Cewka zapłonowa i moduł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 22:42
- Lokalizacja: Otwock Wielki
Cewka zapłonowa i moduł
Witam !
Mam VW Vento 1.8. Od czasu awari cewki zapłonowej w trasie i naprawy w przygodnym warsztacie (po trasie), nie moge dojść do ładu z cewką, jak kupiłem nową cewkę i podłączyłem ja, moduł zaczyna robic sie bardzo goracy. musiałem kupić nastepną. Zdesperowany wziołem go na przetrzymanie . myśląc że sie ułoży (... cewka się spaliła). Chodziłem z tym problemem do fachowców... usmiechają sie tajemniczo każą wyjśc lub jutro przyjść i podają kolosalne ceny za usługę.
Miałbym pytanie do kolegów fachowców co moze byc przyczyną tej dolegliwości, ew. co trzeba zrobić abym mógł jeżdzić spokojnie.
Dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam
Gregory998
Mam VW Vento 1.8. Od czasu awari cewki zapłonowej w trasie i naprawy w przygodnym warsztacie (po trasie), nie moge dojść do ładu z cewką, jak kupiłem nową cewkę i podłączyłem ja, moduł zaczyna robic sie bardzo goracy. musiałem kupić nastepną. Zdesperowany wziołem go na przetrzymanie . myśląc że sie ułoży (... cewka się spaliła). Chodziłem z tym problemem do fachowców... usmiechają sie tajemniczo każą wyjśc lub jutro przyjść i podają kolosalne ceny za usługę.
Miałbym pytanie do kolegów fachowców co moze byc przyczyną tej dolegliwości, ew. co trzeba zrobić abym mógł jeżdzić spokojnie.
Dziękuję z góry za jakąkolwiek pomoc.
Pozdrawiam
Gregory998
Słyszałem że nowe podróbki mają małą trwałośc i jak kupowac nową to tylko oryginał Beru.
A swoją droga to jak się coś grzeje => znaczy że gdzieś płynie duży prąd => znaczy że gdzieś jest zwarcie - i tu pytanie czy próbowałeś zmierzyc opór między 1/- i +/15 zaciskami cewki (uzwojenie pierwotne - do niego podpięty jest moduł) - nie powinien byc mniejszy niż 0,5-0,8 Ohm, a dla niektórych modeli 0,5-1,5 Ohm. Sprawdz sobie w jakich warunkach pracuje u ciebie cewka (czy wystawiona na wodę itp)
Druga sprawa, prąd w cewce płynie impulsami (przynajmniej powinien), impulsy są generowane przez czujnik Hall'a - wypadałoby sprawdzic jego działanie. Inna sprawa to kiepskie połączenia między tymi układami (czujnik, cewka, moduł) - możesz spróbowac je porozpinac i przeczyścic, może gdzieś jakiś kabel niedomaga.
A swoją droga to jak się coś grzeje => znaczy że gdzieś płynie duży prąd => znaczy że gdzieś jest zwarcie - i tu pytanie czy próbowałeś zmierzyc opór między 1/- i +/15 zaciskami cewki (uzwojenie pierwotne - do niego podpięty jest moduł) - nie powinien byc mniejszy niż 0,5-0,8 Ohm, a dla niektórych modeli 0,5-1,5 Ohm. Sprawdz sobie w jakich warunkach pracuje u ciebie cewka (czy wystawiona na wodę itp)
Druga sprawa, prąd w cewce płynie impulsami (przynajmniej powinien), impulsy są generowane przez czujnik Hall'a - wypadałoby sprawdzic jego działanie. Inna sprawa to kiepskie połączenia między tymi układami (czujnik, cewka, moduł) - możesz spróbowac je porozpinac i przeczyścic, może gdzieś jakiś kabel niedomaga.
TDPower
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Pewnie uśmiechali, bo oni zawsze udają ważniaków a g. wiedzą. Problem w tym, że kupiłeś lipną cewkę. Tak jak napisał poprzednik. Dobra cewka to BERU. Osobiscie znam kolesia, który kupował trzy zamianniki EPSa i wszystkie trzy mu się paliły. Kupił BERU (jak na ironie tańsza) załozył i ma swiety spokój. Bardzo łatwo jest zmierzyć opór na cewce ale jeśli się grzeje to wine ponosi jej kiepskie wykonanie. Co do czujnika halla to wątpie zeby mógł coś psuć ze względu na to, że gdyby był uszkodzony auto miałoby bardzo dziwne zachownie (wczesniej tu opisywane) A może panowie mechanicy coś Ci pokręcili i się cieszą że do nich przychodzisz. Sprawdź też czy dobrze masz przykręconą masę która odchodzi od cewki. pozdrawiam
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 22:42
- Lokalizacja: Otwock Wielki
Witam !
