Strona 1 z 2
Ładowanie 13.3V - co wymienic?
: sob lut 17, 2007 22:50
autor: speede
Zauwazylem ze mam ladowanie 13,3 volta (nawet jak przygazuje to nie rosnie!) akumulator mam nowy. Silnik 1,4 golf 3. Co nalezy wymienic? szczotki regulator? Tak wogole to jakie powinno byc te napiecie? Dzieki
: sob lut 17, 2007 22:59
autor: zodiak
Regulator. Zresztą szczotki są w nim.
Napięcie powinno być ok 14,2 -14,4 V
: sob lut 17, 2007 23:09
autor: Paweł Marek
lub uzwojenie, lub dioda, trudno powiedzieć
: sob lut 17, 2007 23:19
autor: speede
aha, mysle ze raczej to nie bedzie dioda a nie uzwojenie gdyz napiecie trzyma, mam nadzieje ze to tak jak piszesz szczotki lub regulator. Czy jest to jeden element czy tez szczotki odzielnie sie wymienia?
: sob lut 17, 2007 23:26
autor: Paweł Marek
Ja też takie miałem napięcie, wymieniłem regulator (w mk2 jeszcze) i pupa. Poszło uzwojenie stojana. 20 zeta. Walnięty regulator raczej nie trzyma stałego napięcia, prędzej już te szczotki
: sob lut 17, 2007 23:28
autor: martini44
po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie?? bezposrednio przy alternatorze czy akumulatorze???
po drugie jaki masz założony alternator BOSCH czy VALEO i jakiej mocy
po trzecie jaki jest akumulator?? jaki amperaz i jaka moc ??
: ndz lut 18, 2007 07:37
autor: bodzio_j
speede pisze:Co nalezy wymienic? szczotki regulator?
zanim wymienisz to zobacz jak wyglądają szczotki.Powinny mieć ponad 5mm długości.
martini44 pisze:po pierwsze...gdzie mierzysz ładowanie??
też dość ważna rzecz. Różnica może być dość duż przy obu pomiarach-do sprawdzenia.
speede pisze:Czy jest to jeden element czy tez szczotki odzielnie sie wymienia?
możesz próbować wymienić same szczotki, ale ...do mk2 regulator kosztuje 40zeta(Hella 14.5V) więc nie wiem czy warto.Wymiana regulatora to 10minut pracy.
: ndz lut 18, 2007 10:59
autor: martini44
bodzio_j pisze:do mk2 regulator kosztuje 40zeta
tyle kosztuje do BOSCHA a do VALEO 140 zł ;o/
: ndz lut 18, 2007 11:05
autor: miś fazi
martini44 pisze:bodzio_j pisze:do mk2 regulator kosztuje 40zeta
tyle kosztuje do BOSCHA a do VALEO 140 zł ;o/
140 to strasznie duzo , ja mam Valleo i szczotki kupiłem od poloneza , dorobiłem i chodzi już dwa lata
: ndz lut 18, 2007 12:19
autor: speede
1. akumulator mam 45 Ah, mierzylem napiecie na klemach i wynosi tak jak pisalem 13,3 V. Nie wiem jescze jaki siedzi Alternator a czy sie bedzie roznic napiecie miedzy Valeo a Bosch?
2. Czy regulator i szczotki mozna wymienic bez wyjmowania alternatora silnik 1.4 ABD (dostep jest prosty do alternatora) tylno nie wiem czy to napewno bedzie regulator lub szczotki.
3. Z napieciem mam problem gdyz jezdze codziennie autem i zauwazylem ze coraz slabiej zaczyna mi krecic rozrusznikiem, musze od czasu do czasu podladowywac nawet latem. Mierzylem w passacie napiecie na klemach i jest rowno 14,4 V.
: ndz lut 18, 2007 15:25
autor: miś fazi
i ten i ten alternator ma ładować tak jak napisali koledzy, w przedziale 14 , 14,4 V , różnice tylko mogą być w amperazu ,BOSCH jest łatwiejszy do rozebrania niz VALLEO lecz w obu wyjmiesz szczotkotrzymacz bez problemu , jeśli piszesz ze masz ładowanie 13 ,3 V to jest za mało , jeśli znasz sie na tym to wyjmij alternator i sprawdz , regler , szczotki , pierścienie ślizgowe szczotek na tworniku , w BOSCHU do toczenia jakby co , a w VALLEO do wymiany całe pierścienie , bo toczyc sie ich nie da ( za cienkie ) potem diody , główne i do wzbudzenia , następnie sprawdż czy nie ma przebicia między uzwojeniami stojana i obudową , potem sprawdż czy nie ma zwarćia między pierścieniami twornika i ośką , jak ktoś sie na tym zna to jest godzina roboty
: ndz lut 18, 2007 19:19
autor: MrUkAs
A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator..
: ndz lut 18, 2007 19:57
autor: miś fazi
MrUkAs pisze:A jak to ma sie w golfach 2? Mam napiecie bez obciazenie okolo 14V, po obciazeniu nieco ponad 13. Wymienilem jakis miesiac temu regulator..
jak masz pod obciązeniem ponad 13V , to mało , musisz posprawdzac , nie ma znaczenia czy MK2 czy MK3 1,3 czy 1,8 ładowanie to ładowanie i ma byc pod obciązeniem ponad 14V
: ndz lut 18, 2007 20:28
autor: PinkFloyd
A ja w książce do MK IV przeczytałęm ze tam regulator powinien dawać równo 14,8V sprawdzam w dwóch MK IV TDI i tak jest nawet pod obciązeniem 14,8V nawet po zapaleniu świateł- alternator Bosch. Kolega załatwił mi do mojego alternatora używany taki regulator z MK IV i tez mam 14,8V i jezdze tak 2 lata i jest ok, nawet pod obciązeniem daje 14,8V- nie wiem czym to jest spowodowane ze akurat w MK IV ma byc 14,8V i ze tak jest. Teraz nawet swaitełka ładnie z przodu swieca i mimo tego przez 2 lata zadna zarówka się nie przepaliłą. Moze ktoś wytłumaczy mi czemu tak to jest???