DZUZE SPALANIE w Vento 1.8 AAM POMOCY!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chrzancio

DZUZE SPALANIE w Vento 1.8 AAM POMOCY!!!

Post autor: chrzancio » czw mar 03, 2005 18:43

Witam! Potrzebuje pomocy!
4 miesiace temu kupilem Vento z silnikiem AAM.
Przebieg to (chyba) 200tysi.
Na dziendobry duzo palil.Zalozylem gaz.
Spalanie w miescie to 16l gazu/100km Trasa 11l/100km
Benzyna to odpowiednio ok 14-15 w mieście, a w trasie 9!
Byłem w sumie juz 3 razy na komputerze.
Na poczatku palil 18l benzyny w miescie!!
WYMIENILEM SONDE LAMBDA chociaz nie pokazalo jej bledu.
Mechanik domyslil sie po za duzym czasie otwarcia zaworów.
Teraz wedlug komputera jest ok! A pali i tak za duzo.
Wymienialem tez termostat (Temperatura w normie 90-95 stopni)
V max to okolo 160km na godzine wiec jak na 75 koni to chyba nie świadczy o dużym zuzyciu silnilka!

Co to moze byc??
Moze wypalone gniazda zaworów...
Raczej nie komputer i jego osprzet bo nie palil by tyle gazu!!
POMOCY



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » czw mar 03, 2005 20:56

Przy zakładaniu gazu nie grzebali Ci nic przy dolocie powietrza?
Na początek proponuję zrobić reset kompa... Odłączyć na jakieś 20-30 minut klemy od akumulatora a potem po podłączeniu zapalić i na biegu jałowym pozwolić mu się nagrzać do temperatury włączenia wentylatora chłodnicy..

Poza tym filtr powietrza zmieniałeś? Świece?



chrzancio

Post autor: chrzancio » czw mar 03, 2005 22:23

norekm pisze:Przy zakładaniu gazu nie grzebali Ci nic przy dolocie powietrza?
Na początek proponuję zrobić reset kompa... Odłączyć na jakieś 20-30 minut klemy od akumulatora a potem po podłączeniu zapalić i na biegu jałowym pozwolić mu się nagrzać do temperatury włączenia wentylatora chłodnicy..

Poza tym filtr powietrza zmieniałeś? Świece?
Filtry nowe.Paliwa powietrza oleju,swiece nowe (chyba ngk za 80zł)
Pasek rozrządu z napinaczem,borygo... no chyba wszystko oprócz
kabli ale nie przerywa nic a nic
Tylko...może to coś Ci powie...przez pierwsze 2 minuty po odpaleniu przy -10stopniach słychać takie charakterystyczne falowanie obrotów.
Ale jest na tyle niewielkie że ledwo co to widać na obrotomierzu.
Czytałem w którymś poście, że ktoś już tak miał z tym falowaniem przez 2min, ale nie wiedział co jest grane...
Acha no i przed wymianą lambdy kopcił na czarno przy zimnym silniku, ale po wymianie ustało.
Reset juz robiłem.Na krócej odłączałem klemy.
Spóbuje Twojej metody...

Grzebali przy dolocie...na stałe jest zablokowane Ciepłe powietrze!
Ale to i tak niewiele zmienia(chyba) ponieważ przed montażem gazu też duuuuużo palił.Nie umiem powiedzieć dokładnie ile ale ok 17 - 18.
Może to wtedy było przez lambde,a teraz coś przez to??



skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » czw mar 03, 2005 23:34

W sumie zle zrobiles ze przed montazem instlacji nie rozwiazales problemu, bo teraz zarowno moze byc winna instalacja jak i silnik.Jesli chodzi o sam silnik sprawdz kompa moze dawac za duze dawki paliwa(jakjis blad), sprawdz czy benzyna nie leci do oleju, czy masz szczelny bak-przewody, czy auto nie kopci an czarno, sprawdz tez kompresje-wbrew pozorom moze sie wydawac ze auto dobrze ciagnie a gdziesz moze juz jeden cylinder puszczac.Aha sprawdz katalizator moze byc zapchany-ogolnie wyregoluj silnik przedewszytkim zaplon.Pojezdzij na benzynie jesli spalanie bedzie w normie to wtedy dopiero regulacja LPG>



chrzancio

Post autor: chrzancio » pt mar 04, 2005 00:39

skuri pisze:W sumie zle zrobiles ze przed montazem instlacji nie rozwiazales problemu, bo teraz zarowno moze byc winna instalacja jak i silnik.Jesli chodzi o sam silnik sprawdz kompa moze dawac za duze dawki paliwa(jakjis blad), sprawdz czy benzyna nie leci do oleju, czy masz szczelny bak-przewody, czy auto nie kopci an czarno, sprawdz tez kompresje-wbrew pozorom moze sie wydawac ze auto dobrze ciagnie a gdziesz moze juz jeden cylinder puszczac.Aha sprawdz katalizator moze byc zapchany-ogolnie wyregoluj silnik przedewszytkim zaplon.Pojezdzij na benzynie jesli spalanie bedzie w normie to wtedy dopiero regulacja LPG>
Komputer sprawdzony od a do z ;
Oleju ubywa w przeliczeniu 1l=ok 10000km
ale benzyny tam nie ma! ;
Bak szczelny (raczej tak ale nie palil by tyle na gazie od tego) ;
Na czarno juz nie kopci - wymienilem lambde,spalanie spadlo o ok 15% ;
Kompresja odpowiednio : 1-9,8 2- 9,5 3-10,2 4- 9,4 ;
Zapłon ustawiony wedlug katalogu na stroboskop ;
Zostaje tylko katalizator...bo mi brzeczy ale to od niedawna!