Co może jeszcze byc przyczyną tego grzania się ... boję się jeździć aby nie być w plecy kolejne 150 zł.
Pozdrawiam
Gregory998
Zrobiłem tak kupiłem orginalną cewke na szrocie (wszystkieoznaczenia takie same- widać orginał). Zamontowałem..., uruchomiłem i z trzęsacymi rękami sprawdziłem teperature, odetchnołem z ulgą.... i od razu wybralem sie na testowa jazde, jeździłem może z 15 minut zajechałem na pobocze sprawdzam temperature ręką,.... cewka dalej jest goraca.Fabian LDZ pisze:najlepiej kupić orginalną cewke - nówka kosztuje 140zł
na pewno nie szukaj jakiś tanich zamienników
Co może jeszcze byc przyczyną tego grzania się ... boję się jeździć aby nie być w plecy kolejne 150 zł.
Pozdrawiam
Gregory998
cewka to co innego niż moduł zapłonowy ...
moduł to elektronika przełączająca przepływ prądu przez uzwojenie pierwotne cewki - może właśnie ona ci szwankuje i pali kolejne cewki
tu masz napisane jak sprawdzic:
http://rapidshare.com/files/16968091/foto_002.jpg.html
http://rapidshare.com/files/16968218/foto_003.jpg.html
moduł to elektronika przełączająca przepływ prądu przez uzwojenie pierwotne cewki - może właśnie ona ci szwankuje i pali kolejne cewki
tu masz napisane jak sprawdzic:
http://rapidshare.com/files/16968091/foto_002.jpg.html
http://rapidshare.com/files/16968218/foto_003.jpg.html
TDPower
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
vento ma cewke z modulem w jednym....
pytanie a ilev cewewk wymienisz przed naprawa ukladu wn, przewody wiece kopolka palec....
cewka wydziela jakis prad przy danym napieciu, daje to moc wydzielana na cewce...jesli uklad wn ma za duza opornosc swiece duze przerwey lub ogolnie jest w podrobie cewke szlag trafi.... bz powodu wyzszego napiecia w ukladzie
pytanie a ilev cewewk wymienisz przed naprawa ukladu wn, przewody wiece kopolka palec....
cewka wydziela jakis prad przy danym napieciu, daje to moc wydzielana na cewce...jesli uklad wn ma za duza opornosc swiece duze przerwey lub ogolnie jest w podrobie cewke szlag trafi.... bz powodu wyzszego napiecia w ukladzie
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
tylko że ja mówiłem o nowej cewceGregory998 pisze:Zrobiłem tak kupiłem orginalną cewke na szrocie (wszystkieoznaczenia takie same- widać orginał). Zamontowałem..., uruchomiłem i z trzęsacymi rękami sprawdziłem teperature, odetchnołem z ulgą.... i od razu wybralem sie na testowa jazde, jeździłem może z 15 minut zajechałem na pobocze sprawdzam temperature ręką,.... cewka dalej jest goraca.
Co może jeszcze byc przyczyną tego grzania się ... boję się jeździć aby nie być w plecy kolejne 150 zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw lut 15, 2007 22:42
- Lokalizacja: Otwock Wielki
Witam !
Problem ustąpił wszystko OK... zimna cewka itd, ale nie wiem dlaczego ustąpiła usterka, wszystkie przewody jeszcze raz rozebrałem i jeszcze raz wyczyściłem, poskręcałem na swoje miejsca ... co jeszcze dodatkowego zrobiłem...... odłaczyłem wyłacznik ogrzewania tylnej szyby.. wszystko wruciło do normy i boje się coś poruszyć aby nie stało się znowu.
Jak narazie to moge zamknąc temat.
Dziekuję wszystkim za porady.. bardzo sie przydały...
Pozdrawiam.
Gregory998
Problem ustąpił wszystko OK... zimna cewka itd, ale nie wiem dlaczego ustąpiła usterka, wszystkie przewody jeszcze raz rozebrałem i jeszcze raz wyczyściłem, poskręcałem na swoje miejsca ... co jeszcze dodatkowego zrobiłem...... odłaczyłem wyłacznik ogrzewania tylnej szyby.. wszystko wruciło do normy i boje się coś poruszyć aby nie stało się znowu.
Jak narazie to moge zamknąc temat.
Dziekuję wszystkim za porady.. bardzo sie przydały...
Pozdrawiam.
Gregory998
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 117 gości