Strona 1 z 1

Male wskazania temp, odpala na 2 cylindry, duze spalanie

: sob lut 17, 2007 12:59
autor: venomek
Witam serdecznie.
Mam kilka pytań, oczywiście starałem się dowiedzieć czegoś od "Szukaj" ale niestety nie dałem rady ponieważ nie działa.
Po wymianie cieczy chłodzącej z wody na jakiś tam preparacik temperatura sukcesywnie zaczynała spadać, tzn. wskaźnik temperatury zatrzymywał się na coraz to mniejszej wartości.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Da się wymienić czujnik bez spuszczania cieczy z układu ??

Sprawa II
Po nocy jak odpalam silnik to pali najpierw na 2 cylindry, po chwili na 3 i w końcu na 4.
Co może być przyczyną.
SprawaII
Strasznie dużo wchłania paliwa w mieście, w trasie normalnie. Na zimnym bardzo mocno dymi , troszke tak jakby na niebiesko.
SprawaIII
Miałem ustawiany zapłon, po tym zabiegu autko w końcu zaczęło się normalnie rozpędzać, ale niestety ustało to po 3 dniach. Następnie po kilku dniach autko znów nabrało mocy, czasami muli na niskich obrotach, czasami śmiga jak wichura :)

Dodam, że wymieniłem tylko świece i filtr powietrza. miałem mały wydatek na zawieszenie.

Wogóle to jeszcze kapie mi woda z krućca i uszczelka pod głowicą do wymiany.

Wiem, że niesamowicie zaniedbałem mojego golfika i pytam - co wymieniać w pierwszej kolejności, żeby silnik nie sypnął się za szybko.

Nie jestem mechanikiem i jestem z tego zielony - że tak dodam, wiem, że najlepiej oddać do mechanika, ale mały budżet i chęć zrobienia czegoś samemu.

: sob lut 17, 2007 13:07
autor: Szosownik
może zacznij najpierw od wymiany uszczelki pod głowicą
nie czekaj aż ci się płyny pomieszają (to nie jest za dobrze dla silnika)
a co do spalania to sprawdź Sonde Lambda

[ Dodano: 17 Lut 2007 13:11 ]
przed kupnem czujnika temperatury powinieneś sprawdzić jaki masz stary
bo ten co kupiłeś może nie pasować
wymieniaj czujnik na wystudzonym silniku
przy wymianie wyleci trochę płynu (zależy od położenia czujnika)
a jeżeli kopci ci na niebiesko to nie wiem czy czasami nie dostaje sie płyn do spalania

: sob lut 17, 2007 19:24
autor: stonefree
Sprawa I, II i III - być może, że ustąpi po wymianie czujnika.Być może "mówi" komputerowi,że silnik jest zimny i wzbogaca niepotrzebnie mieszankę, i dlatego kopci i szarpie.
Odnośnie uszczelki - co się dzieje,ze twierdzisz,ze jest do wymiany?mierzone ciśnienie w cylindrach?Jaki kolor oleju?Płynu chłodzacego?
Odnośnie krócca - dobrym rozwiązaniem jest dokupienie nowego oringu, oczyszczenie i przykrecenie na silikon czerwony.Trzeba spuścić płyn, ale i tak masz zmieniac czujnik,wiec jedno przy drugim.Dobrze odpowietrz układ.