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » pt mar 04, 2005 09:36

Coś mi się zdaje, że masz za niską kompresję. Wydaje mi się, że w sprawnym silniku powinno być około 13. Ja tak kiedyś miałem w 125p po przebiegu około 130 tyś km. Ale może się mylę.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pt mar 04, 2005 13:02

Agamek12 pisze:Coś mi się zdaje, że masz za niską kompresję. Wydaje mi się, że w sprawnym silniku powinno być około 13. Ja tak kiedyś miałem w 125p po przebiegu około 130 tyś km. Ale może się mylę.
Ten silnik ma katalogowo 9,5, wiec biorac pod uwage bład urządzenia pomiarowego - kompresję ma w porządku...



chrzancio

Post autor: chrzancio » czw mar 10, 2005 17:59

No niestety nic nie daje ...nic!!!
Panowie a jak moge sprawdzić czujnik temperatupy zasysanego powietrza?
I czy jest możliwość, że samochód jeździ na swego rodzaju ssaniu...
...ale juz później bez wyższysch obrotów?



P!@sek

Post autor: P!@sek » pt mar 11, 2005 22:07

Sprzedaj go !!



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 11, 2005 22:25

Szkoda że nie zapytałeś wcześniej na forum!!!
Rozwiąż problem najpierw na beznynie!!! Zapomnij o gazie na razie!!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

chrzancio

Post autor: chrzancio » pt mar 11, 2005 22:47

Michael G60 pisze:Szkoda że nie zapytałeś wcześniej na forum!!!
Rozwiąż problem najpierw na beznynie!!! Zapomnij o gazie na razie!!!
No tak ale duze spalanie na gazie świadczy o braku usterki w komputerze...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Pablo Corrado » pt mar 11, 2005 23:01

Po pierwsze ECU (czyli tzw komputer silnika) w VW nie mam czegoś takiego jak reset i nie pomoże odłączanie napięcia. ECU mają mapy załonu na stałe i jedynie można je flashować. Odcięcie zasilania nic tu nie zmieni.
Co do wysokiego zużycia,to aby wyeliminować błąd ECU, po prostu go podmień na inny sprawny i wtedy oceń.
Co do ssania,to może być przyczyną, ale najlepiej zbadać najpierw skład spalin-mogą też lać wtryskiwacze i wtedy jest objaw dużego spalania,a za duża ilość paliwa uszkadza lambdę-wykaże to właśnie skład spalin.
Falowanieobrotów może wskazywać na nieszczelny dolot powietrza- odpal silnik i ostrożnie spróbój "napsikać" coś łatwopalnego na wszelkie połaczenia rur w dolocie- jeśli w pewnym momencie obroty wyraźnie wzrosną to tam jest nieszczelność.
POWODZENIA.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

chrzancio

Post autor: chrzancio » sob mar 12, 2005 10:51

Pablo Corrado pisze:Po pierwsze ECU (czyli tzw komputer silnika) w VW nie mam czegoś takiego jak reset i nie pomoże odłączanie napięcia. ECU mają mapy załonu na stałe i jedynie można je flashować. Odcięcie zasilania nic tu nie zmieni.
Co do wysokiego zużycia,to aby wyeliminować błąd ECU, po prostu go podmień na inny sprawny i wtedy oceń.
Co do ssania,to może być przyczyną, ale najlepiej zbadać najpierw skład spalin-mogą też lać wtryskiwacze i wtedy jest objaw dużego spalania,a za duża ilość paliwa uszkadza lambdę-wykaże to właśnie skład spalin.
Falowanieobrotów może wskazywać na nieszczelny dolot powietrza- odpal silnik i ostrożnie spróbój "napsikać" coś łatwopalnego na wszelkie połaczenia rur w dolocie- jeśli w pewnym momencie obroty wyraźnie wzrosną to tam jest nieszczelność.
POWODZENIA.
KONKRETNIE I NA TEMAT...BEDE PRUBOWAŁ DZIEKUJE!
Ale inne propozycje usterek mile widziane...



chrzancio

Post autor: chrzancio » czw mar 17, 2005 01:33

Niestety ECU nie mam z kim podmienic! Jedyny znajomy z Mk3 ma diesla!
Spalanie na gazie jest adekwatnie wieksze od benzyny. Tzn. jezeli w tej chwili po wymianie termostatu pali w trasie ok 7,5L benzyny to gazu ok.9-9,5L(Czyli w normie). ALE za to w mieście wacha sie od 13-14L B to Gazu 15-16L!!! Świadczy to o tym, że przy wiekszych obiciażeniach silnika chla jak smok! Eleminuje potencjometr przepustnicy i (chyba) w praktyce całą elektronikę ponieważ na gazie (na którego mieszankę ma wpływ lambda i czujnik halla)pali tak samo...
Z racji tego,że lambda jest nowa przyczyna "chyba"siedzi w samym silniku...
ALE CO TO MOŻE BYĆ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości