Jakie zegary kupowac na podmiane?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lip 04, 2006 09:04
Lokalizacja: Chorzów

Jakie zegary kupowac na podmiane?

Post autor: golab » śr lut 14, 2007 11:59

Witam
Muszę wymienić zegary w moim mk3 i nie wiem czym się kierować przy zakupie, tzn na pewno pojemnością silnika, ale czy również rokiem produkcji i jeszcze jakimiś szczegółami?
Będę wdzięczny za pomoc.
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 21:15 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lut 14, 2007 12:27

Najłądniejsze są zegary po 94 pażdzierniku- grube cyfry szybciej działąją wskażniki paliwa i temp. ( szybciej sie podnoszą ), przy czym jest jedna zależnośc do benzyny zegary tylko z benzyny nie ważne z jakiej i czy ma obrotomierz czy nie i tak wszystko bedzie chodzić, do D i TD zamiennie zegary z D i TD a do TDI i SDI zamiennie z TDI i SDI i to wszytsko. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr lut 14, 2007 12:37

No nie do końca tak wszystko. Zwrócić uwagę trzeba z jakiej wersji licznik pochodzi (pojemność silnika) bo nie każdy ma taki sam Distance Pulse Number i w efekcie kupująć licznik z innej wersji silnikowej będziesz miał przekłąmania na przebiegu, prędkości i przejechanym dystansie.
Napisz czego szukasz bo mam licznik z alu tarczami oryginał z 96 roku do benzyny :-)



golab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lip 04, 2006 09:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: golab » śr lut 14, 2007 12:37

Czyli do mojego 1,4 mogę np. wsadzić zegary z 1,8?



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr lut 14, 2007 12:39

golab, przeczytaj co napisałem.

Jakie masz oznaczenie silnika?

[ Dodano: Sro Lut 14, 2007 11:43 am ]
Mam licznik który pasuje do silników: aam, acc, ady, adz, ale, aek, aex, aft, agg i te liczniki są kompatybilne jeśli chodzi o Distanse Pulse Numer.



golab
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lip 04, 2006 09:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: golab » śr lut 14, 2007 12:43

mam 1,4 z 93r



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lut 14, 2007 12:46

Np. kiedyś w dieslu 1,9D z 92 zegary bez obrotka były do 220 km/h wsadziłęm od TD z 96 z obrotkiem gdzie sa do 200km/h i wskazywały co do 1 km/h identycznie. Nie było żadnej różnicy, tak samo robiłem z zegarami z 1.4i bez obrotka i z 1.6i z obrotkiem sprawdzałem przy 120km/h pokazywały tak samo jak w drugim aucie w czasie równoległej jazdy.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr lut 14, 2007 12:52

golab pisze:mam 1,4 z 93r
więc zapewne aex.
Do twojego samochodu pasują zegary z aam, acc, ady, adz, ale, aek, aex, aft, agg
Jeśli jesteś zainteresowany to napisz na PW bo mam coś ładnego :-)

Co do D, TD i TDI to trzeba zwracać uwagę na rok modelowy licznika (samochodu) i numer seryjny licznika. Tutaj można łatwo się zdziwić.

[ Dodano: Sro Lut 14, 2007 11:53 am ]
PinkFloyd pisze:w dieslu 1,9D z 92 zegary bez obrotka były do 220 km/h wsadziłęm od TD z 96 z obrotkiem
jeśli zrobiłeś tak jak napisałęś, to w tych po 96 roku obrotomierz nie działał prawidłowo. Po 94 roku była zmiana i sygnał obrotomierza był brany z innego miejsca. W związku z tym obrotomierz wskazywał 9000o/min przy starcie zamiast 900o/min



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lut 14, 2007 12:59

rydzu A nie zgodze się z Tobą w D i TD zawsze szedł z alternatora, sam mam z 95r i wkładałem go do 92 i chodził elegancko ,obrotomierz nie przekłąmywał :bigok: w TDI i SDI idzie skąd indziej od samego ich początku produkcji ale nie w D i TD- tam zawsze z alternatora, w benzynach z zapłonu. Licznik z TD z wersji kombi z 98r mam w domu z białymi zegarami i sprawdzałem chodzi ok :bigok: nawet w D z 92r. Wiadomo jak założysz w D lub TD licznik z TDI lub SDI to bedzie obrotomierz pokazywał max. Ale do konca produkcji czyli do 98 w wersji Kombi D i TD nie miał żadnej elektroniki i sygnał jak od początku produkcji MKIII szedł z alternatora do obrotomierza.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr lut 14, 2007 13:38

Sorki,
PinkFloyd pisze:wsadziłęm od TD z 96
nie wiem dlaczego przeczytałem że to TDI. Mój błąd.

Z D i TD są zamienne, z D i TDI nie zawsze.
I to jest podsumowanie naszej dyskusji :-)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr lut 14, 2007 13:42

Rydzu i kończymy te wywody. Wiadomo przecież o co chodzi :partyman:



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » śr lut 14, 2007 13:57

Ja tez sie podepne,bo mam pytanie miałem w moim mk3 1,8 AAM zegary z zegarkiem analogowym i prędkość do 220km/h firmy VDO i teraz chce założyć te:

http://img157.imageshack.us/my.php?image=46ze.jpg

dobre bedą???nie bedą przekłamywały??


VW forever..

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » śr lut 14, 2007 14:05

Będą raczej dobre. Szkoda że nie masz ich numeru to byłaby pewnośc na 100%.



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » śr lut 14, 2007 14:08

numer starego licznika to: 1H6 919 033 B a nowego:

http://img150.imageshack.us/my.php?image=51uf.jpg ??


VW forever..

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 113 gości