: sob lut 17, 2007 19:55
autor: ppoll27
- zmień czujnik i uszczelnij połączenia układu chłodzenia - wtedy może się ogólnie wszystko poprawic, tak jak pisze kolega wyżej,
- kopcenie na niebiesko i smród - to wygląda na spalony olej - sprawdz ile go masz - może warto zmierzyc ciśnienie sprężania, a może to sprawa uszczelki pod głowicą (kto wydał taką diagnozę ?) chociaż spalanie płynu chłodnicy to raczej biały dym na ciepłym silniku
- duże spalanie - może byc sonda lambda lub czujnik temperatury skoro zapłon jest ustawiony
- zapalanie na dwa, trzy gary to sprawa układu zapłonowego, jeśli mechanikowi udało się ustawic to nie jest źle (tzn działa czujnik halla) warto żebyś się przyjrzał - kopułce i palcowi - konkretnie węglowym stycznikom czy nie są ukruszone, starte itp (ew. wymiana), potem możesz sprawdzic kable WN - noca w wilgotny dzień obserwuj pod maską jak ktoś będzie ci zapalał silnik i zobacz czy nigdzie nie latają iskry, profilaktycznie możesz kable wypiąc, wyczyscic i obejrzec czy nie mają pęknięc
- zamulanie - jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany to warto zmienic filtr paliwa - pod autem za prawym tylnim kołem
Podstawa zadbania to olej i filtr oleju, jeśli dawno nie zmieniałeś to zmień (nie powinien byc starsze niz rok lub 15 tys km). :bigok:

: pt lut 23, 2007 23:01
autor: venomek
Byłem na komputerze, nawet dwóch. Lambda i czujniki temperatury. Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.

Panowie jakie powinny być czujniki do 1.6'93 ABU ??

Czy taka sonda będzie dobra ??
http://www.allegro.pl/item167564027_uni ... ewody.html

: pt lut 23, 2007 23:55
autor: ppoll27
no to już wiesz - moim zdaniem trzeba uważac na ten czujnik Hall'a skoro wyszedł na kompie - jeśli okresowe zamulanie nie ustanie po wymianie sondy i czujników to Hall'a też będziesz musiał zmienic . powodzenia

: sob lut 24, 2007 09:21
autor: marek2907
venomek pisze:Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.
czujnik Halla zawsze wyskoczy gdy silnik nie pracuje.
jeśli bład czujnika Halla pokazał sie na pracujacym silniku to z nim także jest coś nie tak.

: śr lut 28, 2007 08:29
autor: venomek
Dziękuję za rady, niedługo będę "grzebał" przy silniku. Jak sie coś poprawi to dam znać

Re: 1,6 ABU'93 - kilka problemów - temperatura

: śr lut 28, 2007 15:13
autor: Novik
venomek pisze:Witam serdecznie.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Kupiłeś zły czujnik!
Na 100% jest 4 pinowy, ale z ZÓŁTĄ obwódką - wiem bo mam taki sam silnik ;)

: wt kwie 10, 2007 21:12
autor: venomek
I proszę, czujniczek wymieniony już poad 4 tyg. temu i:
spalanie spadło do poziomu 8-9l/100km w mieście, temperaturę wskazuje poprawnie, nie ma problemów z uruchomieniem. A jednak z zieloną obwódką.
Acha, filtr paliwa wymieniony.

Teraz inny problemik :D
Nieraz rano po jakimś czasie po uruchomieniu silnika obroty na jałowym trzymają się w granicach 500-600 obr/min. Silnik pracuje normalnie, tylko właśnie te obroty. Po około 3-7 km problem znika - wie ktoś co to może być.

Od jakiegoś czasu, przy obrotach pow. 2500 obr./min, przy jeździe po nierównościach lub pod górkę świeci się lampka od hamulca ręcznego. Nieraz gaśnie dopiero jak obroty spadną do jałowego, bardzo dziwnie iekiedy zachowuje się ta kontrolka.

Moje pytanie: Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ?? Czy to jest poprostu zwarcie w instalacji ??

: wt kwie 10, 2007 21:30
autor: stonefree
venomek pisze:Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ??
jest podłączona do czujnika poziomu płynu hamulcowego - pewnie jest go za mało.

: pt cze 22, 2007 08:02
autor: Czara
Co do czujnika temperatury to powiem że orginał ma żółtą obwódke i niektóre zamienniki ale widziałem też z zieloną firm: Hella, Beru, Thompson. Więc sprawa jest prosta patrzeć na numery części i po sprawie.

: pn kwie 21, 2008 22:54
autor: venomek
Zwracam honor, jednak czujnik z zieloną jest zły. Przy temperaturze 90 st. wysyła do info do kompa z temperaturą rzędu 140 st.

Wyszło to dopiero przy podłączeni do komputera.

Pozdrawiam.