Strona 1 z 2

Szybko się grzeje:/

: pn lut 19, 2007 17:31
autor: Ardiano
Witam.Posiadam VW GOLF MK2 1.3
Zastanawiam się czy to normalne w tych autach ze tak szybko się grzeją??Zauważyłem iż po przejechaniu niecałych 500m może nawet niecałych temperatura juz się podniosła powyzej czerwonego pola....wydaje mi sie ze troche szybko....
Pozatym normalnie jak silnik jest rozgrzany i sie jeździ to temperatura utrzymuje mi się na pierwszej kropce za połową, ale wsustarczy stanać na 5-10 min i mam full +załączenie sie wentylatorta od chłodnicy. Czy to normalne??

A i jeszcze jedno...jak doleje plynu chlodzacego tak miedzy minimum a max to gdy zagrzeje mi sie silnik na siłe wusicka ten płyn z połączen węży a nawet z pod korka od zbiorniczka cieczy chłodzacej:/ i po 2 dniach jazdy mam jakies 1-2cm ponizej minimu:/

Co może być przyczyną tego szybkiego grzania i wysikania płynu??

Pozdrawiam.

: pn lut 19, 2007 17:51
autor: adekGTI
myśle, ze termostat Ci sie zablokował i cały czas trzyma mały obieg wody. A wetntylator się włącza dopiero jak masz temperature na maxa??

: pn lut 19, 2007 18:02
autor: Ardiano
No jak mam juz prawie na max.....ale chłodnica gorąca sie robi....wiec obieg chyba otwiera...

: pn lut 19, 2007 18:19
autor: tygrysek88
Jak nie to to może układ wydechowy zapchany. Ja tak miałem.

: pn lut 19, 2007 18:24
autor: preker20
na 95 % uszkodzony czujnik tepmeratury plynu chlodzocego jesli technicznie nie mozliwe zeby faktycznie po 500 m chlodizwu mialo temperature 90 *

[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 17:28 ]
Ardiano pisze:Co może być przyczyną tego szybkiego grzania i wysikania płynu??
albo uszczelka pod glowica<hhmmmmmmmmmmmmm>

[ Dodano: Pon Lut 19, 2007 17:29 ]
a pwoiedz mi czy jak oepalisz autko i na czujniku masz niby jush te 100 to jak dotkneisz wezy to faktycznie sa bardzo gorace czy letnie

a odkrec korek zbiorniczka, i zobacz czy czasem czy plyn nei bulgocze

: pn lut 19, 2007 18:49
autor: Ardiano
Nie ma zaraz po odpaleniu 90* hehe..chyba źle mnie zrozumianao....po przejechaniu dosc krotkiego odcinka (ponizej 500m ) wskazówka nad czerwone pole sie przesuneła....to nie 90* napewno..blizej to poczatku jak konca.Węże si enagrzewaja, ale dopiero jak mam wskaznik temperatury w polowie gdzieś.Wiec tu mi sie wydaje ze wszytsko ok. Powyzej połowy jak wskazuwka przesunie sie to i chłodnica sie goraca robi. I cały czas sie taka temperatura utrzymuje podczas jazdy...ale chwila postoju i juz prawie ful ...a jeszcze dluzej to wentylator rusza i temp spada.

Poprostu wydaje mi sie ze za szybko sie nagrzewa....przy tepperaturze ooczenia +3 to jak przejade z 7km wskaznik w polowie jest.
I to cisnienie co sie wytwarza..ze wysiska plyn w polaczen wezy i z pod korka:/ tez niepokoi...

układ wydechwoy ma przelot nie jest zatkany raczej.

: pn lut 19, 2007 18:53
autor: jhosef
To może być uszczelka pod głowicą. Miałem tak w fieście. Płynu bardzo szybko ubywało i strasznie sie grzał.

: pn lut 19, 2007 19:02
autor: preker20
Ardiano pisze:po przejechaniu dosc krotkiego odcinka (ponizej 500m ) wskazówka nad czerwone pole sie przesuneła....to nie 90* napewno
znaczy dochodzi do czerwonego czy za czewronym jest czy mzoe na


a po drugie jak jush pisalem
a odkrec korek zbiorniczka, i zobacz czy czasem plyn nei bulgocze

: pn lut 19, 2007 19:20
autor: Ardiano
Uszczlka pod głowicą? ale ja widze ze plyn jest wyciskany przy łączeniu weży i z pod tego korka, tylko jak sie silnik rozgrzeje i sie cisnieni zrobi...heh...myslalem ze za duzo plynu mam kiedys...ale nie....

