Strona 1 z 1

Zimno w aucie

: ndz lut 18, 2007 15:29
autor: radziu_242
hej mam problem a dokładnie samochow mi sie nie grzeje tzn w srodku w aucie ma zimno wymieniłem termostat i dalej leci chłodne powietrze co to moze byc ??? Pomóżcie bo zamarzne !!! :pub:

: ndz lut 18, 2007 15:36
autor: sas_gti
sprwawdz weze idace do nagrzewincy, jesli jest znaczna roznica temperatur medzy nimi to masz zapchaną nagrzewnice, termostat nie ma nic do ogrzewania kabinowego w golfie...

: ndz lut 18, 2007 15:37
autor: Grzesiekk1982
Jeśli nic ciepłe nie leci, to może coś z pokrętłem? jakaś klapka? Nie ma szans żeby zimne leciało nawet przy walniętym termostacie. W Golfach nagezewnica jest cały czas w obiegu, a ogrzewanie się włącza kierując na nią powietrze.
Pozdrwiam

zimno w aucie

: ndz lut 18, 2007 15:41
autor: radziu_242
a jeze węże ktore ide do nagrzewnicy sa w takiej samaje temperaturze to co??? chyba wychodzi ze nagrzewnica sie zapchała !! Aha a ta nagrzewnice to mozna jakos czyscic czy kupic nowa bo w sumie cena jest przystępna ???!!!!

: ndz lut 18, 2007 15:46
autor: LUSKA
Sprawdź węże ,które idą do nagrzewnicy-jak są ciepłe to szukaj dalej.
Wydaję mi się,że masz mimo przekręcania pokrętła (ciepło-zimno) pozycje zimny nadmuch.Sprawdź te linki.Najlepiej rozberz to.Bodaj jest opisane w poradach jak to rozebrać.
Zapchana nagrzewnica jakby była to by słabo grzała.

zimno w aucie

: ndz lut 18, 2007 15:49
autor: radziu_242
jak auto pochodzi to po jakims czasie leci letnie powietrze a nastawione jest na makasa ciepłe

: ndz lut 18, 2007 15:51
autor: prezesik25
Z wymianą jest trochę roboty (nawet cały dzień).
Proponuję odłączyć węże od nagrzewnicy; jeden wąż od szlaufu podłączyć do niej, z drugiej strony inny, aby nie leciało na silnik, tylko z boku i porządnym ciśnieniem przepłukać.
Kolega z forum szosownik (GG 2368858) niestety niewiele zdziałał szlaufem, więc wlał do układu chłodzenia 2,5 litra octu, trochę na tym pojeździł, potem spuścił całą "specjalną" mieszankę z układu i nalał nowego płynu.
Ogrzewanie się poprawiło i to bardzo.

Sprawdź jescze poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Nawet niewielki ubytek płynu w układzie może skutkować niedogrzaniem w środku (zapowietrzenie nagrzewnicy).
Przypomnę, że na grzewnica jest położona w najwyższym punkcie układu.

: ndz lut 18, 2007 16:36
autor: zodiak
Z tym octem to bym uważał, nagrzewnica jest aluminiowa a ocet agresywny.
Jeśli już to szlauf z wodą i płukać jak chłodnicę. Oczywiście w "odwrotnym obiegu" czyli podać wodę przez kruciec wylotowy. Środki tak agresywne jak ocet to ostateczność.

: śr lut 21, 2007 20:27
autor: sklassa
Mialem podobne objawy w swojej jettcie.Co zrobilem,otoz wywalilem zawor i termostat ktore znajduja sie na wezach doprowadzajacych wode do nagrzewnicy i odrazu jest milutko i cieplutko.

: śr lut 21, 2007 20:29
autor: Szosownik
sklassa pisze:Mialem podobne objawy w swojej jettcie.Co zrobilem,otoz wywalilem zawor i termostat ktore znajduja sie na wezach doprowadzajacych wode do nagrzewnicy i odrazu jest milutko i cieplutko.
Jetta to nie Golf tam nie ma nic takiego co piszesz!

[ Dodano: 21 Lut 2007 19:31 ]
zodiak pisze:Z tym octem to bym uważał, nagrzewnica jest aluminiowa a ocet agresywny.
Jeśli już to szlauf z wodą i płukać jak chłodnicę. Oczywiście w "odwrotnym obiegu" czyli podać wodę przez kruciec wylotowy. Środki tak agresywne jak ocet to ostateczność.
niestety płukanie samą wodą mi nie pomogło!
trzeba czymś pomóc!
ocet jest bezpieczniejszy niż np.odkamieniacz do chłodnic!

: śr lut 21, 2007 21:44
autor: ravał
Spotkałem sie z taki problemem gdy miałem golfa II gdy silnik trochę się nagrzał pdsawiałem pojemnik pod wyjście z nagrzewnicy ściągałem wąż i spuszczałem trochę płynu aż do momentu gdy zaczynał lecieć gorący i tak parę razy oczywiście uzupełniając płyn w zbiorniczku