Strona 1 z 1

Wymiana paska rozrządu.

: śr lut 21, 2007 20:19
autor: AndrzejG
Chciałbym sobie wymienić pasek rozrządu ale nei wiem jak.
Liczę na waszą pomoc i z góry dziękuje. :helm:

: śr lut 21, 2007 20:26
autor: Szosownik
powiem ci że sam tego nie robie!
jeśli chcesz wymienić to na GATES!

: śr lut 21, 2007 20:29
autor: energetyczny
Witam :bigok:
Sugeruję koledze oprucz paska wymienieć zaraz napinacz i rolki. Bo jak coś z tych części siądzie to lipa i trzeba znowu rozbierać rozrząd i koszty się kumuluja. Lepiej wszystko zrobić za jednym razem i spać spokojnie.

: śr lut 21, 2007 20:30
autor: AD6
dobry jest też contitech a jak się nie znasz na wymienia paska to się za to lepiej nie bierz wystarczy jeden błąd i masz po silniku

: śr lut 21, 2007 20:35
autor: Szosownik
AD6 pisze:dobry jest też contitech a jak się nie znasz na wymienia paska to się za to lepiej nie bierz wystarczy jeden błąd i masz po silniku

to też są bardzo dobre paski!
jak kolega wyżej napisał napinacz paska też się przy tym wymienia koniecznie!

: śr lut 21, 2007 20:35
autor: vwarek
AndrzejG pisze:Chciałbym sobie wymienić pasek rozrządu ale nei wiem jak.
Demontujesz pasek/ki klinowy/wieloklinowy.
Demontujesz osłonę paska rozrządu.
Ustawiasz rozrząd na znaki, demontujesz koło pasowe na wale korbowym, odkręcasz napinacz, ściągasz stary pasek.
Montujesz nowy napinacz, zakładasz nowy pasek, napinasz pasek, sprawdzasz, czy się zgrywa na znakach.
Obracasz ręcznie wałem korbowym 360 stopni.
Montujesz koło pasowe, osłonę i pasek/i klinowy/wieloklonowy.
Po robocie. ;)

: śr lut 21, 2007 20:37
autor: Szosownik
vwarek pisze:
AndrzejG pisze:Chciałbym sobie wymienić pasek rozrządu ale nei wiem jak.
Demontujesz pasek/ki klinowy/wieloklinowy.
Demontujesz osłonę paska rozrządu.
Ustawiasz rozrząd na znaki, demontujesz koło pasowe na wale korbowym, odkręcasz napinacz, ściągasz stary pasek.
Montujesz nowy napinacz, zakładasz nowy pasek, napinasz pasek, sprawdzasz, czy się zgrywa na znakach.
Obracasz ręcznie wałem korbowym 360 stopni.
Montujesz koło pasowe, osłonę i pasek/i klinowy/wieloklonowy.
Po robocie. ;)
tak dokładnie!
ale jak ktoś tego nie robił to łatwo może coś spiepszyć mimo fachowych porad!
ja bym nie ryzykował!

: śr lut 21, 2007 20:41
autor: AD6
napisz jeszcze jaki masz silnik bo może wcale nie masz napinacza tylko naciąga się pasek pompą wody

: śr lut 21, 2007 20:43
autor: prezesik25
Ja zmieniałem uszczelkę pod głowicą, no ale niestety nie pomyślałem, aby też wymienić pasek rozrządu, no ale napewno się za to zabiore - najwyższy czas.

AndrzejG - lepiej na początek zaprowadź autko do dobrego mechanika, on ci wymieni, tylko patrz jak wymienia i ucz się, abyś w pzryszłości robił to sam.
Wymiana nie powinna przekroczyć 200 zł razem z częściami.

: śr lut 21, 2007 20:43
autor: Kisiel
AndrzejG, daj sobie spokoj z samodzielna wymiane,bardzo latwo mozesz spie... silnik, pasek, rolka i napinacz nie sa drogie,tak sama jest z robocizna,oddaj swoja trojke w fachowe rece,samemu to mozna oleje,klocki, amory itd wymianiac,rozrzad to delikatna sprawa i nie ryzykowalbym na Twoim miejscu

: śr lut 21, 2007 23:46
autor: Dzaba83
Dokładnie, lepiej oddac w fachowe rece :) z rorzondem nie ma zartów.

ja za wymiane filtra powietrza, paliwa, oleji , rorzondu, swiec , kabli, kopułki i palca zaplacilem 200zł

takze wydaje mi sie ze to nie wiele

: śr lut 21, 2007 23:55
autor: preker20
fachowe rece hahah dobre, raczej pazerne rece, panowie nie przesadzajcie z tym rozrzadem i tymi fachowcami, ja dawno temu z braku czasu oddalem auto na wymiane do takeigo wlasnie 'fachowca' gosciu sie cieszyl dobra opinia. Co sie okazalo pozenij musialem robic sam bo gosciu walnal sie o 2 zeby

: czw lut 22, 2007 00:04
autor: prezesik25
preker20 pisze:musialem robic sam bo gosciu walnal sie o 2 zeby
Ano tak bywa. Fachowiec nawet z bardzo prostym silnikiem takim jak ABD sobie poradzić nie może. hehe

: czw lut 22, 2007 00:39
autor: mixelko
AD6 pisze:napisz jeszcze jaki masz silnik bo może wcale nie masz napinacza tylko naciąga się pasek pompą wody
i w tym przypadku warto od razu sprawdzić pompę wody bo jak pojdzie ciezko to trzeba wymienić