Strona 1 z 3

Automatycznie właczane światła

: śr lut 14, 2007 18:37
autor: marcin999
Witam

chce założyć w moim mk3 automycznie wlaczane swiatła proszę o jakis schemat z opisem kabli które wychodza od wyłacznika bo tam mam zamiar sie wpiac. Chodzi mi o kabel od swiatel mijania i podswietlenia zegarów.

Może ktos juz robił coś takiego??? chciałbym zorbić żeby zapalały sie dopiero po odpaleniu silnika...
podobno da sie podłączyć pod kontrolkę cisnienia oleju??? albo dopiero przy ładoaniu 14v

: śr lut 14, 2007 19:11
autor: prezesik25
Jest napewno gdzieś coś takiego, i napewno można zrobić, ale po co ci to, nie chce ci się samemu właczyć świateł?

Nygustwo zrozumiem, ale nie aż do takiego stopnia.

: śr lut 14, 2007 19:24
autor: Szosownik
ja rozumiem wszystko :!:
ale to już jest lenistwo :!:
chłopie rąk nie masz czy co :?:
jaja na całego :rotfl:
bez urazy ale śmiać mi sie chce :rotfl:

: śr lut 14, 2007 20:15
autor: marcin999
Szosownik pisze:bez urazy ale śmiać mi sie chce
heh to sie smiecie a ja o swiatłach zapomne :p

prosiłem o porady jak to zrobić a nie antyrady...

po co mam właćzać i wylaczac swiatła jak samochod moze to za mnie zrobic

czy ktos siedzi w tym temacie?

: śr lut 14, 2007 20:28
autor: okulik
marcin999, Na allegro można znaleść takie włączniki automatyczne, http://allegro.pl/search.php?string=w%C ... =0&order=p

: śr lut 14, 2007 21:54
autor: greg
marcin999, robisz tak za poradą PaYaca (porada bez jego zgody - przyznaję sie)
elem porady jest ułatwienie zadania roztargnionym
i utrudnienie pracy niebieskim misiom :).

Potrzebne materiały:

* przekaźnik z bezpiecznikiem (do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
* podstawka pod przekaźnik ze złączkami
* 4 diody zaporowe
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w żółtej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w białej izolacji
* 1,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w szarej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w czarnej izolacji
* 0,5 metra miedzianego przewodu typu plecionka (17A) w niebieskiej izolacji
* kombinerki i nożyce do kabli
* lutownica
* izolacja

Przed całą zabawą należy przygotować z półtora-metrowego szarego przewodu 3 krótkie przewody z wlutowaną w szereg diodą zaporową (należy pamiętać w którym kierunku dioda przewodzi).
Odłączamy akumulator. Zdejmujemy osłonę przekaźników razem z kieszenią serwisową. Odczepiamy płytkę z przekaźnikami oraz wyciągamy przełącznik świateł (nie odłączając kostki) Tak wygląda przygotowane pole do popisu :)
Znajdujemy przewody od przełącznika świateł:
* BIAŁO-CZARNY (załącza światła mijania)
* ŻÓŁTO-CZARNY ((+) po stacyjce)
* SZARY (podświetlenie)
* CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie :)
Oraz od ładowania alternatora:
* NIEBIESKI

Przystępujemy do działania:

* Żółto-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy tak, żeby odsłonić plecionkę na odcinku ok. 5mm i dolutowujemy do niego żółty przewód. Zakończamy złączką i wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 87 przekaźnika.
* Biało-czarny przewód (instalacja samochodu) nadcinamy jak wyżej, dolutowujemy do niego biały przewód. Wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 30 przekaźnika.
* Wcześniej przygotowane szare przewody zakończamy jedną złączką (wszystkie 3) tak, aby diody przewodziły w kierunku od przekaźnika i lutujemy do przygotowanych wg. powyższej procedury przewodów (instalacja samochodu): szarego, czerwono-szarego i czarno-szarego. Taką wiązkę wpinamy w miejsce gdzie wchodzi drugi terminal 87 przekaźnika. Połowa roboty za nami...
* Czarny przewód podłączamy do masy i wpinamy w miejsce gdzie wchodzi terminal 85 przekaźnika.
* Niebieski przewód (instalacja samochodu) znajdujemy w wiązce od liczników bądź w wiązce wychodzącej z komory silnika i przecinamy go. W miejsce przecięcia lutujemy ostatnią diodę (tak aby przewodziła w kierunku do zestawu wskaźników). Następnie wg. procedury odizolowywania lutujemy do tego przewodu przygotowany wcześniej także niebieski przewód tak żeby miejsce łączenia znalazło się między diodą a komorą silnika. Drugi koniec naszego przewodu wpinamy w podstawkę przekaźnika w miejsce gdzie wchodzi terminal 86 przekaźnika.
* Sprawdzany czy wszystkie połączenia są zaizolowane i przystępujemy do mocowania podstawy przekaźnika do płytki z przekaźnikami (uwaga: nie wszystkie podstawki pasują do VW).
* Zaczepiamy płytkę z przekaźnikami, wkładamy w naszą podstawkę przekaźnik i podłączamy akumulator.