No lekko za czerwonym polem jest...ale tympierwszym na poczatku wskaznkina temperatury.

No sprawdzalem i nic nie bulgocze...

Zanjomy ma silnik 1.4 i tak szybko mu sie nie zagrzewa....ojciec ma vectre1.8 i trzeba no z 10km przejechac w miescie zeby sie zagrzal....a u mnie...hehe....niecale 500m i juz cieply...

: pn lut 19, 2007 20:41
autor: ppoll27
Ardiano pisze:Uszczlka pod głowicą? ale ja widze ze plyn jest wyciskany przy łączeniu weży i z pod tego korka, tylko jak sie silnik rozgrzeje i sie cisnieni zrobi...heh...myslalem ze za duzo plynu mam kiedys...ale nie....

No lekko za czerwonym polem jest...ale tympierwszym na poczatku wskaznkina temperatury.

No sprawdzalem i nic nie bulgocze...

Zanjomy ma silnik 1.4 i tak szybko mu sie nie zagrzewa....ojciec ma vectre1.8 i trzeba no z 10km przejechac w miescie zeby sie zagrzal....a u mnie...hehe....niecale 500m i juz cieply...
Przy duzym ciśnieniu lub temperaturze płyn zawsze wychodzi najsłabszym miejscem -stawiam na termostat lub uszczelkę pod głowica - nie powinien się tak szybko grzac, a tak przy okazji to oleju masz poziom ?

: pn lut 19, 2007 20:43
autor: greg
Ardiano pisze:A i jeszcze jedno...jak doleje plynu chlodzacego tak miedzy minimum a max to gdy zagrzeje mi sie silnik na siłe wusicka ten płyn z połączen węży a nawet z pod korka od zbiorniczka cieczy chłodzacej:/ i po 2 dniach jazdy mam jakies 1-2cm ponizej minimu:/
Co może być przyczyną tego szybkiego grzania i wysikania płynu??
objawy dla uszczelki pod głowicą. Jeśli masz możliwość - podjechać do warsztatu i pomiar płynu chłodniczego na obecność spalin

: pn lut 19, 2007 20:52
autor: gor7
[quote="greg"][quote="Ardiano"]A i jeszcze jedno...jak doleje plynu chlodzacego tak miedzy minimum a max to gdy zagrzeje mi sie silnik na siłe wusicka ten płyn z połączen węży a nawet z pod korka od zbiorniczka cieczy chłodzacej:/ i po 2 dniach jazdy mam jakies 1-2cm ponizej minimu:/
Co może być przyczyną tego szybkiego grzania i wysikania płynu??

Miałem to samo, po wymianie korka wszystko wróciło do normy koszt około 3,5 - 6 zł zależy od sklepu.

: pn lut 19, 2007 20:52
autor: GENE
Ardiano to nie jest normalne, że po tak krótkim odcinku ci sie tak nagrzewa. A co do uszczelki pod głowicą to możesz mieć przedmuchaną pomiędzy kanałami wodnymi do chłodzenia silnika a cylindrami. Wówczas ciśnienie i temperatura powstała przy spalaniu Pb przedostaje ci się do układu chłodzenia, podgrzewa płyn chłodzący i wypiera ci płyn na łączeniach węży i przez korek w zbiorniczku wyrównawczym.
Uszczelka do wymiany. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: pn lut 19, 2007 20:54
autor: gor7
[quote="greg"][quote="Ardiano"]A i jeszcze jedno...jak doleje plynu chlodzacego tak miedzy minimum a max to gdy zagrzeje mi sie silnik na siłe wusicka ten płyn z połączen węży a nawet z pod korka od zbiorniczka cieczy chłodzacej:/ i po 2 dniach jazdy mam jakies 1-2cm ponizej minimu:/
Co może być przyczyną tego szybkiego grzania i wysikania płynu??

Miałem to samo, po wymianie korka na zbiorniczku wyrównawczym
wszystko wróciło do normy koszt około 3,5 - 6 zł zależy od sklepu.