Strona 1 z 2
Jak powina być moc ładowania akumulatora?
: ndz lut 18, 2007 17:39
autor: kodek
Nie działa opcja szukaj i być może ktoś już pytał o tę sprawę. Mam problem z akumulatorem. Od dwóch tygodni co kilka dni musze go doładowywać. Jest to akumulator 1,5 r firmy Varta 55Ah jeszcze na gwarancji. Sprawdzałem moc ładowania 13,9 V a po włączeniu świateł 13,4V jak to interpretowac. Czy to wystarczająca moc czy szukac innego rozwoązania
: ndz lut 18, 2007 17:45
autor: Qto
książkowo powinno być 14.4V przy wyłączonych światłach itp.
: ndz lut 18, 2007 18:03
autor: kodek
Qto pisze:książkowo powinno być 14.4V przy wyłączonych światłach itp.
Czy moja moc ładowania może być powodem siadania akumulatora?. Nie pali się żadna konrolka łądowania.
: ndz lut 18, 2007 18:26
autor: miś fazi
jakie masz auto ? to nie moc ładowania tylko napięcie ładowania , jak masz 13,9 to za mało , akumulator moze byc niedoładowany , na pewno jest niedoładowany , masz do sprawdzenia , regler lub cały alternator , jeszcze sprawdż czy pasek klinowy masz dobrze napiety , czy nie ślizga
: ndz lut 18, 2007 18:32
autor: Qto
miś fazi pisze:masz do sprawdzenia , regler lub cały alternator , jeszcze sprawdż czy pasek klinowy masz dobrze napiety , czy nie ślizga
tak jak pisze
miś fazi, alternator do sprawdzenia i pasek, ewentualnie regulator napięcia.
: ndz lut 18, 2007 21:04
autor: kodek
miś fazi pisze:jakie masz auto ? to nie moc ładowania tylko napięcie ładowania ,
Przepraszam Tak to określiłem jako moc ładownia masz rację nie jestem elektrykiem to nazywa się napięcie ładowania. Moje autko to vw vento 1,6 ABU Jeżli możecie udzielcie mi odpowiedzi na kilka pytań uświadamiających:
Jak sprawdzić czy się nie śliska pasek.
Czy powodem słabego napięcia mogą być szczotki?
Gdzie znajduje się regulator napięcia?
: ndz lut 18, 2007 23:13
autor: miś fazi
pasek jak ślizga to prawie zawsze piszczy ,szczotki mogą być powodem słabego ładowania a regler masz w alternatorze jest on pod plastikową pokrywką i jest w jednym zespole razem ze szczotkami
: wt lut 20, 2007 00:23
autor: kodek
Znalazłem przyczynę. Starte szczotki. Trzeba wymienić regulator napięcia. Mam alternator BOSCH KC 14V 70A i przeraziła mnie cena regulatora BOSCH do niego 200zł. Czy sa jakieś zamienniki tańsze i w miarę dobre?
: wt lut 20, 2007 00:29
autor: zodiak
kodek pisze:Znalazłem przyczynę. Starte szczotki. Trzeba wymienić regulator napięcia. Mam alternator BOSCH KC 14V 70A i przeraziła mnie cena regulatora BOSCH do niego 200zł. Czy sa jakieś zamienniki tańsze i w miarę dobre?
Oryginał Bosch
http://www.allegro.pl/item167113564_reg ... bosch.html
http://www.allegro.pl/item167114423_reg ... ch_nt.html
: wt lut 20, 2007 00:38
autor: jaszczur
kodek pisze:Czy sa jakieś zamienniki tańsze i w miarę dobre?
HELLA regulator napięcia 14V nr cześci
050515 cena ok 70 zł
: wt lut 20, 2007 08:40
autor: k3fir
kodek pisze:Znalazłem przyczynę. Starte szczotki. Trzeba wymienić regulator napięcia. Mam alternator BOSCH KC 14V 70A i przeraziła mnie cena regulatora BOSCH do niego 200zł. Czy sa jakieś zamienniki tańsze i w miarę dobre?
jesli to tylko szczotki to tylko je wymien i juz
: wt lut 20, 2007 09:35
autor: kodek
[/quote]
jesli to tylko szczotki to tylko je wymien i juz[/quote]
Jak one są wlutowane gdzieś?
Warto kupić ten regualtor z allegro. Czy ktoś kupował od tego sprzedawcy. Poradźcie.
: wt lut 20, 2007 09:44
autor: zodiak
Najtańsze rozwiązanie to szczotki od.......................poloneza. Cały szczotkotrzymacz kosztuje około 4zł , wystarczy zdemontować szczotki i wlutować je do regulatora. Parę lat temu tak zrobiłem w MK2 i do tej pory jest OK.
Można też kupić szczotki luzem w sklepie (dedykowane do alternatora Bosch) - koszt ok 10zł z tego co pamiętam. Ja kupiłem polonezowskie bo sklepik miałem blisko nie trzeba było nigdzie dalej śmigać a bez alternatora troszkę kiepsko się jeździ
: wt lut 20, 2007 15:17
autor: manieczek111
Widze ze rozmawiacie o aku , to sie dolacze z pytankiem. Jakim wartoscia pradu powinienem ladowac akumulator 70 Ah prad rozruchowy 540 A?Mam namysli ladowanie poprzez prostownik.