Po tak przeprowadzonym tuningu światła mijania będą nam się zapalały samoczynnie w momencie kiedy alternator zacznie ładować i wyłączały się po wyłaczeniu zapłonu.

A jak nam się automat znudzi to możemy wyjąć przekaźnik i wszystko będzie po staremu :)

[ Dodano: Sro Lut 14, 2007 8:56 pm ]
robiłem to zgodnie z poradą w mk2 i zadziałało - wieć czemu nie? A co do tych co się naśmiewają - słuchajcie - podejrzewam ze wzorem innych państw pewnie będziemy mieli włączone światłą przez cały rok - to wtedy na holerę włączać ręką jak samo się uruchomi wraz z silniem - zaleta - dział tylko jak jest ładowanie

: śr lut 14, 2007 22:19
autor: kiss
greg pisze:A co do tych co się naśmiewają - słuchajcie - podejrzewam ze wzorem innych państw pewnie będziemy mieli włączone światłą przez cały rok
Dokładnie. Mało razy zdarzyło się Wam zapomnieć zapalić światła? Bo mi niestety to się przytrafia.

: śr lut 14, 2007 22:26
autor: greg
marcin999, jeszcze jedno bo mi się przypomniało - przy monatażu w mk3 musisz sobie ściagnąć chemacik instalacji mk3 i tam przy włączniku świateł ustalić kolorystykę kabelków co by się podpiąć, bo ta instrukcj ato kolorystyka wmk2

: czw lut 15, 2007 00:46
autor: marek2907
kiss pisze:Bo mi niestety to się przytrafia.
mi też
wyłaczyć nie zapominam bo mam brzęczyk ale z właczeniem mam czasem problemy
chodź cały roczek jeżdżę na światłach nawet w lato do sklepu moim byłym maluszkiem :wink:

: czw lut 15, 2007 00:54
autor: marcin999
greg,
dzieki wielkie wlasnie o to mi chodzilo punkcik dla Ciebie

: czw lut 15, 2007 00:55
autor: greg
a za co punkcik - jak porada nie moja

: czw lut 15, 2007 08:44
autor: marcin999
greg pisze:a za co punkcik - jak porada nie moja
heh a co nie chcesz?? nie wiem czy da sie cofnać, ale szukałem szukajka i mi nic nie wyskoczyło wiec sie nalezy :D

[ Dodano: 16 Lut 2007 12:38 ]
greg pisze:CZERWONO-SZARY (światła pozycyjne lewe)
* CZARNO-SZARY (światła pozycyjne prawe - lub odwrotnie
a ze tak zapytam to swiatla pozycyjne tez sie maja palic z mijania?

[ Dodano: 16 Lut 2007 13:41 ]
kurde ale u mnie nie ma niebieskiego przewodu we wiazce do liczników:/ moze wiecie jaki to ma byc?

[ Dodano: 16 Lut 2007 18:25 ]
oj chyba sie pospieszyłem
ta porada wcale nie jest dobra po zmontowaniu tego zniknał mi plus ze stacyjki i chyba popsulem alternator bo zaczal silnik stukac...

: pt lut 16, 2007 20:35
autor: prezesik25
chłopaki bez obrazy, ale może lepiej kupić LECYTYNĘ na pamięć...

: pt lut 16, 2007 20:42
autor: okulik
Koledzy a dlaczego nie skorzystać z któregoś włącznika z allegro, link podałem wyżej.
Cena nie jest wysoka z montażem wygodniej bo wszystkie przewody są wyprowadzone.