Strona 1 z 2

Skrzynia biegów

: ndz lut 18, 2007 21:42
autor: Warmiak
Po krótce opis problemu.Po odpaleniu auta np.rano...jedynke musze wbijac wprost siłą,dwójki szukam czasem ze 3 sekundy.......słychac przy tym ciche piski.Po kilku minutach jazdy...(co zatym idzie zmieniania biegów)...problem pisków i trudnosci z wchodzeniem biegów jakby znika....daje się wrzucać biegi bez wiekszych problemów.....Jednak dziś przejechałem sie golfem kumpla..taka sama wersja golfa wiec i skrzynia chyba ta sama......Biegi wchodza jednym palcem....u mnie sporo trudniej.Co moge z tym zrobić?

: ndz lut 18, 2007 21:49
autor: Szosownik
sprawdź poziom oleju w skrzyni
ja wymieniałem u siebie te wszystkie elementy widoczne w komorze silnika te od biegów by polepszyć całkowicie ich wchodzenie

: ndz lut 18, 2007 21:56
autor: Warmiak
a jak sprawdzić stan oleju w skrzyni?

: ndz lut 18, 2007 21:59
autor: Szosownik
Warmiak pisze:a jak sprawdzić stan oleju w skrzyni?

w skrzyni z boku jest śruba na imbus
odkręcasz i sprawdzasz palcem
najlepiej jak jest olej do dolnego poziomu otworu

[ Dodano: 18 Lut 2007 21:05 ]
a jak jest go za dużo to jak odkręcisz to może ci polecieć
ale będzie to oznaczać na 100% że olej jest i sie tym nie przejmuj tylko zakręć

: ndz lut 18, 2007 23:09
autor: preker20
Szosownik pisze:w skrzyni z boku jest śruba na imbus
odkręcasz i sprawdzasz palcem
najlepiej jak jest olej do dolnego poziomu otworu
tylko odkrec gorna srube a nei dolna:]

: ndz lut 18, 2007 23:19
autor: Jerzas
W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Jesli nie jesteś pewnien czy masz syntetyk to zainwestuj w to.
Oleje połsyntetyczne lub mineralne powodują trudne wrzucanie biegów, zwłaszcza jak olej jest zimny (na początku jazdy).

: ndz lut 18, 2007 23:24
autor: eidos
Jerzas pisze:W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Jesli nie jesteś pewnien czy masz syntetyk to zainwestuj w to.
Oleje połsyntetyczne lub mineralne powodują trudne wrzucanie biegów, zwłaszcza jak olej jest zimny (na początku jazdy).
Kolega ma 100% racje, przerabiałem ten temat u siebie. Mimo zapewnien sprzedawcow ze na polsyntetyku bedzie ok, nie było!!!
Tylko pelen syntetyk!!!!

: ndz lut 18, 2007 23:34
autor: Jerzas
Do wymiany oleju w skrzyni biegów będziesz potrzebował klucz ampulowy 17 mm (do kupienia w sklepie metalowym za 10 zł). Śruba do spuszczania oleju jest w najniższym punkcie skrzyni. Śruba do nalewania jest z boku od stony lewego koła. Żeby nalać olej bedziesz potrzebował dużej strzykawki lub czegoś w tym stylu. Lej olej do momentu aż zacznie sie wylewać (okoła 2 litry).

: pn lut 19, 2007 01:16
autor: Warmiak
W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Mógłbys polecić jakiegoś poządnego producenta i powiedziec ile tego oleju kupić zeby napewno starczyło.....i ile on moze kosztowac ostentacyjnie.Zalezy mi na jakosci:)

: pn lut 19, 2007 01:22
autor: eidos
Ja osobiscie polecam mobila. Kosz za 1l to ok 60zl a do skrzyni wchodzi niecałe 2l

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=166529992 tutaj masz na jakiejs przypadkowej aukcji, nawet taniej niz ja placilem w sklepie.
Mam ten olej od ubiegłego roku i nie ma zadnych problemów z biegami przy -20 czy przy +30 a skrzynie mam taką jak Ty, ponieważ moja sie posypała i kupilem na szrocie od golfa3 z silnikiem ABS. Pasuje bez zadnych przeróbek. Niestety ma krótsze przełożenia, ale to juz inna bajka

: pn lut 19, 2007 18:56
autor: Jerzas
Ja myślę, że oleje takich firm jak wspomniany juz mobil a także castrol, elf, valvoline, texaco bardzo dobrze spełnią twoje oczekiwania. Najważniejsze, żeby to był pełen syntetyk 75W90 i spełniał specyfikacje GL-4 lub GL-4/GL-5 (obie naraz). Na to musisz zwrócić uwage a czy to bedzie mobil czy castrol czy coś innego to juz twój wybór albo najczęsciej poprostu ten co akurat bedzie w sklepie. Cena za litr tak jak napisał eidos w granicach 60 zł za litr.

: pn lut 19, 2007 19:05
autor: preker20
Jerzas pisze:Do wymiany oleju w skrzyni biegów będziesz potrzebował klucz ampulowy 17 mm
albo uzyj sruby do kol z dospawana duzo nakretka na klucz 23 bodajze

: pn lut 26, 2007 20:44
autor: Warmiak
Olej wymieniony na taki jaki proponowaliscie (Mobil 1).....a skrzynia jak chodziła tak chodzi....smiem stwierdzic ze moze nawet minimalnie gorzej....nadal słychac takie minimalny pisk przy przełączaniu biegów.....macie jakies rady?Bo niechce czegos zepsuc na siłe

: pn lut 26, 2007 21:22
autor: GROJSON
W takim razie to beda synchronizatory. Mam ten sam problem u siebie tylko z synchronizatorem 1 i 2 buegu.Rano na gestym oleju slychac zgrzyty, 2 nie chce wchodzic. Po rozgrzaniu oleju problem znika, ale przy szybkich redukcjach i zmianach biegu zawsze zazgrzyta.
pozdrawiam