie moze pomysl co to i co zrobic zeby tego nie bylo
Przepraszam za wykorzystanie tematu i z gory dzieki za odpowiedz
Witam, a wiec masz prawdopodobnie do wymiany czujnik spalania stukowego, tak wygląda:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=167140723, u mnie znajduje sie on na silniku nie daleko filtra oleju (2.0 8v) nie wiem gdzie jest w 16 v ale powinieneś znaleźć, to bedzie na pewno to, pozdr