Strona 1 z 1

Czujnik temperatury powietrza zasysanego.

: pn lut 19, 2007 16:53
autor: twintel
Mam taki problemik z moim Golfem.Szukam wartości czujnika powietrza zasysanego(w omach)jest to wtrysk monojetronic.Mierzyłem u siebie i jest ok. 3000 ohm książka podaje ze powinno być 1,2-1,6 ohm ale nigdzie nie można kupić termistora o takiej wartości a sprzedawcy mówią że wogóle nie są takie produkowane.Dzięki za wszystkie porady.

: pn lut 19, 2007 17:06
autor: Paweł Marek
twintel pisze:Mierzyłem u siebie i jest ok. 3000 ohm książka podaje ze powinno być 1,2-1,6 ohm
Opory tego czujnika mają być takie same dla wszystkich chyba dwójek i trójek, takie same dla czujników temperatury powietrza i płynu chłodzącego.
3000 omów ma być przy ok 15 stopniach, przy 90 stpniach 200-270, przy O stopni 5-6 komów. Nie można podawać jednego oporu bo jest zmienny w zależności od temperatury jak w każdym termistorze.

: pn lut 19, 2007 17:53
autor: homsky
Paweł Marek, ma racje, wartośc rezystancji czujnika temp.powietrza jest zmienna w funkcji temperatury i wartości jej sa analogiczne jak dla czujnika temperatury wody :

Temperatura [*C] ....................... Rezystancja [kOhm]

-20 .............. 12-20
-10 ............... 8-11
0 .................. 5-7,5
+20 .............. 2-3
+40 .............. 1-1,5
+60 .............. 0,5-0,7
+80 .............. 0,28-0,38
+100 ............ 0,18-0,22

Oczywiście czujnik powietrza nie pracuje az w takim zakresie temperatur jak czujnik temp.wody , ale wartości rezystancji sa takie jak wyżej

: pn lut 19, 2007 22:22
autor: twintel
Wielkie dzięki za odpowiedź.Jutro wezme się za sprawdzania.Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

: pt lut 13, 2009 17:09
autor: mkbombel
twintel pisze:Wielkie dzięki za odpowiedź.Jutro wezme się za sprawdzania.Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
witam i mam pytanie bo widze ze jestescie mocno zorietowani w temacie w przeciwiestwie domnie mam golfa 3 podlaczylem go do vaga i pokazalo ze jest usterka czujnika temperatury zasysanego powietrza G-42 czy to moze miec wplyw na duze spalanie i czy wystarczy skasowac usterke i po wszystkim niewiem jak to sie ma w omach podpowiecie mi cos ?? z gory dzieki

: pt lut 13, 2009 17:18
autor: miś fazi
ten czujnik jest we wtrysku , omy takie same jak koledzy wcześniej napisali , samo skasowanie błędu chyba nic nie da , oczywiście że może więcej palic

: sob lut 14, 2009 18:42
autor: mkbombel
miś fazi pisze:ten czujnik jest we wtrysku , omy takie same jak koledzy wcześniej napisali , samo skasowanie błędu chyba nic nie da , oczywiście że może więcej palic
ok a jest mozliwosc naprawy lub wymiany i jakie mniej wiecej to sa koszta

: sob lut 14, 2009 18:54
autor: miś fazi
to jest , termistor o ujemnym współczynniku temperatury , jest nienaprawialny , masz go w górnej pokrywie wtrysku , o kosztach Ci nie powiem , bo nie mam pojęcia

: sob lut 14, 2009 19:49
autor: Paweł Marek
mkbombel, nie napisałeś jaki masz silnik, podanie pojemności nie wystarczy. Z reguły wymienia się część na sprawną ze szrotu, całą górę wtrysku jeśli chodzi o wtrysk jednpunktowy. Niemniej można pokombinować i zamiast uszkodzonego termistora wstawić wydłubany z dowolnego czujnika temperatury płynu, a nawet cały czujnik płynu zamontowany koło wlotu powietrza. Na tej stronie jest foto story kak eto sdiełat http://volkswagen.msk.ru/

: pn kwie 13, 2009 17:00
autor: Lcf
Podlacze sie do pytania odnosnie czujnika temp zasysanego powietrza. Jak podlacze komp to pokazuje mi taki blad. Gdzie wogole w dieslu szukac tego czujnika ?? Mam Golfa V 1.9TDi 105KM. Slyszalem 2 wersje, ze jest wprzeplywomierzu, a inni twierdza ze jest w czujniku cisnienia doladowania ? Co wymienic, zeby usunac blad ?
Z gory dzieki za pomoc.