Strona 1 z 1

skaczace obroty silnika...

: śr lut 21, 2007 23:18
autor: michalVWII
co moze byc przyczyna skakania obrotow silnika wahanie nie jest wielkie w granicy 800 a 1000 obrotow(tak sie dzieje na zimnym jaki na cieplym silniku) czasem zdazy sie tak tez ze gdy przejade jakis kawalem samochodem na zimnym silniku zwieszaja sie na 2000 i musze gasic silnik i zapalic go odnowa aby wróciły na porządane 800 obr. prosze o porade w tej sprawie.

: czw lut 22, 2007 10:59
autor: ppoll27
nie wiem jaki masz gaźnik, ale prawdopodobnie ten sterowany elektronicznie 2EE, (silnik PN) , wtedy jesli chodzi o zawieszanie na obrotach to dokładnie sprawdż połączenia podciśnienia tu masz schemat :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
- polecam uwadze zwłaszcza połączenia wychodzące z dolnej części gaźnika
- dokładnie objerzyj pneumatyczny sterownik przepustnicy, sprawdz czy trzepień sterujący nie ma luzów i ma swobode ruchu (warto go często traktować WD40)
- chyba ze zwiększanie obrotów występuje podczas naciskanie hamulca - wtedy trzeba sprawdzic szczelność układu kolektor - przedwód - serwo
- ewentualnie poruszaj gaźnikiem na boki i zobacz czy się obroty będą zmieniać - wtedy do wymiany gumowa podstawa
Czy falowanie na ciepło czy na zimno ? Jak zapala ? Czy spalanie w normie ? :bigok:

: czw lut 22, 2007 22:29
autor: michalVWII
jesli chodzi o spalanie to w normie nic nadzwyczajnie nie bierze wiecej wkazdym razie dostosuje sie do rad dzieki wielkie jesli bede mogl w czyms pomoc to wal jak w dym. pozdro

: czw lut 22, 2007 23:21
autor: akozyra
u mnie tez tak sie dzialo i mialam poprostu wode w paliwie i dzialo sie tak tylko jak bylo zimno po wlaniu dodatku lub poprostu denaturatu przestaje i tak zazwyczaj jak stan paliwa spada ponize 1\4 zbiornika :)

: czw lut 22, 2007 23:59
autor: ppoll27
akozyra pisze:u mnie tez tak sie dzialo i mialam poprostu wode w paliwie i dzialo sie tak tylko jak bylo zimno po wlaniu dodatku lub poprostu denaturatu przestaje i tak zazwyczaj jak stan paliwa spada ponize 1\4 zbiornika :)
Tak jest taki skuteczny patent dla leniwych na PN: przygasanie na wolnych obrotach i wode w paliwie - zalac bak na ful benzyna i dolac 0,5 litra denaturatu i przepalic mozliwie do konca :) podobno należy robic raz na rok - u mnie pomoglo - "przeczyściło" gaźnik bez rozbierania ;) warto też zmienic sobie raz do roku filtr paliwa - w tym silniku jest "zwykły" przelotowy za 8 PLN na przewodach z paliwem z baku po lewej stronie komory silnika

: pt lut 23, 2007 00:17
autor: akozyra
ppoll27 pisze:Tak jest taki skuteczny patent dla leniwych na PN: przygasanie na wolnych obrotach i wode w paliwie - zalac bak na ful benzyna i dolac 0,5 litra denaturatu i przepalic mozliwie do konca :) podobno należy robic raz na rok - u mnie pomoglo - "przeczyściło" gaźnik bez rozbierania ;) warto też zmienic sobie raz do roku filtr paliwa - w tym silniku jest "zwykły" przelotowy za 8 PLN na przewodach z paliwem z baku po lewej stronie komory silnika
dokladnie tak i w dodatku dzieje sie to tylko jak jest zimno bo latem nie ma tego problemu.

: sob lut 24, 2007 00:00
autor: michalVWII
michalVWII, dzieki za razdy (niema to jak domowe sposoby hehehe)