Strona 1 z 1

Drgania na wolnych obrotach

: pn lut 19, 2007 23:09
autor: bobik22
Witam.Czy za drgania samochodu ale tylko na wolnych obrotach na ciepłym silniku,a więc na postoju, może być odpowiedzialny zawór recyclingu spalin ,o ile taki jest w silniku 1.6i alm-ABB .Wszystko sprawdzone poduch ok .Wydaje mi się że jak miałem nieszczelny układ wydechowy (rura kolektorowa) to drgania były mniejsze jak wymienili mi uszczelkę i nie było przedmuchu to się nasiliły.wydech nie drga.Obroty stabilne .drga kierownica ,kokpit i czuć drgania na siedzeniu

: pn lut 19, 2007 23:31
autor: marek2907
muszę cie zmartwić
kultura pracy na biegu jałowym siulników 1,6 i 1,8 niejest najwyższych lotów
napisz jeszcze jakie masz obroty na jałowym

: wt lut 20, 2007 00:01
autor: Jacenty85
A który masz rocznik auta?Bo jeśli jest to wielopunkt 1.6 75 koni to drgać będzie i tyle. Ten typ tak ma.

: wt lut 20, 2007 08:25
autor: Czara
Ja mam 1,6 rocznik 93' i mi na wolnych i na zimnym drga dosyć mocno (wolne obroty 700) na ciepłym ujdzie ale też mi sie to nie podoba.

: śr lut 21, 2007 23:04
autor: bobik22
tak mam taki silni rocznik2000 przebieg 93000 ale drgania mam tylko na ciepłym silniku ,a kiedyś ich nie było

[ Dodano: 21 Lut 2007 22:05 ]
obroty 780 prawidłowe i nie falują

: śr lut 21, 2007 23:16
autor: Jacenty85
Zawór recyrkulacji spalin może mieć wpływ. Powiedz mi czy przed wymianą uszczelki pierdział Ci w tłumnik? Może zaczął teraz? Jeśli nie pierdział to wymiana uszczelki pod kolektorem była zbyteczna. Prawidłowo takie prace powinno wykonuwać się podczas remontów głowicy, żeby dokonać splanowania głowicy i kolektora. Możliwe, że teraz dopiero uszczelka jest źle spasowana przez co auto może prykać i się trząść.
Jeszcze jedno najbardziej prawdopodobne. Najprawdopodobniej robiłeś u partacza, który urwał Ci mocowanie rury pod silnikiem. To jest najczęstrza przyczyna drgań samochodu. Pewnie po odkręceniu kolektora zaparł się, żeby go odsunąc od głowicy po czym pękło mocowanie i się trzęsie. Wejdź pod auto i zobacz czy nie jest urwane. Jeśli jest to spawareczka + zabespiecznie akumulatora lub odpięcie i spawaj

: pt mar 02, 2007 21:00
autor: bobik22
ale ja tam nie mam żadnego uchwytu

: pt mar 02, 2007 21:19
autor: Jacenty85
Sprawdź dobrze. To jest mocnowanie pod silnikiem. Wydaje mi się, że powinieneś to mieć.

: sob mar 03, 2007 00:40
autor: bobik22
sprawdzałem już i żadnego uchwytu nie znalazłem między kolektorem a katalizatorem,ale sprawdzę jeszcze raz i się odezwę .Dzięki

[ Dodano: 02 Mar 2007 23:42 ]
AAA ta uszczelka była wymieniana na połączeniu rury wydechowej odchodzącej od silnika

: sob mar 03, 2007 01:23
autor: ppoll27
Czara pisze:Ja mam 1,6 rocznik 93' i mi na wolnych i na zimnym drga dosyć mocno (wolne obroty 700) na ciepłym ujdzie ale też mi sie to nie podoba.
Sprawdz przez odpinanie przewodów od poszczególnych świec - jeśli przy którejś nie będzie zmiany - to znaczy że ta nie działa, albo nie dostaje sygnału. A wogóle świece masz świeże ? A w jakim stanie masz kable ?
Ja ostatnio zmieniłem kable i kultura pracy silnika mocno sie zmieniła in plus, a dodam że wydawało mi się że jest OK, tzn bez problemów z zapalaniem przerywaniem itp. Tylko w nocy po deszczu po kablach delikanie goniły iskry...

: sob mar 03, 2007 01:44
autor: Czara
Świece nówki mam, NGK bur6et. Kable mam te które były jak kupowałem furę więc pewnie mają z 13 lat :)

: sob mar 03, 2007 01:57
autor: Jacenty85
Jesteś pewnien że problem pojawił się po zmianie uszczelki?Czy zmieniono w końcu uszczelke pod kolektorem czy między kolektorem a rurą? Może po prostu w tym czasie poszły Ci poduszki pod skrzynią lub pod silnikiem. Ja rozwiążesz problem odezwij się.