Strona 1 z 2

Pomocy :(

: wt lut 20, 2007 09:37
autor: rustin
wszystko bylo ok a tu od paru dni gdy sie samochod nagrzeje po ok przejechaniu 5 km po wysprzegleniu na luzie od razu gaśnie obojetnie czy na lpg czy benzynie.mam silnik chyba ten gaznik pierburg 2ee

: wt lut 20, 2007 11:23
autor: miś fazi
Obrazek

[ Dodano: 20 Lut 2007 10:29 ]
Obrazek

[ Dodano: 20 Lut 2007 10:30 ]
sprawdż czunik temperaturu płynu chłodzącego

: wt lut 20, 2007 11:53
autor: rustin
tylko jak go sprawdzic i gdzie on jest?a moze to byc wina bo czytalem tej gumowej uszczelki pod gaznikiek?dodam ze wszystko jest super dopoki sie bie nagrzeje

: wt lut 20, 2007 11:57
autor: miś fazi
czujnik temperatury masz na plastikowym trojaku przy głowicy tam gdzie dochodzi górny wąż od chłodnicy , a co do uszczelki pod gaznikiem to owszem tak samo moze dawac szkołe , tylko powinny Ci obroty świrowac raz wyzsze a raz nizsze

: wt lut 20, 2007 11:58
autor: rustin
to juz wiem który to,tylko jak go sprawdzic czy dziala?

: wt lut 20, 2007 12:04
autor: miś fazi
w temperaturze 20 stopni jego opór ma miec 2000-3000 ohm

[ Dodano: 20 Lut 2007 11:06 ]
poczekaj chwile dam Ci dokładne dane

: wt lut 20, 2007 12:07
autor: rustin
sory za glupie pytania ale jestem laikiem w tych sprawach.czyli jak mam to sprawdzic?zaplic silnik i miernikiem sprawdzic ile jest omów?czy jak dokladnie?jescze raz sorry

: wt lut 20, 2007 12:13
autor: miś fazi
Obrazek

: wt lut 20, 2007 12:14
autor: rustin
duzo to mi to nie mowi :cry: jak njprosciej sprawdzic?czym i wogole

: wt lut 20, 2007 12:15
autor: miś fazi
wyjmujesz czujnik i całkiem osobno podłączasz omomierz do styków i ogrzewasz , fajnie jest miec termometr , grzac go mozesz w wodzie , i ma sie zgadzac opór w zalezności od temperatury , masz tabelke

[ Dodano: 20 Lut 2007 11:18 ]
w tabeli masz temperatura 20 stopni , opór między 2000 a 3000 tys ohm i tak dalej

[ Dodano: 20 Lut 2007 11:20 ]
zero stopni miedzy 5000 a 6500 ohm itd

: wt lut 20, 2007 12:20
autor: rustin
oki,wielkie dzieki moze jakos dam rade. a ten omomierz to takie co jest pokretlo i mozna np akumulator sprawdzac itd inne napiecie?

[ Dodano: 20 Lut 2007 11:22 ]
czyli np wloze go w wode zeby bylo zero stopni i wtedy zmierze te omy tak?przylozyc plus i minus do wsuwek?

: wt lut 20, 2007 12:28
autor: miś fazi
tak czyli miernik uniwersalny , akumlator sie mierzy na V a opór na ohm wystarczy jak zobaczysz czy czujnik ma w 20 stopniach między 2000 a 3000 tys ohm , czyli między 2 a 3 kilo - ohmy tak do tych wsuwek , tylko nie wiem jaki masz czyjnik z dwoma czy z 4 wsówkami

: wt lut 20, 2007 12:31
autor: rustin
jak dobrze pamietam to z dwoma,oki super wiec wzme kubek z woda na 20 stopni i sprawdze.a jakie mogą byc wahania?cczy ma byc w tej granicy?ost zauwazylem ze wiatrak od chodnicy mi sie nie wlacza w dolna rura od chlodnicy jest zawsze zimna ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z tym

[ Dodano: 20 Lut 2007 11:32 ]
:)a jak niestety bylby na 4 to co?

: wt lut 20, 2007 12:38
autor: miś fazi
wiatrak chłodnicy ma termowyłącznik , ale on jest wkręcony do chłodnicy ,to jest zupełnie coś innego , widocznie masz cos nie tak z termostatem , a jesli czujnik temperatury ma cztery piny to dwa są do miernika temperatury co masz w zegarach a dwa pozostałe te co Ciebie powinny interesowac dają dane do sterownika , i o te właśnie chodzi , więc to co masz sprawdzic to nie jest wyłącznik wentylatora chłodnicy