Strona 1 z 2
Trzęsie kierownica podczas jazdy przy predkosci ok 80-110
: śr lut 21, 2007 21:58
autor: JoKeR =]
Witam.
Mam taki problem jak w temacie. Czy ktos wie jaka moze byc tego przyczynA? Objawy sa takie jak przy nie wywazonych kolach, lecz one wywazane byly a wydaje mi sie ze jezeli to taka byla przyczyna to przy wiekszych predkosciach tez by tak bylo a nie jest..
Co innego to moze wywolywac??
: śr lut 21, 2007 22:14
autor: gkon
a widziałeś w jakim stanie były koła przed wyważeniem tzn.,czy były czyste felgi bez żadnych zanieczyszczeń bo jeżeli były to będziesz musiał je wyważać jeszcze raz lub prawdopodobnie masz wybuloną oponę
: śr lut 21, 2007 22:21
autor: milek72
Na 99% masz uszkodzoną oponę. Sprawdź czy nie masz jakiegoś wybrzuszenia (wystającej buli na oponie). Miałem coś takiego i sam nie wiedziałem co jest grane

: śr lut 21, 2007 22:31
autor: daaroo
ja mialem to samo po tym jak polowa blota od wewnetrznej strony felgi odpadla, dopiero po zdjeciu kola zaowazylem. Po wyczyszczeniu wszystko wrocilo do normy.
: śr lut 21, 2007 22:40
autor: JoKeR =]
hmm to w takim razie musi byc wybrzuszona opona bo felgi byly wywazane jako nowe a czy jest jeszcze jakas inna mozliwosc?? tzn uszkodzony uklad kierowniczy albo cos ??
: śr lut 21, 2007 22:56
autor: gkon
jak będziesz jutro gdzieś jechał to podczas ruszania jedz powoli i jednostajnie(możez jechać na luzzie wtedy nic nie będzie trzymało kół) zwróc uwagę na to czy nie czujesz bicia lub drgania na kierownicy, wtedy będziesz na pewno wiedział czy to opona
: śr lut 21, 2007 23:16
autor: vwarek
JoKeR =] pisze:felgi byly wywazane jako nowe
Tak gwoli ścisłości: same felgi wyważałeś czy całe koła?
Ja wyważałem koła dwa razy (w tym samym warsztacie), za każdym razem trzepało kierownicą. Podjechałem do innego warsztatu, wyważyli raz jeszcze i po problemie.
: śr lut 21, 2007 23:18
autor: preker20
tesh uwazam ze to moze byc wina opony, mozesz sprubowac zameinic przod z tylem i zobaczyc czy jest jakas zmiana
: śr lut 21, 2007 23:22
autor: Dzaba83
WItam
Miałem to samo przy swoim MK3 tez myslalem ze wina jest ukladu kierowniczego tym bardzoej ze naciolem sie raz na skopana ulice gdzie wylewali aswalt ładne 5 cm przejscie ze starego aswaltu na nowy ( co najlepsze nie bylo oznakowane o nierownosciach ) a sypalem 100km/h

był taki czask az myslalem ze mi koła odpadły i od tego czasu wlasnie zaczoła mi kierownica drzec i pewnego dnia po przyjechaniu do pracy kolega jak wysiadał z auta zauwazył na oponie bombel, przy wymianie opon nadal niie mialem przekonania ze to wina opony ale po wyjechaniu z warsztatu jak reka odjął

: czw lut 22, 2007 12:12
autor: JoKeR =]
vwarek pisze:Tak gwoli ścisłości: same felgi wyważałeś czy całe koła?
cale kola..
A moze miec na to jakis wplyw uklad kierowniczy?? tzn jest jakas inna opcja jak zle wywazone kola?
: czw lut 22, 2007 15:29
autor: preker20
JoKeR =] pisze:A moze miec na to jakis wplyw uklad kierowniczy
a czemu tak pytasz o ten uklad kierowniczy?
zacznij od rzeczy najprostrzych
: czw lut 22, 2007 19:03
autor: JoKeR =]
zeby nie okazalo sie ze wyjdzie mi naprawa caly majatek..
a pytam tak bo zmienilem kola i na starym komplecie jak i na tym tez jest tak samo..
: czw lut 22, 2007 19:14
autor: Łyskacz
Może końcówka drążka kierowniczego być już wybita Ale najpierw sprawdz opony.
Pozdro

też mi trzęsło
: czw lut 22, 2007 19:44
autor: domagalag
na początku miałem felgi "15 przednia lewa felga była krzywa jak i również opony miałem bardzo szerokie co przy tym uszkodzeniu dawało takie efekty (sprawdź czy twoja jest gdzieś nie uszkodzona np. od wewnętrznej strony gdzie nie widać uszkodzeń mechanicznych), ja zmieniłem felgi na alumy "14 oraz opony i jak ręką odjął (starą felgę dałem do prostowania (jeszcze nie odebrałem)
2. Może są luzy na gałkach skrętnych a też to powoduje podobne efekty.